Wat is een reële prijs voor een Country uit 2008?

Gestart door L4a, april 21, 2014, 07:33:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

L4a

Hoi allemaal,

Na twee jaar Trigano Odyssee ervaring hebben wij deze nu verkocht om op zoek te gaan naar een Combi Camp. De prijzen van CC liggen natuurlijk hoger dan bij Trigano, maar wat wij daarvan exact mogen verwachten dat vinden wij nog moeilijk in te schatten.
We willen graag dus wat advies hierin en nu heb ik op marktplaats de volgende advertentie gevonden:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m801895451-combi-camp-country-zeer-mooi.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Ik heb inmiddels contact gehad met de eigenaars en volgens hen was de totale aanschafprijs incl. accessoires €12.000,-
Wat zouden jullie er na 6 jaar voor bieden?

Alex

Nou bereid je maar voor op een hoge prijs.
CC gaan als warme broodjes.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bensi

Ik gok dat deze mooie CCC rond de 7500 euro gaat opbrengen, wellicht nog wat hoger.

De biedingen die er nu staan (max 3500)  zijn m.i. dus echte onzin biedingen.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

KlapJoeri

Denk dat Ben aardig in de richting zit, gezien de gespannen tweedehands vouwwagen markt op dit moment.. Misschien inderdaad wel wat hoger als 7500....

Nooit via marktplaats bieden in zo'n situatie.
Loop je het risico dat iemand 1euro boven je gaat zitten steeds.

Als je hem echt wilt hebben het beste eerlijk vragen wat hij ervoor wil hebben, en als het je dat waard is een bod in die richting doen.
Altijd bieden met voorbehoud van bezichtiging natuurlijk.

Het beste werkt telefonisch....
The cold never bothered me anyway.....

L4a

Kijk, aardig wat kenners dus hier, fijn!

Inmiddels weer wat mail contact gehad en de eigenaars hopen er idd zo rond €7000,- en €7500,- voor te krijgen.
Helaas boven ons budget, dus deze gaat hem niet worden.
Ik weet i.i.g. nu wat zo'n complete Country van dat jaar moet gaan kosten en wij zelf moeten toch naar een iets oudere CC gaan uitkijken...

KlapJoeri

The cold never bothered me anyway.....

C5CCV

Hij is al gereserveerd zie ik net ........

je kunt je pijlen natuurlijk ook op een Valley richten,  verschillen zijn relatief beperkt

L4a

Citaat van: C5CCV op april 21, 2014, 10:56:20 PM
Hij is al gereserveerd zie ik net ........

je kunt je pijlen natuurlijk ook op een Valley richten,  verschillen zijn relatief beperkt

Ons maakt het niet zoveel uit welke soort CC het gaat worden. Als de basis maar is zoals bij bv. de Country (dus geen Flexi). Dus het kan goed zijn dat het uiteindelijk misschien een Valley of Venezia wordt, het ligt aan het aanbod en welke binnen ons budget gaat vallen.
Mijn vraag was ook meer bedoeld om meer inzicht in de prijzen te krijgen, wat is dus nu op dit moment reeël. En daar ben ik iig wel wat wijzer van geworden.

chrishoek

Je kunt natuurlijk ook gaan kijken naar een 2e hands trigano alpha , die zijn prijstechnisch een stuk gunstiger.

L4a

Citaat van: chrishoek op april 23, 2014, 04:08:55 PM
Je kunt natuurlijk ook gaan kijken naar een 2e hands trigano alpha , die zijn prijstechnisch een stuk gunstiger.

Is dat zo? Ik dacht dat deze juist in het duurdere segment vielen. Bedankt dus voor de tip! Die gaan we zeker verder onderzoeken.

Muilwijk

De trigano Alpha is nieuw wat goedkoper, maar hij is nog niet zo lang op de markt als de Combicamps, dus waarschijnlijk wat lastiger te vinden. Volgens mij was hij vanaf 2010/2011 te koop, en zullen ze tweedehands dus ook nog wel aan de prijs zijn.

L4a

Ik heb de tweedehands sites eens afgespeurd naar een Alpha en ik denk dat Muilwijk weleens gelijk zou kunnen hebben: Op dit moment worden er maar enkele aangeboden en staat er nergens één onder de €7000,- te koop. Maar hou de Alpha ook gewoon in de gaten, de eerste goede die binnen ons budget valt is van ons!   ;)

Drikusniet

Hou met de Alpha wel rekening ermee, dat in 2011 verschillende dealers hem nog niet wilde leveren, vanwege de vele kinderzieketes. Dus ik zou pas vanaf 2012 kijken voor een Alpha, en/of heel goed kijken wat die kinderzieketes waren. 

L4a

Citaat van: Drikusniet op april 24, 2014, 11:58:54 AM
Hou met de Alpha wel rekening ermee, dat in 2011 verschillende dealers hem nog niet wilde leveren, vanwege de vele kinderzieketes. Dus ik zou pas vanaf 2012 kijken voor een Alpha, en/of heel goed kijken wat die kinderzieketes waren.

Oké, dat is zeker weer nuttige informatie en moet ik dan denk ik toch constateren dat de Alpha waarschijnlijk toch weer zal afvallen bij ons. Vanaf 2012 zijn de prijzen van een Alpha nog helemaal niet binnen ons budget en idd. een wagen met kinderziektes daar zitten we ook niet op te wachten.
Fijn al die tips, want wij weten zelf natuurlijk ook lang niet alles!