Ervaringen Malawi 2.0

Gestart door Ellen1979, april 27, 2017, 09:23:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ellen1979

Wij zijn sinds kort de trotse eigenaren van een Malawi 2.0. Afgelopen week hebben we er voor het eerst mee geklapt. Na het opzetten hebben we stikken over.... En op de luifel aan de zijkant bleef water staan. Ik ben heel benieuwd naar andere ervaringen en misschien ook gelijk oplossing van de Malawi 2.0.
Verder zijn we trouwens helemaal verliefd op ons nieuwe huisje  :)

Coran

Ook wij zijn net voor het eerst op pad geweest met onze Malawi 2.0.
Wij liepen nog wat te worstelen met het kleine zijluifeltje bij het bed. Een stok bleef niet goed zitten. Verder ook wat stokken over, maar hierover bestaat een oud topic op het forum, dus dat lijkt nu opgelost.

meneer Marnix

Volgens mij is het zijluifeltje aan de zijkant precies hetzelfde als de "oude" Malawi. Weet niet of die problematiek daar ook bekend is?

Als alles in ieder geval volgens plan verloopt, gaan wij een HEPI doen in de Malawi 2.0  :**

Jon

Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Koenta_kinte

Als het luifeltje aan de zijkant gelijk gebleven is (en dat lijkt me wel) dan is het een kwestie van 1 van de stokken niet op de wagen zetten maar op de grond, dan loopt hij aan 1 kant netjes af en blijft er ook geen water op staan.
Dat je stokken overhoudt kan, dat is al vaker gemeld. De functie van de stokken is niet altijd even duidelijk. Wij houden stokken 'over' omdat we en de luifel en de voortent hebben en je de luifel ook aan de wagen kan zetten zonder voortent, maar dat vergt dan een andere stokcombinatie. Die stok hebben wij wel altijd in de wagen liggen, dus die is over. Maar er is volgens mij ook nog een stok die je ergens tussen kan klemmen.
Water dat ergens op blijft staan is bij ons (oude Malawi) altijd een kwestie geweest van goed afspannen en dus de verschillende gaatjes in de stokken op de juiste manier gebruiken.

Wat ik me nog afvraag: hoe zit het nu met het doek bij de keuken? Loopt dit doek bij de wagen helemaal door tot aan de grond? Of moeten jullie ook gewoon met klittenband een stuk vastzetten?

En wat is een HEPI? Er ging ineens een lampje branden: HEmelvaart-PInksteren?

Klapmoose

CiteerWat ik me nog afvraag: hoe zit het nu met het doek bij de keuken? Loopt dit doek bij de wagen helemaal door tot aan de grond? Of moeten jullie ook gewoon met klittenband een stuk vastzetten?

Het doek loopt helemaal door tot aan de grond. Dit betekent volgens mij wel dat bij een korte overnachting de keuken eraf moet. Dat zijn toch een aantal extra handelingen.

meneer Marnix

Hepi is inderdaad een Hemelvaart en Pinkster arrangement  :)

Wij hebben de voortent met inritsbaar kuipzeil gekozen dus denk dat in dat geval de keuken er af moet. Misschien dat voor een enkele overnachting deze kan blijven zitten?

Koenta_kinte

Oei dat vind ik geen verbetering, dat doek tot de grond. Je zult de keuken er dan af moeten halen om de wagentent fatsoenlijk op te zetten. Dat doen wij voor overnachtingen niet. Die strook zit dan gewoon los. Met inritsen van een kuipgrondzeil in de voortent heeft het niks van doen, er is ook een kuipgrondzeil voor de oude malawi met strook.

Gaat het opzetten snel?

Klapmoose

Citaat van: Koenta_kinte op mei 05, 2017, 10:53:24 PM
Oei dat vind ik geen verbetering, dat doek tot de grond. Je zult de keuken er dan af moeten halen om de wagentent fatsoenlijk op te zetten. Dat doen wij voor overnachtingen niet. Die strook zit dan gewoon los. Met inritsen van een kuipgrondzeil in de voortent heeft het niks van doen, er is ook een kuipgrondzeil voor de oude malawi met strook.

Gaat het opzetten snel?

Ja klopt, is een nadeel. Maar agh het is ook niet onoverkomelijk en wie mooi wil zijn......   :+ .
Het opzetten van de wagentent is verder hetzelfde als bij de originele Malawi. Het opzetten van de luifel is naar verluidt iets sneller vanwege de boogvorm. Maar hoe snel je echt kan klappen moet ik nog ervaren.

meneer Marnix

We zullen het wel zien. Wij zijn jaren Roadmaster gewend dus wat betreft opzetgemak en snelheid gaan we er al stukken op vooruit.

Kan haast niet wachten tot het zover is......

Ellen1979

We hebben hem pas 1 keer opgezet en toen was alles nieuw... We hadden 2 uur nodig. Maar dat is ook met de voortent en grondzuil. De wagenbak staat zo.
We moeten De Wit  nog bellen over het water dat op de zijluifel blijft staan. Raar als 1 stok op de grond moet staan???

Koenta_kinte

Ellen, kijk maar eens bij de andere Malawi topics. Dat luifeltje wil nooit helemaal lekker strak. Er zijn mensen die er al van alles aan gedaan hebben, maar het meest simpele is echt 1 stok op de grond zetten ipv op de wagen. Dan loopt het luifeltje scheef naar beneden af en kan het water er mooi af. Scheerlijntje er aan en klaar. De Wit gaat je hier niet bij helpen, onder ideale omstandigheden (lees: betonnen vloer van de showroom, geen regen erop) staat ie prima.
Met de stok op de grond hebben wij al menig regenbui, ook van uren achtereen, prima doorstaan. Inmiddels is het voor ons ook de standaardmanier van opzetten geworden.

Famdezaag

Citaat van: Ellen1979 op mei 07, 2017, 08:47:17 AM
We hebben hem pas 1 keer opgezet en toen was alles nieuw... We hadden 2 uur nodig. Maar dat is ook met de voortent en grondzuil. De wagenbak staat zo.
We moeten De Wit  nog bellen over het water dat op de zijluifel blijft staan. Raar als 1 stok op de grond moet staan???

Wel raar ja, maar dat heb je bij Franse makelij. Er is wel over meer zaken niet nagedacht. Zo zijn de uitdraaipootjes ook niet om naar huis te schrijven. Verder zijn we wel tevreden met de Malawi.

meneer Marnix

Citaat van: Klapmoose op mei 24, 2017, 09:42:29 PM
Best groot die volledig opgezette Malawi 2.0. Ziet er strak uit op de foto's. Wij gaan er volgend weekend voor het eerst mee op pad. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Inmiddels hebben wij de Malawi 2.0 al tijdens de zonnige Hemelvaart week voor het eerst uitgeprobeerd. Daarom even in het kort ook onze ervaring tot nu toe.

Een paar kleine minpuntjes. De disselbak zit vrij dicht op het gedeelte van het neuswiel zodat je hand tussen het draaideel en disselbak klem kan komen te zitten als je het neuswiel omhoog of omlaag moet draaien. Op de disselbak blijft wat water liggen bij regen. Verder moet ik met mijn 191 cm lengte soms nog even wennen aan het feit dat ik bij de luifel bij de zijkanten wel moet bukken. Paar keer hoofd gestoten aan harde buis die niet mee geeft.

Los van die ieniemieniepuntjes echt helemaal T O P !

Vrij snel en strak op te zetten. Panoramadak trouwens best leuk in bed.

Die zijluifel naast het bed geeft bij ons trouwens geen problemen. We hebben een hoosbui mee mogen maken en het waterde echt goed af. Heb wat foto's die ik later online zal proberen te plaatsen.

Iedereen de komende tijd veel plezier gewenst van zijn of haar klapper  :J :J

Baze

Ja!

Worden wel blij van foto's  :J

Ben ook stiekem wel geinteresseerd in een malawi-type vouwwagen over een jaar of 7-8 (als het kroost "buiten" wil slapen  :H)