Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)

Gestart door ilenro, juli 04, 2017, 09:09:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilenro

We hebben sinds een paar weken een nieuwe Holtkamper Kyte Xl met windforce. Volgens Holtkamper is voor gebruik van dit systeem minimaal 10 Ampere stroom nodig. Dit is echter lang niet op iedere locatie aanwezig. We zouden het systeem toch graag gebruiken. Mijn oog viel op een generator op >GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V). dit installeren heeft ook andere voordelen dat de wagen volledig zelfstandig kan draaien op zonnepanelen energie. Zou dit kunnen werken? Wie weet hoeveel watt etc het windforce systeem nodig heeft? Dank alvast.

Groet,
Ro
http://www.goalzero.com/p/485/goal-zero-yeti-1400-lithium-portable-power-station-220v

FriedelP

Vindt ik wel erg duur.

Een omvormer van 12 V van de auto batterij naar 220 V kost ergens tussen de 50 euro en de 150 (laatste voor eentje met een zuivere sinus). Mogelijk voor het opzetten van de windforce al voldoende? Je hebt wel niet de zonnepanelen om later verder zelfstandig te zijn zonder stroom. Echter er zijn er veel die geen stroom nodig hebben op camping, dus kan dat ook niet direct een probleem zijn.

KlapJoeri

Citaat van: ilenro op juli 04, 2017, 09:09:19 PM
We hebben sinds een paar weken een nieuwe Holtkamper Kyte Xl met windforce. Volgens Holtkamper is voor gebruik van dit systeem minimaal 10 Ampere stroom nodig. Dit is echter lang niet op iedere locatie aanwezig. We zouden het systeem toch graag gebruiken. Mijn oog viel op een generator op >GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V). dit installeren heeft ook andere voordelen dat de wagen volledig zelfstandig kan draaien op zonnepanelen energie. Zou dit kunnen werken? Wie weet hoeveel watt etc het windforce systeem nodig heeft? Dank alvast.

Groet,
Ro
http://www.goalzero.com/p/485/goal-zero-yeti-1400-lithium-portable-power-station-220v

10A stroom x 230V = 2300Watt.
The cold never bothered me anyway.....

Blackraven

Die generator levert maximaal 'maar' 1500W, dus dat is nog niet genoeg dus. Van 12V naar 230V via de auto kun je helemaal wel vergeten, als dat al op 10A is afgezekerd, zit je nog maar op 10A*12V=120W maximaal vermogen wat je kunt gebruiken.
Overigens neem ik aan dat die ventilator in het begin een piekstroom (en daar die 10A bij 230V voor nodig heeft) trekt en daarna minder vermogen nodig heeft zodra hij op toeren is, dan zou je misschien wel met die generator toe kunnen, maar ik ken van zowel de windforce ventilator als de generator de specificaties niet, kan best dat die generator een korte tijd met die piekspanning overweg kan. Dan zou je het bij een verkoper kunnen proberen om dit te testen.
Succes met deze uitdaging.

FriedelP

Er zijn van die omvormers, maar die zijn al duurder (maar geen 2000 euro) die tot 1200 Watt gaan. Echter dan loopt ook rap je batterij leeg als je dat gebruikt vrees ik.

Matthijs_164

Je gaat toch geen generator meenemen voor het windforce systeem!? Klap dan even met de hand - stelt ook niet veel voor. Een 12v omvormer die 1200W vermogen moet leveren, zal rond de 110A aan (theoretische) stroom vragen (aangenomen een zeer hoog rendament). Daarnaast enorme piekbelastingen door boost converter. Klinkt allemaal hoogst onwaarschijnlijk en mist het doel van Windforce mijlenver. Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Gewoon stekker in de kast, kijken of de motor start en in ergste geval met de hand klappen en zekering weer inschakelen. En verder zonder veel stress van de vakantie genieten!  :)

muis

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19516.0
Hier staat al het eea over de stroom voor Windforce  en ook de volgende kwam veel duidelijkheid geven denk ik

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19187.msg257310#msg257310


Jerome

Citaat van: Matthijs_164 op juli 04, 2017, 11:11:04 PM
Je gaat toch geen generator meenemen voor het windforce systeem!? Klap dan even met de hand - stelt ook niet veel voor. Een 12v omvormer die 1200W vermogen moet leveren, zal rond de 110A aan (theoretische) stroom vragen (aangenomen een zeer hoog rendament). Daarnaast enorme piekbelastingen door boost converter. Klinkt allemaal hoogst onwaarschijnlijk en mist het doel van Windforce mijlenver. Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Gewoon stekker in de kast, kijken of de motor start en in ergste geval met de hand klappen en zekering weer inschakelen. En verder zonder veel stress van de vakantie genieten!  :)
Je hebt in mijn ogen gelijk. Buiten de 25 kg extra en ruimte verlies.

Neem dan alleen een flinke omvormer mee. Je hebt per slot van rekening al een flinke generator bij je in het voor onder van je 4 wieler.

Of gewoon ff met de hand klappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

olaf

Citaat van: Jerome op juli 05, 2017, 08:31:27 AM
Je hebt in mijn ogen gelijk. Buiten de 25 kg extra en ruimte verlies.
Neem dan alleen een flinke omvormer mee. Je hebt per slot van rekening al een flinke generator bij je in het voor onder van je 4 wieler.
Of gewoon ff met de hand klappen.
Helemaal mee eens
Een beetje generator kost rond de 1000 euro echt zonde.
Op de meeste campings kun je van te voren bekijken hoeveel vermogen je hebt op de staanplaats
The need for the many outweigh the needs of the few


Arjen

Vergeet de mobiele opties maar.

Op het eerste moment van aanzetten heb je minimaal 16 A nodig. Een 2300 W omvormer van 12 VDC naar 230 VAC zal je denk ik niet vinden en als ze bestaan gaan je het met je autobatterij zeker niet redden. Ook een aggregaat op diesel of benzine is geen optie, hier heb je al een apart aanhanger voor nodig en een aggregaat moet warm draaien voordat je ze gaat belasten, zeker met 16 A. In die tijd heb je de Kyte ook al handmatig uit- of ingeklapt.

Wanneer er geen voldoende stroom (<16 A) voorhanden is gewoon handmatig opzetten en inklappen. Na een paar keer oefenen is dat geen enkel probleem.

Matthijs_164

Mee eens - spec sheet van genoemde omvormer is theoretisch. Praktisch niet omzetbaar.

Wfikse

Ik meen wel eens gezien te hebben dat van die hele grote camper vrachtwagen dinges een soort Y kabel gebruiken om uit twee contacten toch minimaal 20 A te kunnen halen. Zou zoiets niet mogelijk zijn. Gewoon even je buren lief aankijken of je de stekker er voor 10 min uit mag halen. Zelfs met 6 A heb je dan x2 12 A tot je beschikking, toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jerome

Citaat van: Wfikse op juli 09, 2017, 10:46:38 PM
Ik meen wel eens gezien te hebben dat van die hele grote camper vrachtwagen dinges een soort Y kabel gebruiken om uit twee contacten toch minimaal 20 A te kunnen halen. Zou zoiets niet mogelijk zijn. Gewoon even je buren lief aankijken of je de stekker er voor 10 min uit mag halen. Zelfs met 6 A heb je dan x2 12 A tot je beschikking, toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit lijkt mij een eng idee. Voor je het weet heb je kortsluiting. Afhankelijk van hoe je de stekker in het stopcontact steekt! Ik zou er niet aan beginnen.