Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: terug van 2.5 week aart kok ervaring  (gelezen 22790 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnevdB

  • Gast
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #60 Gepost op: september 01, 2016, 09:35:04 pm »

Wat is dit toch een fijn forum! Thnx voor de uitleg! Ga t hopelijk dit najaar nog eens proberen! En anders hopen dat ik t in t voorjaar nog weet... Hahaha!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #61 Gepost op: september 02, 2016, 07:40:08 am »

ja een foto zou heel fijn zijn want bij mij zijn nog steeds de verticale ritsen niet helder. Ik krijg nu het idee dat wij die niet hebben of dat ik er totaal overheen heb gekeken. Heb nog nooit verticale ritsen aan de zijwanden gezien nml... of bedoel je die hele kleine achter de keuken??
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #62 Gepost op: september 02, 2016, 07:43:13 am »

Linda dat zijn die ritsen die bij mij steeds verkeerd genaaid waren... Links en rechte aan de zijkant van t wagenschort. Zie ook een van mijn eerdere posts in t forum met foto's :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #63 Gepost op: september 02, 2016, 07:54:12 am »

oww ff kijken
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #64 Gepost op: september 02, 2016, 08:03:59 am »

nou ik ga straks meteen mijn wagen nog even open klappen voor hij morgen naar de stalling gaat. Ik ben er van overtuigd dat ik deze twee zijritsen niet aan het wagenschort heb zitten.. en zo wel dan heb ik de hele vakantie er niets mee gedaan :X wordt vervolgd 8). maar nu is dat wel duidelijk iig. Dan loont het idd de moeite om zeker tijdens doortrekken de kuip eraan te laten. Als we naar huis gaan haal ik hem er gewoon af en gaat hij los mee zodat we hem thuis schoon kunnen maken
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #65 Gepost op: september 02, 2016, 08:08:09 am »

Ik heb met mijn vrouw afgesproken dat we een paar dingen gaan proberen op het najaarsweekeind, afhankelijk van het weer uiteraard. Want als wat ik wil lukt, bekort dat de opzettijd enorm.

Dan maak ik ook wel even wat foto's.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #66 Gepost op: september 02, 2016, 08:19:50 am »

Zoooo benieuwd naar jullie bevindingen (en hopelijk foto's :) )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #67 Gepost op: september 02, 2016, 08:43:23 am »

Ik heb met mijn vrouw afgesproken dat we een paar dingen gaan proberen op het najaarsweekeind, afhankelijk van het weer uiteraard. Want als wat ik wil lukt, bekort dat de opzettijd enorm.

Dan maak ik ook wel even wat foto's.

en wat wil je dan??? de kuip er altijd aan laten zitten?? Ik zit dan nog met het schoonmaken. want kan dat wel als je hem op de wagen klapt? los ritsen, schoonmaken en weer vastritsen vind ik weer omslachtig.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #68 Gepost op: september 02, 2016, 08:51:33 am »

Wij hebben het kuipzeil op een stuk zwarte vijverfolie liggen. Dat betekent dat alleen de randen soms een beetje vuil zijn en de rest hooguit nat.
Zodra je klapt en het grondzeil naar boven trekt,  kun je het voordat je de deur terugklapt en dus het grondzeil met de onderzijde naar boven op de wagen ligt, schoonmaken voor zover nodig. Drogen is dan een kwestie van vijf minuten in de zon en/of een lapje erover.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #69 Gepost op: september 02, 2016, 12:00:31 pm »

en wat wil je dan??? de kuip er altijd aan laten zitten?? Ik zit dan nog met het schoonmaken. want kan dat wel als je hem op de wagen klapt? los ritsen, schoonmaken en weer vastritsen vind ik weer omslachtig.

Ik heb Muis belooft het niet meer te hebben over ongesopte kuip zeilen en mee-inklappen, damn. Wie stopt zijn vieze sokken in de schone kleren koffer? Ik niet eens mijn vuile was in een zak bij de schone was in dezelfde koffer.  :#

 :+ sorry Muis
Gelogd

muis

  • Gast
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #70 Gepost op: september 02, 2016, 12:28:10 pm »

Nee hoor, hier wordt het kuipzeil besproken als onderdeel van het topic  :J
(In het andere topic ging het inmiddels niet meer over kuipzeil ed ;) )

Er zijn veel mensen die plastic onder de kuip leggen, in hoeverre helpt dat nog?  (Wij hebben ons kuipzeil nog nooit gebruikt )
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #71 Gepost op: september 02, 2016, 12:51:21 pm »

Dat helpt enorm. Ons kuipzeil wordt vrijwel niet vuil. Een beetje nat hooguit.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #72 Gepost op: september 02, 2016, 12:53:33 pm »

Nee hoor, hier wordt het kuipzeil besproken als onderdeel van het topic  :J
(In het andere topic ging het inmiddels niet meer over kuipzeil ed ;) )

Er zijn veel mensen die plastic onder de kuip leggen, in hoeverre helpt dat nog?  (Wij hebben ons kuipzeil nog nooit gebruikt )
Ik heb geen kuipzeil met strak mooi weer of wanneer we < 1 week ergens neerstrijken. Wanneer we langer gaan vaak wel ivm de kleintjes. En wij kunnen nog in het voor/na seizoen wat iets minder stabiel is qua weer.

Wij hebben dit jaar kneiter harde regen gehad, van die wolkbreuken waar rivieren door onstaan. Dan maakt het niet meer uit of je iets eronder hebt liggen. Alles wordt gewoon vies. Wij hadden worteldoek en met veel water komt er altijd fijn spul doorheen. Met plastic is dat er een vieze waterlaag tussen blijft staan dat gaat rotten. Dat heeft er zo'n 3 weken onder gelegen, en dat stinkt zo erg, geen haar op mijn hoofd om dat mee in te klappen of zelf opgevouwen in de wagenbak te leggen. Dat gaat in de dakkoffer voor thuis!

Slikranden worden bij ons altijd schoongemaakt. Deden we met de caravan ook altijd. Ik heb dit jaar 1 iemand zijn vouwwagen vies zien inpakken en die ging nog 3 dagen naar disney land parijs. Auto met VW op de parkeerplaats met een brandend zonnetje en dus een vies dubbelgeklapt kuipzeil eronder. Ik wil het niet weten, hun boeide het allemaal niet zo.

Als ik het allemaal zo lees en de reacties in dit topic en dat in ander topic tot mij neem kom ik tot de conclusie dat wij gewoon niet kunnen camperen  :P, maar gelukkig er wel van kunnen genieten.  bier
« Laatst bewerkt op: september 02, 2016, 01:14:05 pm door EriLin »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #73 Gepost op: september 02, 2016, 01:13:17 pm »

We hebben de klapper nu 4 jaar en hebben zonder uitzondering met een stuk vijverfolie onder het kuipzeil gekampeerd. Daarvoor deden we dat (20 jaar lang) op precies dezelfde manier bij onze De Waard Zilvermeeuw met ingenaaid kuipzeil. En we hebben echt niet alleen zon gehad.

Ja, in extreme situaties loopt er wat water tussen dat kunststof en het kuipzeil. Wij hebben dat vorig jaar augustus gehad. Zie de foto. Vlak voor de tent. Drie dagen lang.
Maar om je heel eerlijk te zeggen ben ik als dat veel langer dan drie dagen duurt wel een beetje uitgekampeerd.
Wij hebben na die kampeerperiode echt geen stinkend grondzeil gehad. De binnenkant houden we gedurende zo'n periode schoon en droog door schoenen op het tenttapijt onder de luifel te zetten en een oude handdoek als mat te gebruiken.

Maar dan nog. De hier beschreven methode gaat er vanuit dat het gehele "vuile" oppervlak voor zover het vuil is (wat het bij ons dus nauwelijks is) schoon en droog gemaakt wordt voordat het dubbelgeklapt wordt en vervolgens liggen de 'vuile' delen op elkaar. Niets, maar dan ook niets van de onderkant van het kuipzeil "ziet" tentdoek of buitenlucht.

« Laatst bewerkt op: september 03, 2016, 09:31:10 am door Frankie »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #74 Gepost op: september 02, 2016, 01:22:20 pm »

We hebben de klapper nu 4 jaar en hebben zonder uitzondering met een stuk vijverfolie onder het kuipzeil gekampeerd. Daarvoor deden we dat (20 jaar lang) op precies dezelfde manier bij onze De Waard Zilvermeeuw met ingenaaid kuipzeil. En we hebben echt niet alleen zon gehad.

Ja, in extreme situaties loopt er wat water tussen dat kunststof en het kuipzeil. Wij hebben dat vorig jaar augustus gehad. Zie de foto. Vlak voor de tent. Drie dagen lang.
Maar om je heel eerlijk te zeggen ben ik als dat veel langer dan drie dagen duurt wel een beetje uitgekampeerd.
Wij hebben na die kampeerperiode echt geen stinkend grondzeil gehad. De binnenkant houden we gedurende zo'n periode schoon en droog door schoenen op het tenttapijt onder de luifel te zetten en een oude handdoek als mat te gebruiken.

Maar dan nog. De hier beschreven methode gaat er vanuit dat het gehele "vuile" oppervlak voor zover het vuil is (wat het bij ons dus nauwelijks is) schoon en droog gemaakt wordt voordat het dubbelgeklapt wordt en vervolgens liggen de vuile delen op elkaar. Niets, maar dan ook niets van de onderkant van het kuipzeil "ziet" tentdoek of buitenlucht.

I rest my case. bier
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal