Kyte S in Offroad uitvoering

Gestart door Teun, mei 20, 2017, 09:59:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Teun

Na jaren wikken en wegen hebben we vandaag 'eindelijk' onze Kyte S Offroad kunnen afhalen! Veranderende wetgeving noodzaakt voortaan een zwaardere as onder de Offroad uitvoering. Die daardoor een hoger draaggewicht kent en waardoor deze uitvoering nu een eigen kenteken krijgt. Een nieuw traject met een paar vraagtekens (dit is de eerste wagen die met deze zwaardere as is uitgevoerd) en een beetje vertraging, maar we hebben de wagen toch mooi bijtijds kunnen afhalen.
Zoals al vaker hier genoemd en geroemd hebben we een zeer uitvoerige instructie gehad. Slechts onderbroken door koffie met gebak.  :J

Het opzetten lijkt (met de instructrice stand-by althans...) prima te doen, alhoewel de wagen toch wat minder eenvoudig is dan de Cocoon die we hiervoor hadden.
Mooie tenttrailer, mooie nieuwe kleurstelling en hij smoelt natuurlijk uitstekend achter de Defender  >:(
3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition, voortbewogen door een Land Rover Defender

Johan

Erg mooi, met name de combi.
Heel veel mooie vakanties en veilige kilometers gewenst!
Johan ZRL 2020

Dionne

De droom combinatie van mijn man.
Veel kampeer plezier.

OhPeeCee

WoW!!!!!

Mobiele reactie via Tapatalk

Teun

Citaat van: Dionne op mei 20, 2017, 10:31:31 PM
De droom combinatie van mijn man.
Veel kampeer plezier.

Van mij ook, dank!  :H
3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition, voortbewogen door een Land Rover Defender

Hemertje

Citaat van: Johan op mei 20, 2017, 10:24:25 PM
Erg mooi, met name de combi.
Heel veel mooie vakanties en veilige kilometers gewenst!

+1

Matthijs_164

Wow, dat ziet er top uit! Wat voor off-road tochten maken jullie? Veel heel plezier en geluk met de combi!

sanderv

Citaat van: Teun op mei 20, 2017, 09:59:20 PM
Veranderende wetgeving noodzaakt voortaan een zwaardere as onder de Offroad uitvoering.

Nieuwsgierig: wat is daar aan veranderd?

spikehome

Gaaf hoor.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Gait

Teun

Citaat van: sanderv op mei 21, 2017, 01:04:56 AM
Nieuwsgierig: wat is daar aan veranderd?

Hou me tegoed, ik verlaat me op de informatie van Holtkamper. De Offroad heeft 16" velgen in plaats van de reguliere 14". De banden zijn navenant groter én breder. Als gevolg van dat laatste ligt het middelpunt van de band verder naar buiten dus. De voorwaarden gekoppeld aan díe afstand kent een wijziging, waardoor een zwaardere as vereist is. Met als gevolg dat...

Geldt alleen voor de Offroad versie dus. Niet voor de reguliere wagen.

sanderv

Citaat van: Teun op mei 21, 2017, 12:30:55 PM
Hou me tegoed, ik verlaat me op de informatie van Holtkamper. De Offroad heeft 16" velgen in plaats van de reguliere 14". De banden zijn navenant groter én breder. Als gevolg van dat laatste ligt het middelpunt van de band verder naar buiten dus. De voorwaarden gekoppeld aan díe afstand kent een wijziging, waardoor een zwaardere as vereist is. Met als gevolg dat...

Geldt alleen voor de Offroad versie dus. Niet voor de reguliere wagen.

Ah, dat wist ik niet. Da's een forse consequentie voor de fabrikant dus, dan zijn ineens papieren en een typegoedkeuring nodig

sanneman

Da's wel een combinatie om bij te kwijlen :-)
Gefeliciteerd!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

katjakley

Gaaf! Wat voor reizen gaan jullie maken met deze off road ben benieuwd!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ber

Mooie stoere combinatie.

Geniet ervan!