Trekkracht (2017)

Gestart door muis, juni 04, 2017, 04:21:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ejpwg

Citaat van: danny0604731 op juni 08, 2017, 11:36:43 AM
Het gaat worden:

Astra Tourer 1.0 start/stop easytronic
Max 105 pk bij 5500tpm
Max 170Nm bij 1800-4250tpm

Weet nog niet of het genoeg is bergop, maar zoals een verkoper zei, laat je je keus afhangen van die 5-10 uur per jaar met de vw door de bergen? Dan doe je er toch iets langer over.

Dat is qua gegevens redelijk gelijk aan onze Ford Grand C-Max
en vanuit Luxemburg naar Belgie zonder problemen de hellingen op met 105 km/uur op de cruise control (wel in zijn 4 omdat hij anders te weinig toeren maakt)
met een vol bepakte Kyte met een totaal gewicht van 750 kg achter de auto


Yella

Citaat van: CEO op juni 08, 2017, 10:42:26 AM
Doet-ie dat niet zelf? Bij de onze wel. Heel soms schakelt hij naar mijn mening iets te laat terug, maar ook in de automaat-stand kan ik handmatig terugschakelen.

Berg-af wel vaak op het handje... dan blijft hij opschakelen.
Uiteraard schakelt de C4 zelf. Maar ik vind het niet zo prettig als de auto bovenmatig zwaar moet trekken bij zeer laag toerental. Al heb ik wel het idee dat de auto eerder terug schakelt dan op vlak terrein. Maar ik hou het gewoon liever zelf in de hand als het zwaar gaat. Ook in de Automaat stand kan ik handmatig zelf schakelen, maar dan heeft de auto daar even later weer zijn eigen mening over en gaat weer zijn eigen gang.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

Ik denk trouwens dat we dezelfde bak hebben: ik rijd een C4GP.

De mening van de bak, zou op zich moeten kloppen, en inderdaad s hakelt hij bergop iets eerder terug.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

meeder

Is het een C4 met de robotbak of de nieuwere met de Aisin automaat (echte automaat met koppelomvormer)?

CEO

De robot-bak. Die nieuwe komt heeel misschien volgend jaar.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

Citaat van: CEO op juni 08, 2017, 12:52:43 PM
Ik denk trouwens dat we dezelfde bak hebben: ik rijd een C4GP.

De mening van de bak, zou op zich moeten kloppen, en inderdaad s hakelt hij bergop iets eerder terug.
Nee, niet dezelfde. Wij rijden de basis C4. 2012, dus wel het nieuwe model. En met de robot bak. Schakelt prima, maar je moet alleen niet teveel haast hebben. De bak doet rustig zijn werk. En voor veel mensen is het best wennen en vinden het ook maar niks. En je moet eigenlijk ook wat vooruit denken als je een kruising nadert bijvoorbeeld. Soms schakelt de bak terug terwijl je net gas geeft. Dan gaat het een beetje raar. Of hij schakelt net niet terug terwijl het best zou kunnen als je bijv. 15 km per uur rijdt en hij gewoon in 2 blijft.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Pollotti

Citaat van: Yella op juni 08, 2017, 04:30:25 PM
Nee, niet dezelfde. Wij rijden de basis C4. 2012, dus wel het nieuwe model. En met de robot bak. Schakelt prima, maar je moet alleen niet teveel haast hebben. De bak doet rustig zijn werk. En voor veel mensen is het best wennen en vinden het ook maar niks. En je moet eigenlijk ook wat vooruit denken als je een kruising nadert bijvoorbeeld. Soms schakelt de bak terug terwijl je net gas geeft. Dan gaat het een beetje raar. Of hij schakelt net niet terug terwijl het best zou kunnen als je bijv. 15 km per uur rijdt en hij gewoon in 2 blijft.
Wij een c4gp uit 2011. Niet voor de automaat gekozen vanwege bovenstaande.

De volgende wordt wel een automaat. Wacht met smart op de C5 Aircross❤️❤️


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AnnekeCornee

Citaat van: Pollotti op juni 08, 2017, 06:03:12 PM
Wij een c4gp uit 2011. Niet voor de automaat gekozen vanwege bovenstaande.

De volgende wordt wel een automaat. Wacht met smart op de C5 Aircross❤️❤️


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij hebben een Peugeot 3008 gehad met die robot bak. Irritant inderdaad, dat op verkeerde momenten schakelen. Had gelukkig wel flippers achter het stuur om handmatig te schakelen. Vooral handig bij bergop. Nu een Skoda Octavia met 7 versnellingen DSG-automaat. Die schakelt veel soepeler, zowel op als terug. Kan ook handmatig, maar dan zonder flippers helaas.

Wfikse

Wij gaan dit jaar weer met 2.0 turbo,203 pk en 300nm. Automaat hoeft allen bij hele lange of steile hellingen in de S stand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

danny0604731

Citaat van: ejpwg op juni 08, 2017, 11:49:29 AM
Dat is qua gegevens redelijk gelijk aan onze Ford Grand C-Max
en vanuit Luxemburg naar Belgie zonder problemen de hellingen op met 105 km/uur op de cruise control (wel in zijn 4 omdat hij anders te weinig toeren maakt)
met een vol bepakte Kyte met een totaal gewicht van 750 kg achter de auto


Dankje voor de feedback!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Holtkamper Kyte (februari 2025)
big mistake☺(grote plastic doos)
Aart kok Livingstone Gamedrive
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona

KlapJoeri

Citaat van: KlapJoeri op juni 04, 2017, 04:29:10 PM
Maar er zullen maar weinigen hier zijn die details over koppel van hun auto kunnen noemen....

Wel dus.  :# :# :#
The cold never bothered me anyway.....

muis

#71
Citaat van: KlapJoeri op juni 08, 2017, 10:22:25 PM
Wel dus.  :# :# :#
ben blij dat ze het weten want hier weet ik dus niks van :#

Theu

Maar jij weet dan weer belachelijk veel van héél véél vouwwagens.  :)6]:)1303]


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

muis

#73
Citaat van: Theu op juni 09, 2017, 07:12:56 AM
Maar jij weet dan weer belachelijk veel van héél véél vouwwagens.  :)6]:)1303]


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
:# :J

Ik doe m'n best :)

Floris Traildog

1600cc 150pk en 240nm trekkracht handbak met de 3 dog tenttrailer erachter fluitend over de weg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk