'Rendement' van het klapweekeind

Gestart door Frankie, mei 13, 2013, 04:01:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

sannie75

Citaat van: Kien op mei 16, 2013, 11:13:14 PM

Ik heb zelf ook goede ervaring met Zibro, een keer gelend. Kero is echter (veel) goedkoper en de kwaliteit is ook goed..

Wij hebben ook een kero....zibro look-a-like  :# :#

Puravida1978

Citaat van: NielsP op mei 16, 2013, 09:51:12 PM
Da's een mooie aanschaf! Zoals gezegd, ik heb er ook net één en ben er reuze enthousiast over. Zie ook even mijn bericht van een paar dagen terug in dit topic over de kunststof transportkist. Ik heb er één besteld, voor 22 euro komen ze 'm helemaal vanuit de USA naar mijn huis brengen.

Coleman fuel schijnt een keer extra geraffineerde wasbenzine te zijn (er lopen allerlei topics hierover op het internet), maar wasbenzine is tov euro 95 al zo schoon dat je dat zonder problemen schijnt te kunnen gebruiken (<- geen eigen ervaring dus!!). De lamp brandt ook op euro 95, maar dat geeft op de langere duur vuiligheid in de lamp, door alle toegevoegde zaken en zeker als de brandstof een wintertje in de garage stond te wachten op gebruik.

Wasbenzine werkt goed, maar rookt + stinkt iets meer dan Coleman fuel.
Ik gebruik deze fuel al zeker al een jaar of 10 in zowel een Coleman Powerhouse lamp als in de Coleman 2 pits brander (en MSR brandertje) en deze werken zonder verder onderhoud allemaal nog als nieuw

nikkel1964

Citaat van: Puravida1978 op mei 17, 2013, 08:17:53 AM
Ik gebruik deze fuel al zeker al een jaar of 10 in zowel een Coleman Powerhouse lamp als in de Coleman 2 pits brander (en MSR brandertje) en deze werken zonder verder onderhoud allemaal nog als nieuw

Wasbenzine is ook vetter, maar ook niet van constante kwaliteit: schoonmaken doet het toch wel. De ene fles zal prima brandstof geven, de andere zal wellicht flink walmen. De Coleman fuel is op zich het beste, helaas ook verreweg het duurste. Maar goed, als je lamp alleen in de vakantie gebruikt zal dat een tientje schelen op jaarbasis?

Taan

Ik deed mijn zippo (kent u die nog) ook altijd op wasbenzine. Werkte prima.

muis

@ Leeuw, wij hebben idd wasbenzine :J

Jootje1710

Hoi,
Tweede pinksterdag ga ik op pad om in Bilthoven 2 strandstoelen op te halen, en naar Baarn om een Coleman Northstar op te halen, beide gevonden op marktplaats
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Frankie

Citaat van: Jootje1710 op mei 18, 2013, 07:44:09 PMde bestelde 4.5 kilo Parmigiano Reggiano op te halen
Grote goedheid, 4.5 kilo. Is dat nog van dat kaasproject rond de aardbeving in Italië? Hoe lang blijft dat goed?

Frankie

Jootje1710

Citaat van: Frankie op mei 18, 2013, 08:12:21 PM
Grote goedheid, 4.5 kilo. Is dat nog van dat kaasproject rond de aardbeving in Italië? Hoe lang blijft dat goed?

Dit is inderdaad Red een kaas deel 2 en die kaas blijft in de koelkast lang goed want vacuüm verpakt en kan zelfs bewaard blijven in de vriezer. De vorige keer had ik "slechts" 1.5 kilo gekocht en die was binnen 2 maanden op   ::), dus nu maar meer besteld  :>
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

muis

Ik zeg, goed bezig.
Vind ik leuk  :#

Jootje1710

Ben helemaal geslaagd:
- Coleman Northstar met flesje fuel (via marktplaats)
- blauw bestek voor bij de blauwe borden
- opvouwbare wasemmer
- 2 strandstoelen (via marktplaats)
- zo'n ding die je rond stang kunt doen met 8 hangers voor jassen etc.
- 4.5 kilo parmigiano reggiano, flesje olijfolie, fliesje balsamico azijn (mmmmmm)

Nu wil ik alleen nog een andere, grotere luifel

hermanusb

Citaat van: wimhelsen op mei 13, 2013, 09:04:43 PM
Wat hebben wij onthouden;

- de rookdetector van Theu
- het ijskastje, bijzettafel (eveneens voetbank) van leeuw
- de vuilbak van Sandra

en de zovele tips, waarvan we zelfs niet meer weten van wie ze kwamen.

Dus iedereen bedankt

We zijn er niet bij geweest maar hier moet ik even op reageren.
De rookdetector?
Tegen de tijd dat je klapper aan het branden is dan weet je het zelf ook wel en dan is het te laat.

Ik vermoed dat het beter is om een koolmonoxide detector te nemen ipv een rook detector.
Lijkt erg op elkaar maar koolmonoxide is letterlijk killing.

Misschien dat anderen hier hun mening over durven te geven.

Ik ga uit van koolmonoxide detector... doendoendoen.

Theu

Het gaat idd om een koolmonoxide melder.  :K
Goed opgelet!

nikkel1964

Citaat van: Puravida1978 op mei 17, 2013, 08:17:53 AM

Tsjonge, zou gisteren bij de Gamma een fles wasbenzine meenemen voor m'n Coleman Northstar. Blijkt dat spul daar bijna 5 euro de liter te kosten, terwijl de originele Coleman fuel 'slechts' 3.99 per liter kost (bij De Vrijbuiter). Dan maar een flesje Coleman...  :J

muis

Gewoon bij de supermarkt Niels, dat scheelt echt :J