terug van 2.5 week aart kok ervaring

Gestart door linda75, augustus 21, 2016, 09:54:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

linda75

we hadden idd achteraf tijdens het vertrekken beter het kunnen kuipzeil laten zitten. de binnenkant klapt dan op de tent als ik goed nadenk. dan hadden we hierop een zeil neer kunnen leggen waarop dan de deuren schoon neergelegd hadden kunnen worden. Daardoor wordt trekken idd sneller.  De livingstone is in mijn optiek nu een prachtige wagen maar wel voor mooi en/ of droog weer. Maar in slovenie hebben we redelijk wat regen gehad en dan misde ik wel de ruimte in de voortent. Maar goed we gaan goed nadenken...... en zowieso nog een jaar proberen. Zeker is wel dat ik geen caravan meer wil. Misschien een vouwwagen met rechtere wanden en een harde kuip een optie voor ons is. En misschien zeg ik volgend jaar na een zomerse zomer wel... wat heb ik me aangesteld vorig jaar 8)

Alex

Tja dit is gewoon het nadeel van een snellere wagen.
Wil je snel minder leef ruimte.
Wil je ruimte minder snel.
Hoort er nu 1maal bij.
Dit zijn bijna wel 1 van de belangrijkste regels van het vouwwagen kamperen.

Ook wij hebben ons moeten behelpen in een cocoon omdat het snel koud was en er niet buiten gezeten kon worden.
Maar geen haar op mijn hoofd die de bouwwagen heeft gemist waar we zo heerlijk met zijn allen in konden zitten en dan nog ruimt overhielden.

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

danny0604731

Citaat van: linda75 op augustus 22, 2016, 01:44:51 PM
we hadden idd achteraf tijdens het vertrekken beter het kunnen kuipzeil laten zitten. de binnenkant klapt dan op de tent als ik goed nadenk. dan hadden we hierop een zeil neer kunnen leggen waarop dan de deuren schoon neergelegd hadden kunnen worden. Daardoor wordt trekken idd sneller.  De livingstone is in mijn optiek nu een prachtige wagen maar wel voor mooi en/ of droog weer. Maar in slovenie hebben we redelijk wat regen gehad en dan misde ik wel de ruimte in de voortent. Maar goed we gaan goed nadenken...... en zowieso nog een jaar proberen. Zeker is wel dat ik geen caravan meer wil. Misschien een vouwwagen met rechtere wanden en een harde kuip een optie voor ons is. En misschien zeg ik volgend jaar na een zomerse zomer wel... wat heb ik me aangesteld vorig jaar 8)

Wij hadden hetzelfde gevoel qua ruimte, ook wij gaan in minder mooi weer periodes eropuit. Wij hebben voor nat weer een oppompbare partytent. Scheelt een hoop hoor. En de slikranden maken we gemakkelijk schoon als de tent op de wagen ligt

Sent from my iPad using Tapatalk
Holtkamper Kyte (februari 2025)
big mistake☺(grote plastic doos)
Aart kok Livingstone Gamedrive
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona

spikehome

Geen enkele tent is leuk om een week in de regen dior te brengen.
Maar de livingstone is een mooie wagen.
Maar het kuilzeil wat niet kan blijvenzitten met trekken en slikranden is toch wel veel werk.
Vandaag o.a. de kyte kuipzeil vouwt altijd mee en verder geen schoonmaak.
Grote luifel waar e veel gebruik van maken.
Rijden ermee is netzoals alle vouwwagens makkelijk en lastige caravan die als je niet oppast bij een vrachtwagen begint te slingeren.

Jerome

Citaat van: spikehome op augustus 22, 2016, 01:57:54 PM
Maar het kuilzeil wat niet kan blijvenzitten met trekken en slikranden is toch wel veel werk.
Tijdens onze 3,5 week vakantie deze zomer en 4 campings toch maar 1x de slikranden een beetje schoon hoeven maken. Neemt niet weg dat we ze nu toch ingekort hebben. Minder materiaal = minder vies worden = minder schoonmaken  :K
En het kuipzeil kan prima blijven zitten tijdens het trekken.

linda75

ook bij de kyte moet je de onderkant van de kuipzeil schoonmaken lijkt me. Inkorten vd slikranden is idd een optie. Een goed zeil eronder ipv worteldoek misschien ook.. nou ga maar eens goed over nadenken. De koelbox was ons enorm meegevallen. de drankjes waren lekker koel en qua ruimte had hij ons enorm verrast. ach.. nu een dag later en de moeheid van de reis er inmiddels uit is zie ik echt wel weer de voordelen vd vouwwagen tov de caravan.. alleen ff goed nadenken of we de minpunten kunnen verbeteren of voor een andere oplossing moeten gaan kijken.

Jerome

Ik zou er toch geen zeil onder leggen. Dan kan er water tussen zeil en kuip blijven staan en dat gaat enorm stinken. De geur blijft er jaren aan hangen.
Wij hebben nog niet ervaren dat de kuip erg vies was aan de onderkant. Wel nat, maar niet echt vies.
Het ligt natuurlijk ook aan de ondergrond en de hoeveelheid regen.

GJT

Citaat van: linda75 op augustus 22, 2016, 03:33:49 PM
ook bij de kyte moet je de onderkant van de kuipzeil schoonmaken lijkt me. Inkorten vd slikranden is idd een optie. Een goed zeil eronder ipv worteldoek misschien ook.. nou ga maar eens goed over nadenken. De koelbox was ons enorm meegevallen. de drankjes waren lekker koel en qua ruimte had hij ons enorm verrast. ach.. nu een dag later en de moeheid van de reis er inmiddels uit is zie ik echt wel weer de voordelen vd vouwwagen tov de caravan.. alleen ff goed nadenken of we de minpunten kunnen verbeteren of voor een andere oplossing moeten gaan kijken.

Bij de Kyte kun je hem tijdens het inklappen op de wagen schoonvegen, altijd stof op stof, vies op vies, inclusief kindertent. Dit is echter niet meer nodig sinds ik een goed dik zeil onder het kuipzeil toepas.  Ik gebruik hiervoor >200 grams bouwzeil. Dit beschermt niet alleen tegen viezigheid maar ook tegen schade van steentjes. Met enkel worteldoek (ook geprobeerd) komt het modder er soms doorheen.
Ik heb het bouwzeil precies op maat gemaakt zodat zoveel mogelijk voorkomen wordt dat water tussen beide zeilen komt. Mocht dit wel (beperkt) gebeuren, dan is het enkel droogvegen.
De Kyte heeft geen slikranden maar om te voorkomen dat zaken vies worden (opspattende modder) gebruik ik stroken tenttapijt (plat geweven,a la Bolon, niet het gaatjes tapijt). Deze leg ik op de plekken waar dit nodig is (bij geen gras en/of plekken waar veel water van de Kyte komt). Je zou ook dergelijke stroken onder je slikranden kunnen leggen. Of je pakt bouwzeil onder de kuip en ruim worteldoek onder de luifel.

Na klappen laat ik het bouwzeil en de stroken even drogen, of ze gaan nat weer mee. Je tent kun je vrijwel schoon inklappen.

linda75

dat is idd ook een idee. om reepjes tenttapijt af te knippen en deze onder de slikranden te leggen. verder een goed stuk zeil eronder maar die dan wel zo neerleggen dat er geen water tussen de 2 lagen kan komen. en idd misschien een stukje inkorten want ze waren nu idd vrij lang

linda75

in de voortent ligt een stuk tentapijt op de grond zonder iets eronder. deze spuiten we thuis met de hogedruk schoon en wordt vies opgevouwen en gaat in een vuilniszak mee. Ip kan dit ook met het kuipzeil maar ik kijk liever een oplossing om deze zo schoon mogelijk te houden.

GJT

Voor onder het tenttapijt onder de luifel hebben we altijd een stuk worteldoek bij ons. Bij een groen grasmatje gebruiken we deze niet maar in de troep (grind, vies zand) leggen het er onder. Scheelt aardig in de levensduur van de tenttapijt en scheelt met schoonmaken. Als je dit worteldoek iets te ruim maakt blijven je slikranden ook schoon..

Drees

Tip als alternatief voor grote tafel: wij hebben twee identieke kleine tafeltjes. Buiten zetten we de twee tegen elkaar aan, zodat we een grote eettafel hebben, maar moeten we binnen zitten, dan pakken we gewoon 1 van de tafeltjes en dat scheelt een hoop ruimte.

linda75

Bedankt voor de tips. Voor onder de tenttapijt in voortent worteldoek had ik ook bedacht maar idd hou je daar de slikranden ook schoner mee idd. Evt goedkoop schildersplastic daaronder voorkomt grote waterzakken in de voortent bij extreme regen. Iets wat we helaas hebben gehad tijdens de vakantie. Hebben jullie nog iets achter het vakkenschort?deze was ook erg vies na de regenbuien waardoor we deze ook moesten reinigen.

AnnevdB

Hoe klap je de Livingstone eigenlijk in mét kuipzeil er nog aangeritst? Klap je de Kuip op de tent aan t eind? Dat is dan met de vieze kant op de tent? Of leg je t op t bed voordat de rest inklapt? Ik zie t nog niet helemaal :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

linda75

Volgens mij klapt de binnenkant vh kuipzeil als laatste over de tent heen en ligt de vieze kant dan boven?