Kavango uit Polen?

Gestart door En nu?, juni 22, 2014, 04:14:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frankie

Citaat van: MJB op juni 28, 2014, 08:41:42 PMMaar goed, ik gaf aan dat ik van de bedrijfsvoering  bij Aart Kok niet zoveel snap, en ik krijg het idee dat ik daar niet alleen in ben.
Zou zomaar kunnen dat dat is omdat de meeste mensen hier geen vouwwagenbedrijf hebben en daarmee slechts een beperkt zicht hebben op wat ervoor nodig is om zo'n bedrijf draaiend te houden.

Met alle wensen en eisen van klanten meegaan is daar, net als bij vrijwel elk ander bedrijf overigens, in ieder geval niet de beste methode voor, want dat heeft menig bedrijf al in een rechte lijn naar de rand van de afgrond (en eroverheen) gebracht. :)

KlapJoeri

En toch ben ik overtuigd dat tevreden klanten nog meer klanten opleveren en ook zelf blijven terugkomen.
Je kunt niet alleen op een product leunen. Al is een goed en populair product natuurlijk  uiteindelijk het belangrijkste voor de business.

The cold never bothered me anyway.....

Frankie

Citaat van: KlapJoeri op juni 28, 2014, 10:09:00 PM
En toch ben ik overtuigd dat tevreden klanten nog meer klanten opleveren en ook zelf blijven terugkomen.
Tuurlijk. Maar het is gewoon onmogelijk om iedere klant tevreden te krijgen zonder dat je je bedrijf naar de afgrond helpt. Het is nu eenmaal serieproductie. Geen maatwerk.

En kennelijk heeft Art Kok meer dan voldoende klanten die tevreden zijn. Ik heb in ieder geval geen enkele reden tot klagen. En dat zal voor velen met mij gelden.

KenJo

Citaat van: Frankie op juni 28, 2014, 11:55:47 AM
Hoewel je niet kunt verwachten dat men bij Aart Kok voor aflevering elk minutieuze detail kan gaan nalopen. En een deel van mogelijke problemen laten zich vaak ook pas zien na een eerste gebruiksperiode.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik verwacht juist bij een vouwwagen van 10.000 euro wél kwaliteit, service en uitgebreide garantie en zeker als dat vermeld wordt op de website en in de folders. Ze hebben bij Aart Kok ook voldoende ruimte om elke wagen even open te klappen (zoveel werk is dat niet  :J) en na te lopen. Een checklist is zo gemaakt en in dat soort gevallen zeer efficiënt.

De verwachtingen mogen bij een vouwwagen van 5.000 euro wel minder zijn, de afwerking behoeft daarbij inderdaad niet foutloos te zijn en de gebruikte materialen zullen sneller aan slijtage onderhevig zijn. Maar een wagen met schade mag nooit bij een klant afgeleverd worden zonder vermelding daarvan en met duidelijke afspraken hoe en wanneer de schade verholpen zal worden.

Ik heb zeker geen klagen over mijn wagen maar ik ben het wel eens met de laatste opmerkingen: de bedrijfsvoering bij Aart Kok is onbegrijpelijk en tevreden klanten leveren meer op. Wees trots op de klanten die je hebt: bel ze na 1 jaar op om te vragen of alles goed gegaan is. Bied na een aantal jaren een onderhouds/servicebeurt aan om te zorgen dat klanten terug komen naar de winkel (uiteraard ook met het verkoopdoel om de nieuwe producten te zien.....)
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Jerome

Citaat van: KenJo op juni 29, 2014, 09:26:51 AM
Daar ben ik het niet mee eens. Ik verwacht juist bij een vouwwagen van 10.000 euro wél kwaliteit, service en uitgebreide garantie en zeker als dat vermeld wordt op de website en in de folders. Ze hebben bij Aart Kok ook voldoende ruimte om elke wagen even open te klappen (zoveel werk is dat niet  :J) en na te lopen. Een checklist is zo gemaakt en in dat soort gevallen zeer efficiënt.

De verwachtingen mogen bij een vouwwagen van 5.000 euro wel minder zijn, de afwerking behoeft daarbij inderdaad niet foutloos te zijn en de gebruikte materialen zullen sneller aan slijtage onderhevig zijn. Maar een wagen met schade mag nooit bij een klant afgeleverd worden zonder vermelding daarvan en met duidelijke afspraken hoe en wanneer de schade verholpen zal worden.

Ik heb zeker geen klagen over mijn wagen maar ik ben het wel eens met de laatste opmerkingen: de bedrijfsvoering bij Aart Kok is onbegrijpelijk en tevreden klanten leveren meer op. Wees trots op de klanten die je hebt: bel ze na 1 jaar op om te vragen of alles goed gegaan is. Bied na een aantal jaren een onderhouds/servicebeurt aan om te zorgen dat klanten terug komen naar de winkel (uiteraard ook met het verkoopdoel om de nieuwe producten te zien.....)

Ik herken je verhaal niet. Wij hebben weliswaar onze wagen bij de Wit gekocht. De kleine dingen die daar mis aan waren zijn prima verholpen in samenspraak met Aart Kok. Ook nu de Wit geen dealer meer is.
Vragen die wij rechtstreeks aan Aart Kok hebben gesteld, zijn keurig en tijdig beantwoord. Hoeveel service wil je hebben?

Wat ik wel jammer vind, is dat de Wit geen dealer meer is. Het lijkt mij dat de Wit redelijk wat klanten en verkoopkansen voor Aart Kok kan betekenen. Daarbij zal een goede dealer de fabrikant scherp houden. Nu is er geen verkooppunt meer in het zuiden en dat omwille van exclusiviteit. Jammer.

villeke

Citaat van: Jerome op juni 29, 2014, 10:25:44 AM
Ik herken je verhaal niet. Wij hebben weliswaar onze wagen bij de Wit gekocht. De kleine dingen die daar mis aan waren zijn prima verholpen in samenspraak met Aart Kok. Ook nu de Wit geen dealer meer is.
Vragen die wij rechtstreeks aan Aart Kok hebben gesteld, zijn keurig en tijdig beantwoord. Hoeveel service wil je hebben?

Wat ik wel jammer vind, is dat de Wit geen dealer meer is. Het lijkt mij dat de Wit redelijk wat klanten en verkoopkansen voor Aart Kok kan betekenen. Daarbij zal een goede dealer de fabrikant scherp houden. Nu is er geen verkooppunt meer in het zuiden en dat omwille van exclusiviteit. Jammer.

Wat ik van de Wit begreep is de reden dat AK volgens de de Wit te veel invloed wilden uitvoeren op de verkoop van de AK's. Minimaal aantal moest door de Wit worden afgenomen etc... Dit zegt uiteraard niets over klantgerichtheid van AK naar de klant toe.

Trouwens de VWS in Boxtel verkoopt wel combi-camp en dat is tegenwoordig AK. Dus AK zit nog wel in het zuiden maar niet met alle modellen/merken.

Frankie

Citaat van: KenJo op juni 29, 2014, 09:26:51 AMIk heb zeker geen klagen over mijn wagen maar ik ben het wel eens met de laatste opmerkingen: de bedrijfsvoering bij Aart Kok is onbegrijpelijk en tevreden klanten leveren meer op.
Even kijken hoor: je hebt geen klagen over je vouwwagen. En toch doet Aart Kok het in jouw ogen niet goed.  :?

Gericom

Citaat van: KenJo op juni 29, 2014, 09:26:51 AM
Ik verwacht juist bij een vouwwagen van 10.000 euro wél kwaliteit, service en uitgebreide garantie en zeker als dat vermeld wordt op de website en in de folders. Ze hebben bij Aart Kok ook voldoende ruimte om elke wagen even open te klappen (zoveel werk is dat niet  :J) en na te lopen. Een checklist is zo gemaakt en in dat soort gevallen zeer efficiënt.

Dit bedoel ik dus.. Natuurlijk geven ze service, maar het dringt (nog) niet door, dat ik als klant voor dit geld een vw verwacht die voldoet aan hoge eisen en pas na een kwaliteitscontrole (in de fabriek in Polen of hier) aan mij geleverd wordt.  Als het om 1 dingetje zou gaan, dan hoor je mij niet, maar helaas bleek er veel meer loos te zijn. Gelukkig is het meeste opgelost, maar ik heb er geen fijn gevoel aan over gehouden.
Als je voor kwaliteit gaat, dan ben je terecht kritisch lijkt mij..   

Frankie

Citaat van: Gericom op juni 29, 2014, 12:20:56 PMAls je voor kwaliteit gaat, dan ben je terecht kritisch lijkt mij..
Tuurlijk. Maar in essentie gaat het er niet om of er wel of niet fouten gemaakt worden. Iedereen maakt fouten. Waar het n.m.m. vooral om gaat is of en in hoeverre fouten naar tevredenheid opgelost worden.

villeke

Citaat van: Frankie op juni 29, 2014, 12:31:50 PM
Tuurlijk. Maar in essentie gaat het er niet om of er wel of niet fouten gemaakt worden. Iedereen maakt fouten. Waar het n.m.m. vooral om gaat is of en in hoeverre fouten naar tevredenheid opgelost worden.

Voor beiden valt wat te zeggen. Uiteraard kan er een keer iets misgaan, maar met onze Flexi Comfort (de kavango van CC) was ook te veel mis. En wat er mis gaat wordt bij een goed eindcontrole met zekerheid ontdekt en kan dan worden hersteld alvorens aflevering naar de klant plaatsvindt. Dus een enkele fout: ja, maar geen fouten die duiden op slordige afwerking en geen of gebrekkige eindcontrole.

Cadillacfreak

Een foutje kan natuurlijk door elk bedrijf gemaakt worden zelfs bij de meest hoogwaardige producten. Wat een bedrijf kwalitatief maakt is hoe er met klachten wordt omgesprongen en in welke mate er naar een oplossing wordt gezocht.

Frankie

Citaat van: villeke op juni 29, 2014, 12:35:40 PMDus een enkele fout: ja, maar geen fouten die duiden op slordige afwerking en geen of gebrekkige eindcontrole.
Iedereen in dit forum (en op het klapweekend 2012) heeft kunnen meegenieten van het feit dat de 230V van onze fonkelnieuwe Livingstone niet werkte. En niet half niet werkte, maar gewoon nul komma nul prik. Niet op de Dometic en niet op de WCD. Plus nog wat mankementjes aan het dekzeil.

Is dat stom? Ja. Het had bij een eindcontrole boven water moeten komen? Ja. Is dat vervelend? Ja. Is het opgelost? Ja. (door toen nog Erica, die de wagen ook door hun handen hebben laten gaan en het ook niet opgemerkt hebben).

Maak ik me er druk om? Neuh... Ik vond het dom. Maar ik vind zulke dingen geen halszaak. Ook niet als het om een produkt gaat dat veel geld kost.

Het zou zomaar kunnen dat de waarde die mensen aan zulke zaken hechten van persoon tot persoon verschilt. :)

leeuw

Dat is een reactie die normaal voor een Holtkamper niet geaccepteerd wordt. Waarom voor een AK dan wel.

Drees

Het verbaast mij eerlijk gezegd al vanaf dat ik op dit forum zit hoeveel mankementen er zitten in afgeleverde gloednieuwe vouwwagens. Snap ik niks van.

Ik vind dat je op zijn minst een zorgvuldige kwaliteitscontrole mag verwachten volgens een gestandaardiseerd systeem (afvinklijst) en dat het bedrijf ook kan zien wie de controle heeft gedaan. Een deel van die controle kun je tijdens de afleverdemo doen, dat gebeurde bij De Wit ook. De belangrijke dingen zijn dan in ieder geval oke. Bij ons zat nog ergens een krom stokje in een zak, die is per post gemakkelijk te vervangen en gebeurde ook. Doen we niet moeilijk over, want ook met krom stokje konden we kamperen in de tussentijd.

Maar ik zou het wel een heel groot bezwaar vinden als ik met de vouwwagen het hele eind weer terug zou moeten voor grote mankementen. Of dat ik een kampeertrip moet uitstellen. En dan maakt het voor mij geen enkel verschil of de vouwwagen 4000 of 14000 euro kost. Elke klant is het het waard om je best voor te doen, toch? Een tevreden klant is je beste reclame, daar teer ik al jaren op met mijn bedrijf.

leeuw

@ drees. Idd dat is het belangrijkste. Het maakt niet uit wie de leverancier is. Het gaat erom hoe het product word opgeleverd. Ongeacht de prijs.