Projecten aan onze Trigano Alpha

Gestart door Gait, oktober 22, 2015, 12:23:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hemertje

Theu

Strak! Mooi hoor!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vosjes

Wow! Mooie strakke keuken!
Nu is het eigenlijk best jammer dat je hem niet dagelijks gebruikt...

Gait

Oprij-plank is klaar. Met de opdraai-leveler voor het andere wiel hoop ik op een eenvoudige manier de wagenbak perfect waterpas te stellen.

C5CCV

Superstrak allemaal Gait  W: ,  is geen hobbywerk lijkt me zo

Gait

Nou, het was grotendeels handzaagwerk. Mijn cirkelzaagblad was te klein.
Ben benieuwd of het werkt zoals bedacht. Zal de ervaringen hier posten.

Gait

Mijn waterpaszetsysteem getest. En het werkt super snel, na afkoppelen stond de wagenbak binnen 2 min waterpas.
Paar foto's van de aanpak:Stand waterpas bij begin. Leveler aan scharnierzijde voor het wiel geplaatst. Opduwen gaat makkelijk. Maatvoering is nog niet goed. Blauwe klos past niet. Lijkt me eigenlijk ook overbodig. Ik haal hem eraf en doe het zonder. Opdraai leveler aan de andere zijde geplaatst. Leveler omhoog gedraaid. En hij staat waterpas en de scharnierzijde staat 4 cm hoger. Wagendeksel kan nu altijd goed open en waterpas worden gesteld.

Janssen

Citaat van: Gait op juli 03, 2016, 08:26:22 PM
En weer een project klaar. Vinyl in het deksel geplakt. Eindelijk verlost van het vieze vloerkleed. Gewoon vegen, dweilen en dichtklappen. Kosten €25 voor vinyl en €15 voor de dispersielijm. Geheel weegt ca 3 kg en maakt de deksel niet veel zwaarder om op te tillen. Ik heb afgezien van de vloerverwarming. Dat maakte het deksel nog zwaarder en eigenlijk hebben we het niet nodig. In de bergen één keer het kacheltje aan gehad. In 10 min was de wagentent meer dan behaaglijk.

Hoe heb je  de randen afgewerkt? Heb je alle strips losgemaakt of tegen de strips aangelegd. Heb je bij de drukknopen uitgesneden of losgemaakt?

Gait

Ik heb de strips laten zitten. Het vinyl er tegen aan gelegd en de rand afgekit. De drukknopen heb ik er voorzichtig uitgeboord. Met het leggen de gaten overgenomen in het vinyl. Toen de lijm droog was de drukknopen met popnagels vastgezet. Dat zijn speciale met een smalle rand. Die had ik niet, dus heb ik gewone popnagels wat smaller gevijld. Het geheel werkt prima is niet glad, warm aan de voeten en blijft goed zitten.

Caroline S

Mooie projecten!

Hoe werkt dat met die opdraaileveler? Krijg je het wiel daar makkelijk op?

Gr,
Caroline

Gait

Het werkt prima! Je rijdt de vouwwagen op de rode leveler. Hij staat dan scheef. Dan koppel je hem af en schuif je de opdraaileveler om het andere wiel. Dan met een dopratelsleutel het wiel omhoog brengen tot waterpas. Simpel en geen geduw of getrek

Gait

Het werkt prima! Je rijdt de vouwwagen op de rode leveler. Hij staat dan scheef. Dan koppel je hem af en schuif je de opdraaileveler om het andere wiel. Dan met een dopratelsleutel het wiel omhoog brengen tot waterpas. Simpel en geen geduw of getrek

Gait

De opdraaileveler schuif je dus om het wiel heen

PY

Hallo Gait,
had ik het goed gelezen dat jij  PVC buis onder de vouwwagen hebt bevestigd voor de tent/luifelstokken?
wij willen dat ook graag doen maar hoe heb je de PVC buis bevestigd?

Gait

Citaat van: PY op juni 11, 2018, 10:17:38 PM
Hallo Gait,
had ik het goed gelezen dat jij  PVC buis onder de vouwwagen hebt bevestigd voor de tent/luifelstokken?
wij willen dat ook graag doen maar hoe heb je de PVC buis bevestigd?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Misschien dat het er nog eens van komt, maar we kamperen nu meestal met de luifel. Dat betekent dus, maar 3 stokken. Als ik het zou maken dan zou ik kiezen om de buis vlak voor de banden te plaatsen. Vloer iets verstevigen met een plaat en stalen beugels met slotbouten en birgmoeren vastmaken.