Base Kitchen (limited edition)

Gestart door DrogeR, mei 17, 2014, 08:54:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

KenJo

Geniaal! Mijn complimenten hoor, ziet er puik uit! Je hebt er slim aangedaan om te lakken. Olie ziet er mooier uit, maar even insmeren is onvoldoende om er voor te zorgen dat vocht geen invloed gaat krijgen. Het beste resultaat krijg je toch pas als je echt imprigneerd of een aantal dagen achter elkaar flink blijft smeren totdat het hout verzadigd is. En dan ben je met lakken veel sneller klaar. Daarnaast beschermd lak ook nog enigzins tegen warmte (kopje koffie of thee) en olie doet dat niet waardoor je kringen kan krijgen.

Veel plezier met de Base Kitchen!

klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

cewi

Citaat van: DrogeR op mei 25, 2014, 07:49:26 PM
De vakantie nadert, dus gister en vandaag voorlopig de laatste hand aan de keuken. De gasfleshouders van De Wit waren gistermorgen net op tijd binnen om gemonteerd te worden, die net als andere onderdelen nu één keuken zijn geworden.
Zie de foto's voor het resultaat.
Enig probleem is nog dat ik geen 12 volt in de door Holtkamper aangebrachte stekker heb. Dat zal wel aan de auto liggen, maar weet iemand of holtkamper de 9 'permanente stroom', of de 10 'plus geschakeld via contactslot' gebruikt voor deze aansluiting?

Ziet er erg mooi uit! De 12 Volt aansluiting zit bij onze Cocoon op de 9. Niet alle auto's hebben deze aansluiting, maar kun je zo even meten.

CEO

Prachtig. Wel popt er bij mij een vraagje op: de kist is tamelijk groot, hoe gaat dat met scherpe bochten en eventueel achteruit rijden?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

DrogeR

Citaat van: CEO op mei 26, 2014, 01:23:43 PM
Prachtig. Wel popt er bij mij een vraagje op: de kist is tamelijk groot, hoe gaat dat met scherpe bochten en eventueel achteruit rijden?

De kist is net zo groot als Holtkamper zelf heeft (binnenmaat 155x55 cm), zie bijgevoegde schets voor de vrije ruimte bij het betere bochtenwerk, met een auto van 1810 mm is een hoek van zo'n 55 graden te maken.
Ik had met de vorige vouwwagen met fietsen op de dissel ook een ongemakkelijk gevoel als ik de fietsen erop had staan, maar in de praktijk is dat nooit een probleem geweest.

CEO

OK. Vooral opletten met achteruit rijden dus :o)

Dank voor de info en heel veel plezier met de keuken!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mieke

DrogeR

Na het uitproberen voorlopig even de laatste foto's in dit topic. De keuken bevalt prima, afgezien van de kogeldruk van 70-75 kg, welke ik met gewichtverdeling in de ruimte onder het bed minder kan beïnvloeden dan ik zou hebben gewild. Wellicht dan toch maar een trailerhitch achter de vouwwagen met fiets voor meer tegengewicht.

@JelleJawa: de 20 cm is trouwens maar net genoeg om de zijwand van de luifel te ontlopen.

KenJo

Hoe doe je dat met de koelkast onderweg, want zo te zien heb je geen ventilatie in de deksel. Gebruik je hem niet onderweg?

Verder ontzettend mooi gedaan hoor, maar dat heb ik al eerder gezegd.  WW
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

In de middenstand komt de keuken volgens mij tegen de zijwand aan in de org. HK uitvoering. In feite zul je de keuken dus altijd moeten verschuiven als ik het goed begrijp.
Ga je nog een aflegplank in de deksel maken?
Ziet er allemaal goed uit overigens.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Cocoon66

Schitterend resultaat! echt heel mooi gemaakt.
Heb zelf 2 jaar geleden ook een keuken gemaakt voor onze cocoon,maar ook bij ons een behoorlijke kogeldruk.
Dacht idd ook door wat meer gewicht naar achteren te brengen dat de kogeldruk wel terug te brengen was.
Maar dat viel ook bij ons tegen.
Ben benieuwd naar het gewicht van jullie keuken, heb je je keuken ook nog gewogen? Denk dat onze keuken aardig naar de 200 kilo loopt.
Mede door het gewicht van de uitdraaipoten met wielen omdat onze dissel achter de tent zit en de keuken dus verrijdbaar moet zijn,
Wij hebben de koelkast tijden het rijden gewoon aan staan.
Ik heb aan de achterzijde van de keuken welk roosters geplaatst.
Maar ik heb het idee dat de koelkast aangesloten op 12 volt minder presteert dan op 230 volt.

kph

Ik heb geen verstand van keukens oid, maar wow, wat een mooi exemplaar heb je me daar gemaakt! Na de keuken van de Kite, vind ik dit toch wel een van de mooiste die ik tot nu toe heb gezien! Die hoge kogeldruk moet je dan maar voor lief nemen  :P. Veel kookplezier!

DrogeR

Allen dank voor de complimenten :)

Inmiddels werkt de constante stroom ook, was alleen een kwestie van de draden achter aan de vouwwagen even omwisselen (ik had in de aansluiting van holtkamper -12,73 in plaats van +12,73 Volt).
Het is wel onze bedoeling dat de koelkast onderweg op 12V zichzelf koel probeert te houden. Alhoewel hij daar in een krappe alu box niet een heel eerlijke kans voor krijgt in de brandende zon (waar we gemakshalve maar van uit gaan).
Vorige jaren hadden wij de koelkast achter in de auto, ook daar was niet echt veel ventilatiemogelijkheid, maar toch wist de koelkast het redelijk koud te houden. Ik heb de keuken nu weer in het schuurtje staan aangezien het frame nog verzonken moet worden. Zeer waarschijnlijk zet ik er aan de achterkant nog wel een rooster in. Ook in het geval van iets 'ruikende' gasflessen wel een voordeel.

Als ik het eigen gewicht van de keuken optel (frame 16 kg, box 16 kg, ledig gewicht koelkast 21 kg, bodemplaat 7 kg, keukenblad 9 kg, losse onderdelen 15 kg en twee volle gasflessen 13 kg) kom ik op 97 kg. Gezien de lengte van de keuken tot de trekhaak ongeveer 95 cm is, terwijl tussen de wielen en de trekhaak 218 cm zit, komt er (218-95)/218 = 56% van het gewicht als kogeldruk naar beneden.
De cocoon zelf levert nauwelijks kogeldruk, dus met lege keuken is de kogeldruk ongeveer 0,56 x 97 = 55 kg. Dat vindt ik eigenlijk wel een mooie waarde voor een vouwwagen van ongeveer 550 kg totaal.
Kortom: de vulling van de keuken had ik willen compenseren met het 'naar achteren beladen' van de bergruimte. Maar net als Cocoon66 valt dat nog niet mee, waardoor de kogeldruk tussen de 70 en 75 kg uit kwam. Op zich geen probleem, want dat mag. En bovendien missen wij nu de zware koelbox in de kofferruimte van de auto, waardoor het doorzakken van de auto niet erger is dan vorige jaar met 50 kg kogeldruk van de Jamet (alhoewel ik richting vrouwlief wel heb aangegeven dat een trailerhitch en een fietsendrager enorm zal helpen :P).

DrogeR

Citaat van: jellejawa op juni 02, 2014, 05:48:39 AM
In de middenstand komt de keuken volgens mij tegen de zijwand aan in de org. HK uitvoering. In feite zul je de keuken dus altijd moeten verschuiven als ik het goed begrijp.
Ga je nog een aflegplank in de deksel maken?
Ziet er allemaal goed uit overigens.

Er komt inderdaad nog een plank, welke dan wel los van de deksel moet, omdat ik heel bewust het keukenblad zo hoog mogelijk in de kist heb gemaakt (en nu dus geen ruimte meer overheb). Of ik maak nog een vakkenschort op een stukje rondhout dat precies in de drie 'vergrendel-dingen' valt.

mars

Als je nog roosters gaat plaatsen, maak er ook 1tje laag.(onder).
Gas zakt altijd naar beneden. Stijgt nooit op.

Mooi gemaakt!  :J

Frankie

Mooi resultaat hoor! Maar...
Citaat van: DrogeR op juni 08, 2014, 08:39:18 PMkeukenblad 9 kg,
wat voor blad heb je daarin dat dat betrekkelijk kleine oppervlak (ten opzichte van de bodem van slechts 7 kg die het hele oppervlak bedekt) 9 kilo weegt?