Trekkracht (2017)

Gestart door muis, juni 04, 2017, 04:21:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

Onze Ford heeft een motorinhoud van 3 blikjes cola en daar passen 100 paardjes in. Trekkracht = 170nm

Sparky

Opel astra 1.6. 105 pk en 150 NM. bij 3800 tpm



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ejpwg

Nu nog een Ford Grand C-Max 1.0 met 125pk en een koppel van 170nm

En in bestelling staat een Seat Ateca 1.0 met 115pk en een koppel van 200nm (levering nog niet duidelijk  :( )

OhPeeCee

Citaat van: campingloge op juni 05, 2017, 09:15:40 AM
Als ik dit allemaal zo lees zijn de meesten al op een Cara-dinges voorbereid >:( :#


Nee, hou wel van wat over in de auto, zeker qua versnellen van 60 km/u. Zo een sleurhut wordt het niet. De concessie voor een trekhaak is gedaan nav kamperen met een de Waard of een tent die al in een wagentje vast zit, voor een de Waard hebbje toch vaak een karretje nodig. Alles wat getrokken moet worden verstoord het weggedrag van de auto. Bij Tesla Model X wordt zelfs de ludricous mode uitgeschakeld als er een aanhanger wordt aangekoppeld, zonde, anders op 4 seconde naar de 100


Mobiele reactie via Tapatalk

meeder

Citaat van: campingloge op juni 05, 2017, 09:15:40 AM
Als ik dit allemaal zo lees zijn de meesten al op een Cara-dinges voorbereid >:( :#
Wij trekken de caravan gewoon met een simpele atmosferische 1.6 benzine met slechts 132pk. Het houdt niet extreem over maar als je niet bang bent van toerentallen tussen 4500 en 5500 tpm is het prima te doen in de heuvels van Zweden :)

michielwoerden

Wij hebben een traditionele 1,9l turbo diesel in onze Seat Altea Xl. 105pk, 250 Nm bij 1900 toeren.

boswachter

Citaat van: michielwoerden op juni 05, 2017, 08:39:47 PM
Wij hebben een traditionele 1,9l turbo diesel in onze Seat Altea Xl. 105pk, 250 Nm bij 1900 toeren.
wij doen het met het nieuwere broertje een 1.6 tdi 105 pk @ 4400 tpm
Koppel 250 Nm @ 1500 tpm geen problemen, en nee ik hoef niet met 140 omhoog bij namen, gezien wat er kan gebeuren in een ander draadje (vouwwagen total loss in een bochtje....)

Vouwwagenland

Hier voldoende power: Volvo XC70, 5-cilinder benzine, 200PK (147kW) en 285Nm.
Geen probleem dus met de Tago Settler  :>
Op dit moment 2 klappers: Gerjak-Tago Settler Crossing voor de vakantie en een Alpenkreuzer Vario 2003 als project/hobby

Barbara

1.6 L (1587 cc) koppel;128 Nm bij 3000 rpm en vermogen : 88 pk bij 6400 tpm,64 Kw
Citroën zx Aura uit 1992 met erachter een Ak Super gt uit 1991..😉 was even zoeken. ..

Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk


skidak

Tot en met 3 juli: 1461cc diesel met turbo, handgeschakeld, 81kW (110pk), 260Nm
Na 3 juli: 1395cc benzine/CNG met turbo, automaat, 81kW (110pk), 200Nm
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

meeder

@skidak: Gokje, van een Megane naar een Golf? 

xray

Hier een 1600 benzine met 115 pk (85kW) 155Nm. Geen racemonster maar mag 1100 kg trekken dus een vouwwagen is geen probleem. En anders wat rustiger bergop rijden.
Gingen vroeger (lees 25 jaar geleden) met 4 personen in een volbeladen Panda en alpenkreuzer erachter door de alpen op vakantie dus alles is al beter tegenwoordig  :#

Jimmymichiels

Met de vrouw hare 2.2 benzine 175pk en 210nm dat gaat goed maar dorstig
Met de mijne 2.0 diesel 115pk en 290nm in de ardenne eens een keertje naar 5de maar voor de rest trekt die mooi door met onze raclet villanova tune

skidak

@meeder Bijna... Van een Megane naar een Audi A3.
De leasemaatschappij had even niets anders meer staan...  :O
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

markieman

Nieuw hier.. de vouwwagen moet nog komen :)

Maar hij gaat getrokken worden met:
1197CC,
66kw (88.5PK) @ 4400,
160Nm @ 1400