Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: laden & lossen optie versus lounchebank  (gelezen 22706 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der hanzelmann

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Flexi Comfort 2015
laden & lossen optie versus lounchebank
« Gepost op: februari 02, 2015, 09:00:14 pm »

Allereerst mijn complimenten voor dit leuke en leerzame forum!
Veel inhoud en enthousiasme over vouwwagens (eerst maar eentje kopen voor ik de term klapkar ga hanteren...).

Na vele jaren een grote tunneltent met teveel aan bagage in en op een auto te hebben gepropt ben ik tot de conclusie gekomen: een vouwwagen.
Tijdens een bezoek aan de winkel van Aart Kok in Heemstede zijn de Kavango of zijn "Deense" broertje Combi-Camp Flexi serieuze opties. Ik zag me daarbij al helemaal in die lounchebank zitten...  Een leuke uitbreiding van de gebruiksmogelijkheden bij wat slechter weer. En je krijgt dan ook wat meer leefruimte. Als in de nabije toekomst de kids in een eigen tentje slapen zou de bank min of meer standaard als bank kunnen dienen.

Die lounchebank optie heeft echter een flipside: niet te combineren met de laden & lossen optie.
Mijn vraag aan de eigenaren van de wagen zonder de laden & lossen optie: is dit in de praktijk nu een enorm gemis? Schuiven jullie met veel moeite je spullen door het keukengat met spijt dat je die openklapoptie niet hebt of valt dat in de praktijk wel mee? Die wagens zijn natuurlijk al jaren op de markt zonder deze optie en ook zo in gebruik, dus een eerste levensbehoefte is het niet. Maar dat geldt natuurlijk ook voor heel veel andere uitvindingen die we niet meer willen missen.... Graag jullie ervaringen zonder laden/lossen.




Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2015, 09:38:42 pm »

Zijn ze niet te huur met deze optie? Kan je het uitproberen.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.688
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2015, 09:46:53 pm »

Onze vorige vouwwagen moest je 'half' uitklappen om het bed omhoog te kunnen doen (Trigano Odyssee). Dit kon alleen als hij op precies de goede plek in de garage stond. Toch deed ik dat vaak, want als je alleen vanaf de achterkant erin kunt, kwam je niet bij de zijvakken, en kon je dus alleen maar een aantal kratjes en wat stokken er van de achterkant inschuiven.

De huidige kunnen we er direct en vanaf de zijkant bij. Ik vindt dat een verademing, werkt veel sneller en gemakkelijker, ook bij regen (thuis en op de camping) is hij snel open en dicht. Ik zou zonder enige twijfel direct voor de laden & lossen optie gaan.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2015, 10:04:33 pm »

Laden en lossen... Geen twijfel  WW
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2015, 10:24:45 pm »

Laden en lossen... Geen twijfel  WW
+1

Heerlijk onder de luifel zitten...
Of ff lekker op bed loungen
geen loungebank nodig :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2015, 11:10:12 pm »

Toen wij nog met een grote tunneltent er op uit gingen wisten we het zeker, een vouwwagen was niks voor ons. Tot we een keer bij een kampeerboer de  Aart Kok Kampala zagen staan. Die had nog wel een beetje tent-uitstraling en wat mij vooral aansprak was het lounge bankje. In combinatie met de langwerpige raampjes, gluurgleuven eigenlijk, zat je prima in de Kampala. Vrouwlief vond de doorloopkeuken niks en paar jaar later kwam de Kyte...
Een van de redenen om deze te kiezen was het Pack 'n Go systeem. Dat zou ik niet willen missen. Maar als je thuis de ruimte hebt om de wagen open te klappen is het misschien minder belangrijk. Wij hebben die ruimte niet. De loungebank mis ik niet. Wij zitten nooit in de tent maar altijd onder de luifel, dat was met de tunneltent al. En zoals KlapJoeri al opmerkt, het bed lounget  :? ook prima.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2015, 11:12:41 pm door campingloge »
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2015, 11:14:48 pm »

Loungebank zonder twijfel.
Tuurlijk lijkt snel inpakken lekker.
Maar de bedden moeten toch nog opgemaakt worden daar moet je.voor uitklappen.
Ja wij hebben alle ruimte op eigen terrein om ff de wagen open te klappen en in te laden.
Daarnaast de ruimte die je krijgt om binnen te leven is zoveel meer.
Nu gaan wij juist naar koudere landen (Noorwegen, Schotland, Ierland) en leven soms wat meer binnen dan buiten.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2015, 11:23:23 pm »

Daarnaast de ruimte die je krijgt om binnen te leven is zoveel meer.
Nu gaan wij juist naar koudere landen (Noorwegen, Schotland, Ierland) en leven soms wat meer binnen dan buiten.

Je mist dan wel veel bagageruimte die je toch ergens kwijt moet. Is het dan niet zo dat de ruimte verschuift van de tent naar de wagenbak?
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2015, 11:42:52 pm »

Je mist dan wel veel bagageruimte die je toch ergens kwijt moet. Is het dan niet zo dat de ruimte verschuift van de tent naar de wagenbak?
Nee hoor, op de vloer van wagenbak hebben we vier kratjes staan waarvan met de bank opgeklapt we er twee onder de keuken zetten.  o.a. één met de schoenen en één met boeken en spelletjes. Dus degene die we vaak gebruiken.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2015, 06:48:31 am »

Wij hebben bewust voor het laden en lossen gekozen. Het is zo prettig dat je ff snel in de bak van je vouwwagen kunt. Een lounchebank spreekt ons niet aan. We lounchen op bed, en dan alleen bij slecht weer. We leven tijdens de vakantie toch vooral buiten of onder de luifel en in het voorjaar in de voortent.
Maar als je van plan bent veel in de tent te verblijven, is het zeker een optie, anders zou ik voor het laden en lossen gaan.
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2015, 02:39:42 pm »

Loungebank is heerlijk bij slecht weer en vergroot de leefbare ruimte zeker en zit eens iets anders dan de kampeerstoeltjes. Toen wij onze Kampala kochten was er nog geen pack & go systeem dus hadden we geen keuze. Nu zouden we denk ik voor zelfde concept gaan, onder de lounchebank kunnen meerdere kratjes geschoven worden en stop ik ook vaak nog de skottel (ook zo'n onding in de auto). Kampeerspullen zitten allen in de VW en persoonlijke bagage zit in de auto en als deze vol is kan er gewoon niets meer mee!
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2015, 03:54:26 pm »

Ik zou voor laden en lossen gaan, we hebben niet zo'n grote oprit maar met laden en lossen kan de vouwwagen mooi op de oprit blijven staan bij in inpakken.. sterker nog hij zou zelfs in de garage kunnen blijven staan. Zonder Laden & lossen zouden we de wagen moeten uitklappen op het gras van het speeltuintje tegenover ons... en dat trekt me toch niet zo. Of stel dat je met regenweer moet inpakken? dan is laden & lossen ook een enorm voordeel, geen tent uitklappen die al nat wordt voordat je aan je vakantie begonnen bent.

Zo'n loungebank is leuk en vergroot zeker de leefruimte als je hem opzet, maar als je vooral in de zomervakantie weg gaat maak je er minder gebruik van denk ik?
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2015, 05:03:12 pm »

Hoe simpel kan het zijn.

Beoordeel wat jij de prettigste optie vind,
- één keer voor- en één keer na je trip de klapkar (gedeeltelijk) open klappen om in- dan wel uit te pakken.
   Hoe vaak ga je ? Waar kan/moet je hem inpakken ? Wat moet je nog in de klapkar frotten ?
- een lounchbank tot je beschikking als je op de camping bent.
   Wil/moet je op vakantie veel binnen/buiten de klapkar zitten ?

Mijn ervaring is dat je de klapkar toch open gooit voordat je op vakantie gaat. Dit om even alles na te lopen en in orde te brengen. Het inpakken is dan in een mum gebeurt. Wij hebben geen laden & lossen functie en geen lounchbank en ik mis geen van beide opties. Daarbij liggen alle zaken die we nodig hebben al het hele jaar in de klapkar, alleen kleren, persoonlijke zaken en eten/drinken moeten nog als extra mee en dat kan evt makkelijk in de auto.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2015, 05:05:19 pm door bert m »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2015, 04:58:47 am »

Geen idee wat een lounchebank precies inhoudt bij een vw. Maar wij zijn wel zeer blij met het Pack&Go systeem op de Cocoon. Je klapt wel vantevoren de vw een keer helemaal uit om te inspecteren. Maar dat doe ik meestal een tijdje voor de vakantie als dit het beste uitkomt. In het weekend bijv. Onze Cocoon staat ook elders gestald, dus niet zomaar even pakken en er wat mee doen. Ik klap het Pack&Go wel tig keer open om wat dingen in de vw te leggen, iets te pakken, of aan te passsen of weet ik veel wat als de wagen bij huis staat. Pas de dag voor de vakantie wordt de wagen definitief ingepakt. Als het slecht weer is wordt helemaal open klappen om in te pakken een stuk vervelender. Dit geldt ook voor het uitpakken na de vakantie. Nee, wij zijn heel blij met het Pack&Go en er bewust voor gekozen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango game drive
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2015, 08:29:48 am »

Wij hebben zelf geen loungebank omdat we inderdaad meer buiten dan binnen leven. Een bank vindt wij meer om op te liggen en dan is de loungebank met 1 persoon vol. Verder staat mooi alle rotzooi onder het bed. Zou zeker voor een pack & go gaan. Toen wij de vouwwagen kochten was het er nog niet anders hadden we die optie wel gekozen.
Voor ons maakt het niet zo heel veel uit omdat we de wagen naast het huis makkelijk kunnen klappen maar toch
Succes met je keuze
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal