Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0  (gelezen 7155 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

cbaken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk: kampeermiddel : Raclet
    • Youtube
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2018, 11:28:17 am »

- Bij heftige regen hebben we water in de tent. Hoe dat precies komt zijn we nog niet achter, maar het is al twee keer gebeurt. We vermoeden dat het veroorzaakt wordt door de gaten die je met klittenband moet afdichten tussen de aanhanger, het grondzeil en de tent. Die kunnen niet altijd goed dicht, bijvoorbeeld als je op een scheve ondergrond staat. Het zou veel beter zijn geweest als het grondzeil aan de tent vast had gezeten.
- De deksels van de opruimbakken in de bak blijven niet goed openstaan als je aan het opruimen bent.  Wat heb je er dan aan?
- Het matras was erg hard. We hebben een topper van Ikea gekocht om dit op te lossen.

- Wij hebben ook regen binnen gehad in de voortent, binnen gekomen langs de rits die je aan het slaapgedeelte vastmaakt, de elastiek die je van het slaapgedeelte aanspant zorgt er niet voor dat er geen water over de rits loopt een aangezien de vorm van het slaapgedeelte en de voortent totaal anders was hadden we water binner.
- Ja de opruimbakken blijven niet openstaan, vooral de 2 voorste aangezien deze tegen de buis staan en terug dichtvallen.
- De matras is inderdaad héél hard, we gaan ook kijken voor een topper, mijn vrouw had er veel last vast, ik slaap graag op een harde matras maar deze was toch iets te :)
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2018, 12:25:29 pm »

Dat hebben wij dan weer niet gehad. Behoorlijk bui gehad maar geen lekkage op dat gedeelte.
Heb er wel vaker over gehoord.
Kan het zijn dat de wind er ook op stond? Dat vertelde de verkoper wel. Als de wind er vol op staat en die rand iets opgelicht wordt dan zou het kunnen. Het lekt dan op de rits.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #17 Gepost op: augustus 13, 2018, 12:29:45 pm »

Ik ga de volgende keer bij het opzetten goed letten op alle hoekjes waar het eventueel zou kunnen lekken. Het was niet zo dat er een paar liter water binnen was gekomen, maar droog was het ook niet.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2018, 08:30:56 am »

De enige keer dat wij water in de tent hadden was omdat we het raam open hadden staan. En we hebben zeker vorig jaar heel heftige regenbuien gehad. Het is inderdaad wel zaak om bij het opzetten goed op te letten dat de tent vastgeplakt kan worden met het klittenband. Anders kan het inregenen inderdaad. Zeker icm met het afspannen van de achtertent maakt dit het opzetten bewerkelijk. Kost toch extra tijd. Volgens mij hebben andere vouwwagens weer andere aandachtspunten dus ik maak me er niet meer zo druk om



Het neuswiel kan je makkelijk verschuiven zodat je niet tegen de disselbak aankomt bij het opdraaien van het neuswiel. Maar is irritant net zoals het water op de zijluifel wat ze nog steeds niet opgelost hebben. Is gewoon een ontwerpfout.


Vorig jaar heb ik me behoorlijk gestoord aan deze kleine irritatiepuntjes. Dit jaar wist ik van deze punten en ben ik onze Malawi gaan waarderen. Dat heeft bij mij dus een jaartje geduurd. Al met al staat hij best snel, heel veel opbergruimte en ik vind het matras heerlijk liggen,wij gebruiken geen topper.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2018, 08:51:14 am »

Dat water op de zijluifel hebben wij niet. Wij krijgen die stok er eigenlijk niet goed in. Die past niet of net. Wij laten die stok eruit. Daardoor hebben we denk ik geen water op de zijluifel.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #20 Gepost op: augustus 14, 2018, 12:20:22 pm »

Ik vind het wel apart dat een aantal punten die ik van 2.0 bezitters lees helemaal niet lijken voor te komen bij de oude Malawi. Problemen met het krassen van kastjes heb ik nog nooit gehoord en ook water binnen bij de aansluiting van de wagentent en de voortent. Maar als het goed is moeten de wagens identiek zijn, dus eigenlijk kan het niet.

En ach, dat luifeltje. Wij hebben inmiddels een nieuwe uitdraaipoot en daar zit geen gat in voor de stok, dus wij kunnen de luifel niet eens meer op de officiele manier opzetten. Nou deden we dat ook al jaren niet meer, dus ik mis er niks aan. Er gaat 1 poot van de luifel op de grond en dan watert het prima af.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #21 Gepost op: augustus 14, 2018, 05:39:40 pm »

Het zwakke punt is de rits tussen de basis en de voortent.
Komt omdat de basis niet veranderd is maar de voortent wel, die is nu boog vorming.
En dat sluit niet helemaal lekker op elkaar aan. Maar zoals gezegd, wij geen problemen met lekkage.
Ik vroeg mij overigens wel wat af, wie kan mij laten zien hoe jullie dat elastiek gedeelte afspannen? Wat dus over de voortent heen loopt.
Zitten namelijk twee dikke elastieken aan, maar er zitten ook twee oogjes die weer aan het elastiek zitten wat rond om loopt. Hoe zetten jullie dit strak?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #22 Gepost op: augustus 17, 2018, 08:08:42 am »

Inmiddels voor het 8e haar met onze, toen, nieuw gekochte Mercury. Van bovenstaande herken ik alleen het stukje opdraaien neuswiel en het met even de disselbak  raakt.  Verder alleen positieve dingen.  Wij zijn eigenlijk het meeste bezig met afspannen. Ook bevestigen wij niet eerst de grondkuip maar eerst de tent en dan pas de kuip, zo voorkom je al een heleboel dingen. Daarna veel tijd steken in het afspannen en dan moet je wagen er echt stukken beter bij staan.

Hét is dat we over een jaar of 2 overgaan naar een kleinere variant, want ik ben echt fan van onze "murrie: :+
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #23 Gepost op: augustus 17, 2018, 08:19:51 am »

Daarna veel tijd steken in het afspannen en dan moet je wagen er echt stukken beter bij staan.

De belofte is nu juist dat hij snel staat (de malawi dan toch . . . ). Ik wil helemaal geen tijd stoppen in 'afspannen'.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #24 Gepost op: augustus 17, 2018, 08:58:23 am »

De belofte is nu juist dat hij snel staat (de malawi dan toch . . . ). Ik wil helemaal geen tijd stoppen in 'afspannen'.

Ik begrijp wat je zegt, maar mijn inziens zijn de meeste merken klappers die een softtop hebben, niet echte super snelle klappers om op te zetten. Je bent dan ook gauw een dik uur bezig. Met onze Mercury zijn we zeker 2.5 bezig.  We hebben op de camping waar we nu staan al veel "bekijks" gehad en dan ook de opmerking van goh wat staat ie snel! Nou dat vind ik totaal niet met 2.5 uur en zou iedereen die een echte snelklapper zou willen aanschaffen dan zeker geen Cabanon aanraden.

Je zou de wagen natuurlijk kunnen verkopen voor een merk wat wel echt aan je verwachtingen kan voldoen....
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #25 Gepost op: augustus 17, 2018, 09:20:52 am »

De belofte is nu juist dat hij snel staat (de malawi dan toch . . . ). Ik wil helemaal geen tijd stoppen in 'afspannen'.

Zo'n kuipzeil in de voortent heeft voordelen maar ook nadelen. De oudere Malawi heeft het niet en wij spannen dan ook niks af aan voortent tot er serieus regen komt, dan gaan er wat scheerlijnen aan. En ja, ik loop de kans dat er water in de tent komt van onder, maar daar houd ik rekening mee. Tja.
Basistent staat heel snel (half uurtje met waterpas zetten) en als je de trucjes kent voor de achtertent ook meteen waterdicht. Wij zien het kwaliteitsverschil met andere merken niet zo, maar van de andere kant zou ik ook nooit een hardtop willen of een wagen die drie keer zo duur is. Wil je dat wel dan is dit misschien gewoon niet je wagen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #26 Gepost op: augustus 17, 2018, 12:39:59 pm »

Je bent dan ook gauw een dik uur bezig. Met onze Mercury zijn we zeker 2.5 bezig.  We hebben op de camping waar we nu staan al veel "bekijks" gehad en dan ook de opmerking van goh wat staat ie snel! Nou dat vind ik totaal niet met 2.5 uur en zou iedereen die een echte snelklapper zou willen aanschaffen dan zeker geen Cabanon aanraden.

Je zou de wagen natuurlijk kunnen verkopen voor een merk wat wel echt aan je verwachtingen kan voldoen....

Onze eerste klapper was ook een cabanon. Als niet klapkenner, die enkel mensen met jaren 80 spul uren hadden zien sukkelen, waren we eigenlijk wel enthousiast over de opzetsnelheid en vooral het gemak van de mercury.
Intussen hebben we die weggedaan voor een nieuwe snelklapper (Trigano Odyssee). Dat is echt een grote vooruitgang. Als je 2 of 3 weken op dezelfde plek staat, vind ik het zeker niet te veel moeite voor een mercury, maar wij doen altijd een camping of 4 aan op 4 weken tijd, en dan is een snelklapper toch handiger.

We gebruiken overigens bij de Trigano het grondzeil ook bijna nooit (enkel bij onzeker weer). Er ligt wel worteldoek. Als je het zo doet is het opzetten echt een kleine moeite, waar je niet tegenop kijkt. En dat was bij de cabanon wel, zeker als het een camping voor een dag of 4 was, omdat je (we konden de luifel niet aan de bak maken) altijd die hele voortent moet opzetten. Bij de Trigano staat de voortent in 1 moeite en moet (of mag) enkel de luifel nog eraan.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2018, 12:41:30 pm door metalpe »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #27 Gepost op: augustus 17, 2018, 01:09:37 pm »

Je zou de wagen natuurlijk kunnen verkopen voor een merk wat wel echt aan je verwachtingen kan voldoen....

Ik ben dik tevreden over de Malawi, zie mijn review, maar ik mag toch hopen dat het niet slechts 'mijn' verwachtingen zijn dat een VW waterdicht is?
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #28 Gepost op: augustus 17, 2018, 01:20:43 pm »

Nou dat vind ik totaal niet met 2.5 uur en zou iedereen die een echte snelklapper zou willen aanschaffen dan zeker geen Cabanon aanraden.

We hebben het eens getimed dat opzetten en afbreken, zeker omdat ik een snelklapper heb en daarmee zo snel zou moeten zijn, maar dat ben ik helemaal niet. Ik praat hier niet over een overnachting(stand).

Alles is heel erg afhankelijk van level van comfort, je gezinssamenstelling en de leeftijd van je kids (en bij ons ook hun sterrenbeeld ;)).
 
Totdat je ze echt niet meer heen en weer ziet lopen naar de auto en nog een dingetje hier en daar is bijna iedereen 3 tot 4 uur verder. Dat wil zeggen met klapper, tent, caravan+voortent. Samenstelling met (kleinere) kinderen erbij. Caravan met een luifel dan wel camperaars zijn binnen het uur wel klaar.

Ik doe er ong. 2-3 uur over, dan kunnen de kleintjes slapen. Er komt zo ongelofelijk meer rotzooi bij dan alleen een tent opzetten. Auto moet leeg, inrichting etc.

Snelklappers zijn alleen snel als je alleen de basis opzet 2 stoelen + een tafel en eventueel het stroom aansluit, alles meer is gewoon werk, bedjes kids, kastjes, inruimen en de hele handel meer. Ook voor de grap een aantal gesprekken aangegaan toen ze klaar waren. Ze dachten allemaal snel te zijn.

2,5 uur is dus erg netjes in mijn ogen voor een Cabanon. :-)

Ik zou adviseren met elke klapper op minimaal 4 uur opzet tijd, dan kan het je alleen maar meevallen.

Als ik alleen met mijn vrouw zou zijn dan wordt het een heel ander verhaal met onze vw....
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2018, 01:22:24 pm door EriLin »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #29 Gepost op: augustus 17, 2018, 02:25:20 pm »

Ik heb de ‘kop thee of koffie-norm’. Met de Malawi zit ik na 1 tot 1,5 uur aan de thee of koffie. Volgens mij is een uur goed te doen als het mee zit (lees: de plek is recht).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal