Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Waeco Coolfun CK40D  (gelezen 15819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.883
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #60 Gepost op: juli 14, 2023, 07:49:05 am »

Bij mij hetzelfde probleem, tijdens de vakantie in 2022. De koelbox ging niet meer uit en gaf een hoge temperatuur weer.

Onderweg bij Conrad in Frankfurt een thermostaat stekker met losse voeler gekocht en tussen de stroomaansluiting van de box geplaatst. binnen 5 minuten probleem opgelost totdat we weer gelegenheid hebben definitief te fixen. Dankjewel voor de tips hierboven.

mooi dat het met deze info gelukt is  :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.765
Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #61 Gepost op: juli 14, 2023, 08:19:37 pm »

Ik zit dit topic terug te lezen en realiseer mij nu dat dit ook makkelijk onderweg te gebruiken valt. Onze koelbox staat altijd in de kofferbak, maar koelt daar ook niet fantastisch. Het zal er best aan helpen dat hij dan achter glas staat en zal zijn warmte slechter kwijt raken als de kofferbak voller is. In de kofferbak heb ik echter een dubbele 12V aansluiting.
Gezien de hoeveelheid dingetjes die op de lijst nog staan om te doen denk ik niet dat dit er nog bij past voordat we op vakantie gaan. Maar als ik even een mogelijkheid zie…..
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2023, 08:21:55 pm door Theu »
Gelogd

Ron CocoonAero

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #62 Gepost op: augustus 13, 2023, 03:19:31 pm »

Voor de geinteresseerden mijn ervaringen (overigens eerder gepost, echter onvindbaar :evil:
HK heeft twee keer de Coolfun onder garantie vervangen in mijn cocoon aero die we in 2017 gekocht hebben vanwege uitval bij hoge temperatuur. Ik denk dat het eigenlijke een constructiefout is om deze box helemaal in te bouwen in de keuken. Dus nu met inspiratie uit dit topic een 12 V ventilator (“EUROHARRY met drie snelheden) bij Amazon en een paar ronde magneetjes met gat, die de rubberpootjes vervangen en waarmee de fan achter de koelkast op de metalen afdekplaat met perforatie geplakt kan worden. Volgende zomer zien of het werkt.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2023, 03:30:21 pm door Ron CocoonAero »
Gelogd

Ron CocoonAero

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #63 Gepost op: augustus 13, 2023, 03:26:48 pm »

Sensor ervaring: paar dagen voor vertrek bleek de coolfun veel te hoge temperaturen weer te geven en bleef maar pompen. Dankzij dit topic :> het duitse youtube filmpje gevolgd. Tip voor degene die dit ook doet: zorg dat je met de sensor de wand van de koelbox aanraakt, want ik had de 6 cm aangehouden van het filmpje en daarmee bleef de display temperatuur te hoog. Ik vermoed dat de sensor dan toch te warm wordt/te weinig koeling oppikt van de koelkast. Dus na thuiskomst, het keukenblad nogmaals losgemaakt, box eruit, sensor tot 7,5 cm (aanslag tegen de wand) in de schuimlaag en met pur dichtgemaakt. Hij reageert nu veel sneller (display temperatuurweergave beetje bijgesteld met + en - gelijktijdig indrukken) en hopelijk volgende zomer ook bij hoge temperatuur accurate temperaturen op de display.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.883
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #64 Gepost op: augustus 13, 2023, 07:58:23 pm »

Mooi werk!
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #65 Gepost op: augustus 18, 2023, 11:19:03 pm »

12 V ventilator (“EUROHARRY met drie snelheden) bij Amazon en een paar ronde magneetjes met gat, die de rubberpootjes vervangen en waarmee de fan achter de koelkast op de metalen afdekplaat met perforatie geplakt kan worden. Volgende zomer zien of het werkt.
Goede tip, met die magneetjes!
Ik heb inmiddels de temperatuursensor vervangen van onze koelbox, alles doet het weer. Zal binnenkort foto's posten. Maar tijdens het aansluiten van de sensor op de printplaat zag ik dat op deze printplaat ook nog een ongebruikte aansluiting zit voor een fan. Een een multimeter op gezet: de fan gaat hier aan als de compressor draait. Misschien een handige optie. Voltage ben ik helaas vergeten.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2023, 11:35:56 pm door RickB »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #66 Gepost op: augustus 19, 2023, 09:29:57 am »

Dat is goede info! Zou ideaal zijn natuurlijk( mits ca 12v).  Ben benieuwd naar hoe je het in- en uitbouwen hebt ervaren.
Gelogd

Frans1981

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S Windforce
  • Geen klapsones
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #67 Gepost op: mei 16, 2024, 05:19:42 pm »

Ok, duidelijk

Ik wilde een gaatje door de wand boren en de sensor gelijk binnenwand monteren, maar kreeg van vriend van me deze opmerking

Oppassen met gaatjes, beginsel van Watt, vocht gaat altijd naar de koudste plek, ook door heel klein gaatje

Dus niet doorboren maar tegen de binnenwand aan plaatsen

We hebben hetzelfde probleem met de koelkast. We zijn sinds vorig jaar de tweede eigenaar van een Kyte S. In september 22 heeft holtkamper de sensor al vervangen. Ze zijn nu niet van plan het zomaar weer te doen, want dat vinden ze niet meer onder de garantie vallen. Eerlijk gezegd heb ik daar wel moeite mee, maar dankzij dit forum ga ik het nu maar eerst zelf bekijken.

Nu heb ik twee vragen:
1. Ik snap dat ik niet moet doorboren, maar tegen de binnenwand moet plaatsen, maar bedoel je dan de binnenkant van de achterkant van de koelkast? dus de grijze achterplaat? Of bedoel je dan de wand binnenin de koelkast (de witte wand)?
2. En hoe hebben jullie het aan de binnenwand vastgemaakt?
Gelogd
2017-2023 Holtkamper Cocoon MTT (2008)
2023-….     Holtkamper Kyte S Windforce (2015)

Frans1981

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S Windforce
  • Geen klapsones
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #68 Gepost op: mei 16, 2024, 05:35:29 pm »

Ik geloof dat ik te snel had gekeken. Er zit dus al een uitsparing in de achterkant van de koelkast. Sorry sorry  ::) ::)
Gelogd
2017-2023 Holtkamper Cocoon MTT (2008)
2023-….     Holtkamper Kyte S Windforce (2015)

Frans1981

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S Windforce
  • Geen klapsones
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #69 Gepost op: mei 18, 2024, 02:59:13 pm »

Toch nog een vervolg van mijn kant op mijn posts van gisteren. Ik heb dankzij jullie uitgebreide handleiding de koelkast uit de keuken gekregen.

Volgens Holtkamper zou de sensor in september 22 vervangen zijn, maar daarvan vind ik geen spoor, zoals op YouTube filmpje aangegeven. Volgens Holtkamper zou het ook niet aan de sensor kunnen liggen. Volgens hen komt t niet voor dat de klachten opnieuw voorkomen met een nieuwe sensor.

Met een nieuwe sensor, geeft de koelkast direct de juiste temperatuur aan.

Nu twijfel ik aan het verhaal van Holtkamper. Volgens de papieren zouden we een Dometic koelkast moeten hebben, maar hier staat een Waeco. Zouden jullie nog wat richting Holtkamper doen? Ik vind de service niet echt geweldig en ik twijfel dus of zij de sensor hebben vervangen. Misschien hebben ze er gewoon een andere koelkast ingezet.

2. Ik kan natuurlijk de nieuwe sensor behouden. Hebben jullie dus ook een gat van 6 cm of 7,5cm geboord op de in het filmpje aangegeven plek? De vierkante met pur gevulde uitsparing.

Ik hoor het graag. Groet, Frans
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2024, 03:01:06 pm door Frans1981 »
Gelogd
2017-2023 Holtkamper Cocoon MTT (2008)
2023-….     Holtkamper Kyte S Windforce (2015)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.447
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #70 Gepost op: mei 18, 2024, 03:06:31 pm »

Zijn niet echt top dingen lijkt het wel.
Die van ons maakt een lawaai en slaat geregeld uit met een harde knal.
Lijkt wel alsof de compressor los zit.

En dit is een 2020.
Die adsorptie versies gingen tenminste een leven lang mee.
Maar deze ben ik bang dat ik met geluk 5 jaar vol maak.

Hopelijk zijn de 2023 versies beter want die heb ik in de Beachy zitten.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2024, 03:08:44 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.044
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #71 Gepost op: mei 18, 2024, 06:24:31 pm »

Ik vind vooral de kroonstenen heel opvallend. Garantie voor problemen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.883
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #72 Gepost op: mei 18, 2024, 06:51:56 pm »

Domestic heeft in 2007 Waeco overgenomen en in 2021 Cadac bekend van de gas bbqs
Gelogd

Frans1981

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S Windforce
  • Geen klapsones
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #73 Gepost op: mei 19, 2024, 01:15:03 pm »

Overigens: dank voor alle heldere tips in dit draadje en in jouw handleiding Hemertje. Daarmee is het me gelukt de keuken uit elkaar te halen, de sensor te vervangen en de keuken weer in elkaar te zetten. En de koelkast doet het vandaag nog steeds :). Fijn weekend allemaal!!
Gelogd
2017-2023 Holtkamper Cocoon MTT (2008)
2023-….     Holtkamper Kyte S Windforce (2015)

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 454
  • Merk: kampeermiddel : Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #74 Gepost op: mei 19, 2024, 01:48:38 pm »

Dit draadje een klein 8 jaar geleden gestart. Grappig dat het nog steeds gebruikt wordt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal