Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: terug van 2.5 week aart kok ervaring  (gelezen 22789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #30 Gepost op: augustus 22, 2016, 07:57:34 pm »

Inklappen met kuip hebben wij nog nooit gedaan. Je zult zien dat je dan nog net even iets uit de bak nodig hebt na het inklappen ;)
Die paar ritsen zijn supersnel los/vast. NB: Het geheel vastritsen vooooorr je ook maar 1 haring in de grond doet. Na het vastritsen het grondzeil bij de wagen vastzetten en straktrekken, daarna de rest....

Slikranden en kuipzeil schoonmaken dat doen wij thuis pas! Gewoon nat op nat opvouwen, slikranden mooi op elkaar laten vallen tijdens inklappen en wegwezen naar volgende camping of naar huis.
Laatste keer stond bij ons om 6.00u de wekker en om 6.45u waren we onderweg naar huis....  (voorwand/windhoeken/kindertent vorige dag al opgeruimd)
Onder de kuip hebben we trouwens een soort gaatjesplastic wat vuil redelijk tegenhoudt.
Inderdaad zoveel mogelijk vanuit "de bak"  leven en die netjes opgeruimd houden scheelt veel opruimen voor vertrek. Dan ontwikkel je vanzelf een logische indeling.

Een tenttapijt in de voortent zie ik niet veel nut van in. Heb je een mooi grasveldje dan voelt dat heerlijk aan de blote voeten. Is het wat minder dan gewoon sandalen of schoenen aan in de voortent. We hebben we een droogloopmat bij de deur op het kuipzeil liggen. Alleen in het voorjaarsweekend hebben wij daar tenttapijt als het erg modderig is ;) In de zomer neem ik hem niet eens mee.

Donker is het soms wel in de voortent, maar wij hebben voldoende ruimte met 4'en. Ik heb Aart Kok eens gevraagd of ze geen doorzichtige voorwand konden maken. Als we hier serieus interesse in hadden konden ze hier wel een prijs voor maken. Wij kennen de prijzen van Aart Kok en hebben het daar verder maar bij gelaten ;)

NB: De voorwand zetten wij 1 wand met 1 haring vast. De andere zonder haringen dus snel te openen. Bij storm komen er een paar haringen bij.
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2016, 08:02:02 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #31 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:04:31 pm »

Waterpas zetten?  Probeer door de wagen een tikje te verplaatsen de bak links/rechts zo waterpas mogelijk te krijgen. Daarna met het neuswiel over de lengte waterpas stellen.
Tenslotte de pootjes laten zakken, niet te strak dit is gewoon een extra steunpuntje dat-ie niet omkiept.

Wij trekken om de 3 a 4 dagen door, wij vinden het prima te doen met deze tent. Je moet er gewoon slim mee om gaan en soms niet te nauw kijken...
Dat wil niet zeggen dat wij niet zuinig op de spullen zijn maar je moet ook niet bang zijn voor een beetje modder. Dat spoelt er heus wel weer uit.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #32 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:10:42 pm »

In Kroatië hadden we roodachtige klei/zand groen met veel kleine scherpe steenetjes.  In slovenie stonden we op rots en grasgrond met opgedroogde modder. Na de regenbui zat deze modder dus op de slikranden en in Kroatië kwam de roodbruine grond op de slikranden wat echt boenen was. Ik hoop dit volgende keer te voorkomen door het worteldoek langer te houden zodat de slikranden hierop komen te liggen. De voorwanden maken het idd krap en donker vinDen wij. Maar ik ga geen 100 Den euro meer uitgeven voor aanpassingen. We gaan goed nadenken hoe en wat ik hoop met langere worteldoek al.50% vd irritatie al weg te kunnen halen.
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk: kampeermiddel : nog zoekende
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #33 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:21:01 pm »

Ik lees hier dat mensen ontzettend druk zijn met slikranden en grondzeilen. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het niet zo moeilijk(of ik ben te makkelijk, dat kan natuurlijk ook:)1])
Ik leg in ieder geval geen plastic onder het kuipzeil. Daar zuigt water tussen, en word een drama. Dus worteldoek eronder. Tijdens de vakantie ga ik de onderkant niet schoon zitten maken. Ik heb gewoon een stuk plastic om hem in te doen als hij nat is. Hooguit leg ik hem even een half uurtje in de zon(als het droog is tenminste) en borstel hem even af. Bij thuiskomst leg ik hem op het grasveld, en maak ik hem pas goed schoon.

Dan de slikranden, en onderste deel van de tent. Ik heb het gelukkig ook nog nooit meegemaakt om in te pakken met stromende regen, maar de avond voor vertrek borstel ik de onderzijde van de tent goed af. De slikranden goed afschudden bij het inklappen, zodat het grofste vuil er af is. Als dan de tent op de wagen ligt ga ik er met een natte doek langs als dat nodig is. Dat zal per wagen verschillend zijn natuurlijk, maar gaat bij onze settler het beste.

Je moet natuurlijk ruimte hebben om de wagen thuis open te klappen, maar ik vind het wel fijn om hem thuis even rustig helemaal na te lopen en om m'n gemakje weer spik en span te maken.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk: kampeermiddel : 2010 Aart Kok Kavango
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #34 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:30:50 pm »

Wij maken ons kuipzeil ook nooit schoon tijdens de vakanties, dat scheelt veel tijd. Als hij erg vuil is door regenbuien, dan leg ik tijdens het inklappen het grondzeil ondersteboven over onze auto zodat hij wat kan drogen in de zon. Vervolgens vouwen we hem op met de vuile kant naar buiten en doen hem in een grote plastic zak en zo nemen we hem mee.
Pas als we weer thuis zijn, spoel ik hem echt goed schoon (weer over de auto heen) zodat hij schoon de stalling in gaat.
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2016, 10:27:31 pm door Cadillacfreak »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #35 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:13:32 pm »

thuis schoonmaken is idd een optie echter gingen wij verkassen naar andere camping en moesten we opbreken terwijl alles nog nat was. een grote vuilniszak om het grondzeil heen is dan idd een optie maar dan hou ik nog de slikranden over. als je die op het tentdoek legt. wat gebeurd bij het inklappen.. dan wordt de tent nat. ik kan dit oplossen door een zeil over de tent te leggen waarop de slikranden geklapt kunnen worden. Maar goed dat zijn tips voor volgend jaar.. grote vuilnis zak en een extra zeiltje mee. en worteldoek wat langer is zodat het onder het kuipzeil uitsteekt en de slikranden daardoor al schoner zullen blijven. Alleen nog de voorkant vd wagen wat lichter maken en minder krap haha. nee alle gekheid op een stokje. we hebben gewoon gemerkt dat met regen de wagen minder comfort bied dat een caravan. Maar desondanks wil ik geen caravan meer. Het rijden vind ik vreselijk en het gesop nog bij thuiskomst weegt niet af tegen het gemak vd vouwwagen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #36 Gepost op: augustus 23, 2016, 03:32:58 pm »

zo alweer een halve dag verder en de wagen is weer gerepareerd. Bij ons op het dorp woont een zeil en tentmaker die nog wel wat tijd overhad. De afbroken elastiekjes waren binnen een poep en een scheet door de naaimachine gehaald en voor 35 euro was alles weer gerepareerd. Manlief heeft de uitdraaipoot weten te repareren en ook de stok van de boog recht weten te krijgen. het tenttapijt heb ik afgespoten met de karcher en kan straks de wagen in en dan kan hij naar de stalling. Nog kritisch de wageninhoud bekeken en toch nog wat spulletjes eruit gehaald met als resultaat nu bijna een half gevulde wagen en dus ruimte genoeg over hebben voor de kratten met kleding.
We hebben gister besloten de wagen nog een jaar te gaan proberen. We hebben ook niet heel veel geluk gehad met het weer dit jaar en dan onthoudt je meer de nadelen als de voordelen. Andere jaren hebben we altijd prima weer gehad. Ook met de caravan gingen we niet in de meivakantie weg de laatste jaren, en tegenwoordig is het al een wonder als ik vrij kan krijgen vd baas. Volgend jaar dus nog een jaartje ervaring opdoen en dan pas knopen doorhakken. Nu we zo aan het knutselen waren aan de wagen werd ik er toch wel weer blij van. De krappe ruimte en lichtinval wat we dus nog als negatief punt zien ebt al langzaam weg.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #37 Gepost op: augustus 23, 2016, 03:52:06 pm »

Nu je de wagen nog bij huis hebt. Oefen alvast eens met het inklappen met het grondzeil eraan vast.
Zijwanden openritsen en los van de kuip.
Zijwanden op de wagen leggen.
Kuip erop leggen. Zodanig dat de buitenkant van de kuip op elkaar ligt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #38 Gepost op: augustus 23, 2016, 04:45:00 pm »

gaan we morgen even doen idd. bedankt voor de tip
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #39 Gepost op: augustus 23, 2016, 08:19:53 pm »

Zijwanden openritsen en los van de kuip.
Zijwanden op de wagen leggen.
Kuip erop leggen. Zodanig dat de buitenkant van de kuip op elkaar ligt.
Dat snap ik niet. Als je de zijwanden helemaal losritst en dan klapt en de zijwanden dan op de wagen legt. Hoe kun je dan de kuip zo dubbelklappen dat de buitenkant op elkaar ligt? Dan kan toch alleen als de kuip dubbelgevouwen onder de zijwanden en de wand met de plastic ramen ligt? Of rits je ook de wand met de plastic ramen los? Want dan heb je zowat het hele kuipzeil eruit geritst.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #40 Gepost op: augustus 23, 2016, 09:55:07 pm »

  .
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2016, 09:58:37 pm door abbes008 »
Gelogd
Groeten,

Erik

Jansje53

  • Gast
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #41 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:07:35 pm »

Wij zijn dit jaar voor het vierde seizoen met onze Zambezi RL op pad geweest. Tot nu toe ieder jaar een grote vakantie en weekendjes/midweken ervoor of erna. Dit jaar naar Zweden: 8 campings (incl doorreiscampings) in 19 dagen. Het trekken is ons goed bevallen, wederom makkelijker dan het jaar er voor. Twee belangrijke veranderingen: de (drie) kinderen zijn weer een jaar ouder. Wat scheelt dat als ze zelfstandig kunnen spelen en er minder op ze gelet hoeft de worden! Een tweede verandering was dat we nu 6 curverkratten in de bak hebben staan. De kratten maken een 'muurtje' ongeveer boven de as en alle losse spullen zitten er (goed georganiseerd) in. Hierdoor blijven er twee ‘gebieden’ over in de bak waar de overige spullen liggen. Door de kratten had alles meer een ‘eigen’ plek en ging het inruimen veel makkelijker dan vorig jaar. En inderdaad; hoe minder in de bak, hoe sneller ingeruimd!
 
Het gedoe met de ritsen herken ik wel. Wij ritsen ook altijd de kuip helemaal los bij verplaatsen. Soms gaat het heel makkelijk en soms zit je enorm te prutsen met een rits. Vooral bij heet weer is het lekkerder om buiten de tent te blijven en vanuit daar de ritsen vast te zetten.
 
Bij verplaatsen maken we niet of nauwelijks schoon. Het kuipzeil vouwen we vies tegen vies en zo hup in de bak (er ligt worteldoek onder – gaat ook zo de bak in). De slikranden vouwen mooi bij elkaar. Omvouwen en op de tent leggen, ook als ze nat zijn. Wordt wel weer schoon en droog op de volgende camping. Bedenk me nu: is het sowieso eigenlijk niet makkelijker om slikranden in één keer schoon te maken als ze allemaal bij elkaar liggen op de wagen? Mooi op stahoogte? Of zie ik iets over het hoofd? Alleen bij de laatste camping worden de slikranden schoon en droog gemaakt.
 
Nog over regen/kou en de voortent: dan mogen de kinderen ook in de tent (op kuipzeil of op het bed). Alleen dan gaan de gordijnen open voor extra licht. Wij vinden het een charme van dit model dat je ‘m op veel manieren op/open kan zetten (een beetje met een lage stok – in het midden of aan de zijkant, of flink open met een voorwand als extra luifel. In het afgelopen Pinksterweekend (kouder dan met Kerst) bood de voortent met één voorwand naar beneden en één als extra luifel een schuilplek aan 6 volwassen en 7 kinderen… krap, maar erg gezellig ;-)
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #42 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:24:04 pm »

voor snel verkassen hoef je volgens mij de deuren ook niet helemaal open te ritsen toch??? gewoon de hele tent in een keer inklappen?? klap je dan de deuren niet mee naar binnen en dat daar dan de kuipzeil en vakkenschort bovenop valt waarover je dan het afdekzeil doet???
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #43 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:27:24 pm »

Dat snap ik niet. Als je de zijwanden helemaal losritst en dan klapt en de zijwanden dan op de wagen legt. Hoe kun je dan de kuip zo dubbelklappen dat de buitenkant op elkaar ligt? Dan kan toch alleen als de kuip dubbelgevouwen onder de zijwanden en de wand met de plastic ramen ligt? Of rits je ook de wand met de plastic ramen los? Want dan heb je zowat het hele kuipzeil eruit geritst.

We pakken dan de bovenste rits waar de kuip aanzit  (die waar de deur met raam aanzit) eerst over de wagen, waardoor de deur als het ware dubbelklapt. Dan kun je de kuip er in een soort harmonica overheen dubbel doen door deze eerst halverwege te pakken en dan de onderste rits. Verduidelijkt dat wat? Lastig uitleggen zo zonder plaatjes. De beide zijkanten van de kuip zijn dan losgerits maar de deuren zelf zijn dicht.
Het kan ook met alles dicht, maar dat gaat wel wat lastiger vinden wij.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #44 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:36:05 pm »

Dan snap ik het beter.  Maar dan gaan neem ik aan de (losgeritste) zijwanden er alsnog als laatste overheen?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal