Voortent door windvlaag op wagentent geblazen...

Gestart door hansvaessen, augustus 25, 2015, 01:31:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

olaf

Au das balen
Maar wel goed dat je de wagen opgezet hebt en dat je hier niet pas op vakantie achter komt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The need for the many outweigh the needs of the few

Juttertje

He,  dat is een tegenvaller.  Hopelijk krijg je een goede tip voor tijdelijke oplossing.  Succes! 

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

hansvaessen

Citaat van: Juttertje op juni 28, 2016, 08:10:23 AM
Hopelijk krijg je een goede tip voor tijdelijke oplossing.

Yep; Ad reageerde vanochtend vroeg al op mijn verdrietige mail van gisteravond laat. En die tip is zelfs zo eenvoudig dat ik het zelf had kunnen bedenken ;):

Aan binnen en buitenzijde beplakken met duct tape...

sanderv

Citaat van: hansvaessen op juni 28, 2016, 11:35:24 AM
Yep; Ad reageerde vanochtend vroeg al op mijn verdrietige mail van gisteravond laat. En die tip is zelfs zo eenvoudig dat ik het zelf had kunnen bedenken ;):

Aan binnen en buitenzijde beplakken met duct tape...
[/quote

Zoals ik al zei op de vorige pagina, de mannenoplossing dus...  :K

hansvaessen

Ah, ja: ik had je reactie over het hoofd gezien. Lijkt me inderdaad een prima oplossing..

FriedelP

Gaat dat houden bij stevige regen? Daar heb ik mijn twijfels over. Op een polyester klein tentje heb ik het een keer gedaan en denk dat duct tape daar beter op pakt dan op katoen, maar ben niet zo technisch aangelegd. We hebben toen niet veel regen moeten verwerken, maar het kwam toch al los.

Weet niet wat de overeenkomst was met RM, was het om bepaalde schade te dekken die op gelijst is geweest in de overeenkomst of om de tent helemaal in orde te stellen op een bepaalde termijn. In het laatste geval is hij de overeenkomst niet nagekomen en dient hij dus in te staan voor een degelijke oplossing. Eventueel het bij jou oppikken en terugbrengen in begrepen of indien niet klaar tegen de overeengekomen tijd, moet hij er eentje huren voor jou.

Indien die dingen op gelijst waren die gingen hersteld worden en deze stond er niet tussen, heb je uiteraard minder een verhaal, evenals je geen tijdspanne hebt afgesproken waartegen het klaar moest zijn om een vervangkampeermiddel te krijgen.

Maar als hij zo prijzig is, zou je toch een dergelijke service op zijn minst mogen verwachten denk ik. Er lijken daar toch al een aantal risico's mee in de prijs te zijn opgenomen.

sanderv

Citaat van: FriedelP op juni 28, 2016, 02:53:04 PM
Gaat dat houden bij stevige regen? Daar heb ik mijn twijfels over. Op een polyester klein tentje heb ik het een keer gedaan en denk dat duct tape daar beter op pakt dan op katoen, maar ben niet zo technisch aangelegd. We hebben toen niet veel regen moeten verwerken, maar het kwam toch al los.

Maar had je toen tweezijdig getaped? Het idee is namelijk dat daar waar gat zit, de tape op elkaar plakt. En dat is echt wel dicht. De tape op het katoen hoeft niet echt te houden, alleen maar de tape niet door het gat te laten vallen. Heb zo zelfs ooit een gescheurde spijkerbroek voor een dag dicht getrokken. Stom genoeg toen wel eerst aan de buitenzijde getaped en toen pas uitgetrokken om de binnenzijde ook te tapen. Nu weet ik hoe harsen voelt...  :I

ejpwg

Citaat van: sanderv op juni 28, 2016, 03:15:34 PM
Heb zo zelfs ooit een gescheurde spijkerbroek voor een dag dicht getrokken. Stom genoeg toen wel eerst aan de buitenzijde getaped en toen pas uitgetrokken om de binnenzijde ook te tapen. Nu weet ik hoe harsen voelt...  :I

Dat heb ik ooit een keer bij een collega op een scheur op zijn knie gedaan
Die vond dat ook niet echt plezierig om los te krijgen  :N

Kale knie, en harig tape  :J

hansvaessen

Weet niet wat de overeenkomst was met RM

Simpel: "Wagen heeft stormschade, verbogen stokken en scheuren in het doek. Verder nakijken en herstellen wat nodig is". Wagen bij RM gebracht, daar is het benodigde werk en materiaal geïnventariseerd wat leidde tot een telefonische prijsopgave voor stokken resp. doekherstel.
Dus deze scheur hoorde daar echt wel bij. Is gewoon over het hoofd gezien. Kan ik me iets bij voorstellen; het is nogal een lomp gedoe met zo'n zeil onder de naaimachine. Van de andere kant: als ze na hermontage even de wagentent opgezet hadden zouden ze het meteen hebben gezien. Dat die eenvoudige controle kennelijk niet heeft plaatsgevonden is toch wat teleurstellend.

Maar soit; het gaat me niet om de formele discussie; het gaat me om een oplossing. Zowel op de korte termijn als na het seizoen. Voor de korte termijn lijkt de duct me afdoende; en dan zien we later wel verder.

hansvaessen

Klavertjes

Ik betwijfel echt of je dat redt met alleen duct tape, zou er echt voor de vakantie even wat tear aid tegenaan doen, is wat duurder maar gegarandeerd waterdicht!
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

martijn82

Weet niet wat de overeenkomst was met RM, was het om bepaalde schade te dekken die op gelijst is geweest in de overeenkomst of om de tent helemaal in orde te stellen op een bepaalde termijn. In het laatste geval is hij de overeenkomst niet nagekomen en dient hij dus in te staan voor een degelijke oplossing. Eventueel het bij jou oppikken en terugbrengen in begrepen of indien niet klaar tegen de overeengekomen tijd, moet hij er eentje huren voor jou.

Indien die dingen op gelijst waren die gingen hersteld worden en deze stond er niet tussen, heb je uiteraard minder een verhaal, evenals je geen tijdspanne hebt afgesproken waartegen het klaar moest zijn om een vervangkampeermiddel te krijgen.

Maar als hij zo prijzig is, zou je toch een dergelijke service op zijn minst mogen verwachten denk ik. Er lijken daar toch al een aantal risico's mee in de prijs te zijn opgenomen.
Zo iets kan gebeuren. Om dan gelijk dit te doen werk je het bedrijf tegen je in het harnas. Roadmaster kennende is dit echt over het hoofd gezien. En ad zal hem wel op hebben gezet maar niet gezien. Die man doet alles in zijn eentje. Alleen voor het doek heeft hij iemand anders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

hansvaessen

Citaat van: martijnmarleen op juni 28, 2016, 04:25:28 PM
Roadmaster kennende is dit echt over het hoofd gezien.

Tuurlijk. En waar gehakt wordt vallen spaanders. Overleg is dan de aangewezen weg. Mocht dat niet werken kun je alsnog formeel gaan kijken, maar daar was in deze volstrekt geen aanleiding toe.

Maarrr.. als ik deze tent pas op de vakantiebestemming had opgezet, met al dan niet naderende onweerswolk, zou ik toch echt even een paar piepjes over het geluid hebben moeten plaatsen...  :O

Voor nu is het opgelost en zit er aan binnen en buitenzijde een keurig stukje tape. Dat ging 'très souple'.  De tent wordt komend weekend gebruikt, en daarna pas over twee weken weer. Kunnen we mooi testen hoe lang de duct het houdt (en anders zit er nog wel meer op het rolletje..). Ik zal nog wel even laten weten hoe het met de tape gaat. Het goede nieuws: er valt genoeg uit de lucht momenteel ;)

martijn82

En tussen het weekendje en de vakantie laten maken geen optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

hansvaessen

Nee... Heeft primair te maken met afstand cq beschikbare tijd dezerzijds.