Alpen Kreuzer - Terug van weggeweest

Gestart door G.Suelmann, januari 21, 2017, 06:10:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

G.Suelmann

Wij zijn nieuwsgierig of er al mensen zijn die reeds een nieuwe AK hebben aangeschaft en wat hun ervaringen zijn.

http://www.alpenkreuzer.nl
Live today to create a memory for tomorrow...

martijn82

Ik denk het nog niet. Nog geen prijzen beschikbaar of bekend volgens mij. Ik ben ook wel benieuwd naar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


ArjanF

Vandaag alle 3 gezien op de caravana...

groothuis27

En wat vond je er van ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk


ArjanF

Zelf niet heel enthousiast


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Alex

Dorema heeft gewoon de naam gekocht en op een tago karretje gezet. :P
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tom

Ziet er netjes en strak uit hoor maar ik had wat originelers verwacht, of de modellen die ze vroeger hadden maar dan gemoderniseerder.

ArjanF

#7
Ja zeker, buitenom netjes en strak maar voor onze wensen niet passend.

De allure beter bekeken. Geen vaste keuken, erg krap en klittenband ipv ritsbaar grondzeil en nogal heel bouwwerk met voortent.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tom

Hoe zit het met het materiaal van de wagenbak zelf, zijn die net zo stevig opgebouwd als vroeger of gebruiken ze hetzelfde materiaal als Jamet, Trigano, Cabanon?

ArjanF

Niet goed genoeg naar gekeken voor beoordeling.   
Misschien dat iemand die naar de caravana gaat nog beter kan kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

poldertoerist

Klittenband is fijn weet ik zelf inmiddels. Is mss wel meer en voordeel dan nadeel.  Als ik naar de foto's kijk herken ik dezelfde wagenbak als van de Teun. Niet zo gek want zelfde producent. Hiervoor had ik een trigano en dat is toch anders. Niet perse beter of slechter maar mijn huidige wagen heeft wel een veel dikkere vloer bijv.
Vind de wagens er best mooi uitzien. Vind mijn Teun sportiever maar de alpenkreuzers zijn erg neutraal. Denk dat ze een groot publiek aan kunnen spreken.


Adventure Awaits

par

Bij deze de scan van de prijslijst en specificaties van de Alpenkreuzer Intro Edition modellen.
Bron: Alpenkreuzer catalogus 2017.

Onze beoordeling:
Dorema heeft een drietal interessante wagens op de markt gebracht. De modellen zijn niet echt vernieuwend, zo lijkt de Parade op de Flexi T&T/Trigano Odyssee en zijn de vergelijkingen met de Teun ook terecht. Alpenkreuzer gebruikt Ten Cate tentdoek (katoen), het dak van de Allure is Ten Cate all-season. Ieder model lijkt zijn eigen wagenbak te hebben gezien de verschillende afmetingen en ledig gewicht. Er is geen bermkeuken voor deze wagens beschikbaar, wel lattenbodems en bedden van 2.10x1.60, voor de langere mensen onder ons zeker een  voordeel. Ook de stahoogte is dik in orde: zo kan ik melden dat de stahoogte in de Parade groter is dan in de CC Flexi die wij hebben.  Er zitten op iedere wagen vier stevige poten (zie afbeelding Duet) waarmee de wagen indien nodig opgekrikt kan worden en goed te levelen is.

De INTRO EDITION is erg compleet: zo gelden de prijzen voor de opgegeven specificaties en inclusief aflever- en kosten rijklaarmaken.
Noot: de op de Caravana getoonde modellen hadden niet de opgegeven matrassen, die waren er  nog niet.... De wagens zijn pas twee weken geleden af gekomen.

Het E2S systeem op de Duet en de Parade slaat op de mogelijkheid de wagenbak te openen met de ingevouwen tent erop ("pack & go").

Alle wagens zijn uitgevoerd met reservewiel, schokbrekers en oplooprem en daarmee klaar voor de Duitse Tempo 100 keuring (wel zelf regelen).

De wagens zijn voorzien van heel veel ramen in de wagentent/voortent, waardoor er veel licht naar binnen kan.

Over de losse modellen specifiek:

Allure:
Deze wordt geleverd zonder grondzeil in de voortent. De luifel is optioneel (stond niet op de Caravana). De Allure is bedacht voor kampeerders die langer op dezelfde plek blijven staan, het is meer een "bouwwagen", zoals eerder hier terecht opgemerkt. Het all-season doek geeft aan dat ook aan de kampeerders in Nederland en omstreken is gedacht, is net even handiger dan alleen katoen.

Duet:
Kleine wagen, met kleine leefruimte en daarom kleine footprint, dus al snel ergens tussen te proppen. Dit is echt een tweepersoons wagen, meer mensen krijg je er praktisch gezien niet in. Wel weer heel compleet, met luifel. De wagen is gebaseerd op het 1-2-3 systeem en vouwt als een markies uit.

Parade:
Hele complete wagen met inritsbaar grondzeil (het klitteband is ons niet opgevallen, de ritsen aan de zijkant wel. Het kan zomaar zijn dat het (net als bij de CC Flexi) en ritsen en klitteband wordt toegepast).
De luifel heeft 2 afritsbare zijwanden. De wagen is gebaseerd op het 1-2-3 systeem en vouwt als een markies uit.  Persoonlijke noot: was deze wagen in 2013 beschikbaar geweest weten we niet zeker of we voor de CC Flexi gekozen zouden hebben, of voor deze....

Conclusie:
Welkom terug Alpenkreuzer! Er zijn drie interessante eigentijdse wagens uitgekomen voor een interessante introductieprijs.

@vouwwagenweekendorganisatie: misschien Dorema vragen om deze modellen op het weekeinde te presenteren?, zodat iedereen zijn eigen mening kan vormen of deze wagens de naam Alpenkreuzer waardig zijn.

meeder

Na de CC flexi en de Teun is er een derde Tago Settler voortboorduursel op de markt.

Tago Herman

En dan vergeet je de Jamet Jametic  en Aart Kok Kariba, dus al 5 klonen.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

G_K

Het Duet type nog niet veel gezien, is wel mooi compact.