Base Kitchen (limited edition)

Gestart door DrogeR, mei 17, 2014, 08:54:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

DrogeR

Citaat van: Frankie op juni 08, 2014, 09:24:20 PM
Mooi resultaat hoor! Maar...  wat voor blad heb je daarin dat dat betrekkelijk kleine oppervlak (ten opzichte van de bodem van slechts 7 kg die het hele oppervlak bedekt) 9 kilo weegt?

Altijd mooi om kritische lezers tegen te komen :P. Bovenblad 100cm x 55 cm x 1,8 cm x 900 kg/kuub = 8,9 kg, Bodem 155 cm x 55 cm x 0,9 cm x 900 kg/kuub = 6,9 kg.

Frankie

Citaat van: DrogeR op juni 08, 2014, 09:28:55 PM900 kg/kuub
Verdraaid. Ik lees terug dat je eiken gebruikt hebt en kon me niet voorstellen dat een eiken blad zo zwaar was, want ik heb hetzelfde blad voor mijn watervoorziening gebruikt. Maar ik realiseerde me niet dat ik zelf 'meer gat dan blad' heb. En jouw keuken 'meer blad dan gat' is. :#
Maar niettemin: je moet het gat er nog wel afhalen. Toegegeven. Het scheelt geen halve fiets als contragewicht :#

Goeie keus trouwens om het te lakken in plaats van olieën. Ik heb hier een uitgezaagd stuk ongelakt eiken blad een tijdje buiten laten liggen en dat kan inmiddels prima doorgaan voor een deurtje in een wijnvat. Krom als een hoepel. :P

Yella

Citaat van: DrogeR link=topic=14002.msg183327#msg183327 date=1402252758
(alhoewel ik richting vrouwlief wel heb aangegeven dat een trailerhitch en een fietsendrager enorm zal helpen :P).
/quote]
Ga ik ook nog maken aan de Cocoon. Maar wordt een project voor komende herfst/winter. En er zijn al een paar hier op het forum die het hebben gedaan. Ik heb alleen het idee om dragers te maken waarop zowel een fietsdrager alswel een disselbak kan worden gemonteerd. En waar eventueel nog een knobbel aan bevestigd kan worden om achter de disselbak nog een fiets eventueel mee te kunnen nemen zoals Alex het doet. En het moet natuurlijk allemaal kunnen om de kogeldruk en de constructie van de wagen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

Citaat van: jellejawa op juni 02, 2014, 05:48:39 AM
In de middenstand komt de keuken volgens mij tegen de zijwand aan in de org. HK uitvoering. In feite zul je de keuken dus altijd moeten verschuiven als ik het goed begrijp.

Wij hebben hiervoor een luifel extender. Althans zo noemt HK het. Kwestie van tussen ritsen waardoor de luifel verder naar buiten geplaatst kan worden. Met of zonder extender komt de deksel altijd nog tegen de luifel.

Yella

Citaat van: Jos Montana op juni 09, 2014, 11:48:14 AM
Wij hebben hiervoor een luifel extender. Althans zo noemt HK het. Kwestie van tussen ritsen waardoor de luifel verder naar buiten geplaatst kan worden. Met of zonder extender komt de deksel altijd nog tegen de luifel.
Helpt niet zo dus? Heb je er ook een foto van?
Enige en simpele mogelijkheid is dus de keuken toch een stukje naar links te verschuiven op de dissel om de zijkant niet te raken?

Jos Montana

Helaas geen foto op moment. Is niet meer als een taps toelopend stukje tentdoek met aan beide zijden een rits. Deze rits je dan tussen de wagen en de luifel. het helpt wel, maar voorkomt niet dat je het doek raakt met de deksel van de BK,

Yella

Citaat van: Jos Montana op juni 09, 2014, 12:45:36 PM
Helaas geen foto op moment. Is niet meer als een taps toelopend stukje tentdoek met aan beide zijden een rits. Deze rits je dan tussen de wagen en de luifel. het helpt wel, maar voorkomt niet dat je het doek raakt met de deksel van de BK,
Dan houden we het dit jaar eerst maar bij het een stukje opzij schuiven van de BK.

Jos Montana

Los van het feit dat het eigenlijk niet hoort, zie ik geen problemen in het raken van de deksel met de luifel.

Yella

Citaat van: Jos Montana op juni 09, 2014, 04:02:19 PM
Los van het feit dat het eigenlijk niet hoort, zie ik geen problemen in het raken van de deksel met de luifel.
Er zou water kunnen doorlekken in het doek waar het deksel wordt geraakt. En zo de keuken inlopen, wat je liever niet wilt. Maar we zullen het nog moeten ontdekken.

JLuttikholt

DrogeR ik ben bezig met mijn eigen project. Jou project dient hierbij als voorbeeld. Had een paar vraagjes per PM gestuurd.

DrogeR

Citaat van: JLuttikholt op juli 04, 2014, 10:58:54 PM
DrogeR ik ben bezig met mijn eigen project. Jou project dient hierbij als voorbeeld. Had een paar vraagjes per PM gestuurd.

Ja, ik heb het gelezen, ik ben het weekend weg, zal zondag in dit topic even reageren met foto's.

JLuttikholt

mavi

Hoi,
Op een van de eerst pagina's van dit topic, staat een foto van de luifelextender

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5622.0

Yella

Een luifelextender zat ook bij onze nieuwe Cocoon met basekitchen. Nog niet kunnen testen of het ook werkt.

DrogeR

@JLuttikholt

Hierbij nog wat verduidelijking van de bevestiging van het frame.

Het boven- en onderframe is bevestig met vier borgpennen (diameter 8mm), https://www.trailerplus.nl/detail/207760/borgpen-voor-buis-maat-8-68.htm. Voor het verschuiven de vier pennen verwijderen. Bij 10 cm verschuiven kunnen ze alle vier weer gebruikt worden, bij 20 cm (naar links) verschuiven worden alleen de rechter twee gebruikt (de gaten links corresponderen dan niet meer).

Het frame is met RVS bouten (RVS paleis) aan de kist verbonden. Op de bodem van de kist zit een 0,9 cm berken bekistingsplaat, bij www.casebuilder.com op maat laten maken (afgezien van de ronde hoeken). De RVS bouten zijn boven op deze plaat bevestigd.

De twee profielen worden op de dissel geklemd, hier heb ik nog niet een mooie foto van, zal ik van de week als de vouwwagen wordt gehaald even maken.

Je laatste vraag was of ik iets zou veranderen als ik het nog een keer zou doen: in principe ben ik heel erg tevreden. Achteraf had ik het houtwerk wat preciezer willen aanpakken. Ten eerste is de vorm van de kist niet 'theoretisch' uit te tekenen, de hoeken zijn niet allemaal gelijk en van boven af is het geen perfecte rechthoek (dus meer tijd nemen om de echte vorm erin te krijgen. Ook het zagen en uitfrezen van de luikjes was lastig. Ik dacht met de decoupeerzaag voldoende recht te kunnen zagen, niet dus. Dit het ik waar mogelijk gecorrigeerd door met een bovenfrees langs een geleider de boel wel recht af te werken. Achteraf had ik iets ruimer moeten zagen, en alles met de frees afwerken.

Ben benieuwd of de kopie net zo lukt!