Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0  (gelezen 7137 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #30 Gepost op: augustus 17, 2018, 02:34:19 pm »

Ik ben dik tevreden over de Malawi, zie mijn review, maar ik mag toch hopen dat het niet slechts 'mijn' verwachtingen zijn dat een VW waterdicht is?

Tuurlijk, maar de oplossing ligt deels in afspannen en je geeft zelf aan dat niet te willen. Dan is de vraag terecht of deze wagen bij je past. Er zijn vast andere wagens die minder gevoelig daarvoor zijn. Al vrees ik dat alleen een caravan perfect kan staan zonder afspannen. Het is en blijft doek waar je mee werkt.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2018, 02:42:22 pm »

Een scheve plek scheelt veel in tijd ja. Ik heb deze zomer ook 1x enorm lang zitten klojen om alles min of meer recht te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2008
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2018, 02:45:13 pm »

We hebben het eens getimed dat opzetten en afbreken, zeker omdat ik een snelklapper heb en daarmee zo snel zou moeten zijn, maar dat ben ik helemaal niet. Ik praat hier niet over een overnachting(stand).

Alles is heel erg afhankelijk van level van comfort, je gezinssamenstelling en de leeftijd van je kids (en bij ons ook hun sterrenbeeld ;)).
 
Totdat je ze echt niet meer heen en weer ziet lopen naar de auto en nog een dingetje hier en daar is bijna iedereen 3 tot 4 uur verder. Dat wil zeggen met klapper, tent, caravan+voortent. Samenstelling met (kleinere) kinderen erbij. Caravan met een luifel dan wel camperaars zijn binnen het uur wel klaar.

Ik doe er ong. 2-3 uur over, dan kunnen de kleintjes slapen. Er komt zo ongelofelijk meer rotzooi bij dan alleen een tent opzetten. Auto moet leeg, inrichting etc.

Snelklappers zijn alleen snel als je alleen de basis opzet 2 stoelen + een tafel en eventueel het stroom aansluit, alles meer is gewoon werk, bedjes kids, kastjes, inruimen en de hele handel meer. Ook voor de grap een aantal gesprekken aangegaan toen ze klaar waren. Ze dachten allemaal snel te zijn.

2,5 uur is dus erg netjes in mijn ogen voor een Cabanon. :-)

Ik zou adviseren met elke klapper op minimaal 4 uur opzet tijd, dan kan het je alleen maar meevallen.

Als ik alleen met mijn vrouw zou zijn dan wordt het een heel ander verhaal met onze vw....

+1  :J
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk: kampeermiddel : Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2018, 02:53:22 pm »

Dit jaar met een Malawi op 4 campings gestaan in 3 weken tijd. Dat ging om 1, 10, 7 en 3 nachten. Ik moet toch zeggen dat ik alles wel snel vind staan. Tijdens de overnachting alleen de wagenbak. Dat stond toch echt binnen 30 minuten. Inclusief loskoppelen en waterpas zetten. Bij de andere campings de panoramaluifel (zonder voorkanten) en zonneluifel met zijwand eraan. Ook dan staat het echt binnen een uurtje. Nu ben ik in het gelukkige bezit van een echtgenoot die weet wat ze moet doen. We zijn dus aardig op elkaar ingespeeld ;-) Dit jaar voor het eerst schroefharingen gebruikt. Dat werkt ook een stuk sneller. Ik heb voor mezelf wel een aantal punten waar ik rekening mee houd.
Ik zet de wagenbak met tent in de laagste stand van de stokken op. Ik gebruik 1 scheerlijn aan de zijkant om het zaakje rechtop te houden. Ik plaats eventueel het achtertentje. Ik sluit alle deuren, Dan plaats ik de haringen. Dan pas stel ik de tentstokken. Ik begin bij de verticale stokken. Vervolgens de stokken in de zijtent. En als laatste de stokken boven de wagenpak. Zo doe ik het al vanaf het begin, en ik heb geen plooien in het doek of water in de tent.
Van de luifels heb ik het elastiek uit de boogstokken gehaald. Ik vind het prettiger om de stokken vanaf 2 kanten door de hoes te schuiven. 1 scheerlijn in het midden en klaar is kees!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2018, 03:45:49 pm »

Tuurlijk, maar de oplossing ligt deels in afspannen en je geeft zelf aan dat niet te willen. Dan is de vraag terecht of deze wagen bij je past. Er zijn vast andere wagens die minder gevoelig daarvoor zijn. Al vrees ik dat alleen een caravan perfect kan staan zonder afspannen. Het is en blijft doek waar je mee werkt.

Ik wil niet in een welles/nietes verhaal terecht komen, maar dat is niet wat ik zeg. Ik ben kritisch op de doordachtheid en kwaliteit van de Cabanon Malawi. Eén van de issues die ik heb is dat ik water in de tent heb. Ik ben er nog niet uit waar dit door komt. Als blijkt dat het bij de Malawi heel precies komt hoe je hem opzet, is dat een minpunt van de Malawi. Dan is de vraag of de wagen bij mij past zeker niet terecht.

Als deze wagen doet wat Cabanon belooft, past hij prima bij mij.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #35 Gepost op: augustus 17, 2018, 10:21:14 pm »

Waterdichtheid is inderdaad wel het minste wat je kan verwachten. Dat verwacht ik zelfs van mijn quesha tentje van €55...

Toen we onze nVW afhaalden zeiden ze wel dat een nieuwe VW de eerste paar buien kan lekken aan de rotsen omdat het stof zich nog moet zetten.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #36 Gepost op: augustus 17, 2018, 10:24:06 pm »



Zitten namelijk twee dikke elastieken aan, maar er zitten ook twee oogjes die weer aan het elastiek zitten wat rond om loopt. Hoe zetten jullie dit strak?
Ik trek het elastiek er uit en zet die met een haring 10 cm naar voren vast. (aan de kant van de wagenbak) aan de deur kant minder ver naar voren.

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk: kampeermiddel : EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #37 Gepost op: augustus 17, 2018, 11:31:52 pm »

Ik heb de ‘kop thee of koffie-norm’. Met de Malawi zit ik na 1 tot 1,5 uur aan de thee of koffie. Volgens mij is een uur goed te doen als het mee zit (lees: de plek is recht).

Dan ben ik uren verder ;) ik verlies al 15 min na het goed neerzetten van de wagen + stroom met mijn eerste  bier

Ik vind het knap zeker als je het in je eentje doet. Als ik dat wil halen bij 30+ graden dan kan je me opvegen of een echtscheiding aanvragen.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #38 Gepost op: augustus 18, 2018, 08:00:59 am »

We doen met z’n tweeen.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.420
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #39 Gepost op: augustus 18, 2018, 09:38:35 am »

Dan ben ik uren verder ;) ik verlies al 15 min na het goed neerzetten van de wagen + stroom met mijn eerste  bier

Ik vind het knap zeker als je het in je eentje doet. Als ik dat wil halen bij 30+ graden dan kan je me opvegen of een echtscheiding aanvragen.

+1 En geen scheiding hier hoor, ik help gewoon mee :#
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #40 Gepost op: augustus 23, 2018, 07:10:37 am »

Even contact gehad met de wit. Ze gaan de problemen oplossen. Tot nog toe erg goede ervaringen met dat bedrijf.
Gelogd

PeterEllie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #41 Gepost op: maart 09, 2019, 09:39:17 am »

Wij zijn deze zomer voor de 6de keer alweer op pad geweest met onze Malawi 2.0. Veel punten die worden aangegeven herkennen wij ook. Al blijft het gemak waarmee we de vouwwagen neerzetten voorop staan. Lekkage in de tent hebben we nog niet ervaren, ook niet in het voorjaar met veel regen. Een terugkerend probleem is wel dat de deksels van de bankjes steeds beschadigen door het bed. Deze zijn al een keer vervangen door De Wit. Maar met 2 keer kamperen zijn ze helaas weer beschadigd. Maar bij ons overheerst een positief gevoel. Op de camping trekt de vouwwagen veel bekijks...

Over welke bankjes heeft u het? Wij hebben een Malawi 2.0 en hebben geen bankjes...
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #42 Gepost op: maart 09, 2019, 05:05:39 pm »

De plankjes op de twee bakken aan de smalle kanten van de wagen, neem ik aan.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk: kampeermiddel : Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #43 Gepost op: maart 10, 2019, 09:12:52 am »

We hebben het eens getimed dat opzetten en afbreken, zeker omdat ik een snelklapper heb en daarmee zo snel zou moeten zijn, maar dat ben ik helemaal niet. Ik praat hier niet over een overnachting(stand).
 
Totdat je ze echt niet meer heen en weer ziet lopen naar de auto en nog een dingetje hier en daar is bijna iedereen 3 tot 4 uur verder. Dat wil zeggen met klapper, tent, caravan+voortent. Samenstelling met (kleinere) kinderen erbij. Caravan met een luifel dan wel camperaars zijn binnen het uur wel klaar.

Ik doe er ong. 2-3 uur over, dan kunnen de kleintjes slapen. Er komt zo ongelofelijk meer rotzooi bij dan alleen een tent opzetten. Auto moet leeg, inrichting etc.

2,5 uur is dus erg netjes in mijn ogen voor een Cabanon. :-)

Ik zou adviseren met elke klapper op minimaal 4 uur opzet tijd, dan kan het je alleen maar meevallen.

Ik heb uit bovenstaande post alleen de zaken ge-quote rondom opzettijd en wil toch ook even een andere kant schetsen.
We hadden een caravan (Eriba Feeling) met luifel, dus zonder voortent.
De opzettijd tel ik:
- afkoppelen
- stroom aansluiten
- op de plek zetten (bij de caravan deden we dat met mover)
- waterpas zetten (pootjes doen we met een accu-boormachine)
- binnen de basis op orde, zoals de kleding koffers op de juiste plek zetten
- tuintafel + stoelen opstaan
- vouwwagen / luifel compleet op staan
- haringen erin die nodig zijn (wederom accuboor, we gebruiken schroefharingen)

Bij de caravan hebben we dit meerdere keren getimed. En als we met 2 personen een beetje aanpakken was het in 19 minuten geregeld. Beiden hebben we onze eigen taken en zijn aardig op elkaar ingespeeld. We konden veel oefenen, want wij trekken echt rond. Dus een nacht of 2 tot 5 op 1 plek en wegwezen weer.

Vorig jaar een vouwwagen (HK Kyte XL) aangeschaft en opzetsnelheid was vanwege onze vakantie methode zeer belangrijk. We hebben hem pas 1 keer opgezet en zijn dus nog niet op elkaar ingespeeld. Ook hebben we de gebruiksaanwijzing erbij gehouden om zeker te zijn dat we niets overslaan. De tijd van afkoppelen tot compleet klaar was nu de eerste keer 35 minuten. Ik weet heel zeker dat we na de zomervakantie heel dicht in de buurt van de tijd van de caravan zullen komen, ik verwacht dat we op 20 minuutjes uitkomen.

Er zijn een paar zaken die de Kyte snel maken:
1) waterpas zetten kan compleet met de steunen. Je mag een wiel compleet van de grond tillen als het nodig is
2) op de luifelmast en 1 kleine stok binnen (die met een schroefverbinding vast zit in 30 seconden en niet eens noodzakelijk is) zijn er totaal geen losse stokken. Het hele frame zit al in elkaar
3) het hele frame heeft snelklemmen
4) grondzeil zit vast in de kuip en vouwt mee
5) doordat het frame RVS en voornamelijk carbonfiber is zijn er alleen 2 haringen nodig per punt van de luifel, tot circa windkracht 5. We hebben in september dan ook voor de rest haringloos gestaan voor een aantal dagen. Scheerlijnen heeft een Kyte in zijn geheel niet.

Opzetten doen we met Windforce, vooral makkelijk, maar niet sneller.

Positief:
- Met een uur heb je de VW inclusief luifel opgezet. Wij komen van een de Waard tent en dit was wat we zochten. Redelijk snel opzetten. Ik heb eens een stelletje met een Holtkamer Kyte geobserveerd en ik kreeg niet de indruk dat het daar allemaal veel sneller ging.

Waarschijnlijk hebben ze een Kyte gehad met de rode stangen. Die hebben nog niet de RVS / Carbon frame (zie punt 5) en ook een iets ander gevormd frame, waardoor haringen noodzakelijk zijn en het opzetten meer werk is. Een klein uurtje is in dat geval een realistische tijd. Ik heb kennissen die ook een Kyte uit die tijd hebben en die hebben inderdaad ook een uurtje nodig.

Tenslotte: ik wil hier geen HK betoog houden, maar mijn ervaring delen die toch echt HEEL anders is dan 4 uur knutselen. In onze zoektocht hebben we ook gekeken naar een 3Dog, Kampwerk en Campooz Fat Freddy. Ook deze 3 wagen zijn volgens mij prima op te zetten binnen een half uur.

 

« Laatst bewerkt op: maart 10, 2019, 09:19:21 am door RDDR »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #44 Gepost op: maart 10, 2019, 09:56:01 am »

Waarom een kyte betoog in een Malawi topic?
Die opzettijd en wat je er toe rekent zijn zo persoonlijk dat het ongeveer elke vergelijking niet relevant maakt. Ja onze Malawi staat minder snel dan een windforce wagen en misschien sneller dan *vul willekeurige andere wagen in* maar dat maakt mij niet uit. Ik koos deze wagen om een andere reden. Dus leuk, zo'n vergelijking op het moment dat je gaat kopen en je daar raad over vraagt, maar daarna is het ook klaar.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal