Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0  (gelezen 7147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Gepost op: augustus 01, 2018, 01:03:08 pm »

En vandaag terug gekomen van twee weken Ardèche met onze Malawi.
De uitvoering met de voortent om precies te zijn, zonder de extra luifel.
In heb toch achteraf schokbrekers laten monteren en daar heb ik geen spijt van gehad, de bak ligt perfect achter de wagen.
De Kogeldruk lag rond de 60 kilo, prima dus.

Eenmaal op de camping gestart met het waterpas zetten, dat was wel even een dingetje, de plek was knap scheef, uiteindelijk na 10 minuten met hulp van twee wiggen is het gelukt.
Toen de tent opgezet samen met het zijtentje. Dat was wel weer even puzzelen maar lukte.
Voortent er aan en daar liep ik vast, de voorste boog, de boog aan de deurzijde kreeg ik er met geen mogelijkheid in, zonder het kuipzeil belachelijk hoog te trekken. Na een nacht rijden en werken in 30 graden was ik het even zat.
Na wat nadenken bedacht ik me dat de grond afliep, dat was inderdaad het probleem. Boog in de meest lage stand gezet, dus geen klikkertjes in de gaatjes en dat werkte.
Uiteindelijk stond hij, niet mooi, maar wel strak.

De eerste nacht kennelijk een enorme windhoos gehad waarbij op diverse plekken spullen waren losgewaaid, wij hebben niks gemerkt, tent staat als een huis.

Na een paar dagen anderhalve dag regen met veel onweer. De tent zelf totaal geen lekkage.
Echter wel het bekende probleem met het zijluifeltje dus die toch maar half op de grond gezet.
Ik heb een 2018 model, het is dus nog niet aangepast.
Helaas wel fors water in het zijtentje waar ons zoontje in sliep.
2 centimeter in de hoek, lieP af natuurlijk. Dat is zeker niet van een klein lek dus ergens is eriets mis gegaan, ik weet alleen niet wat.

Nog een klein dingetje, de flap die je gebruikt om het raam van het slaapgedeelte af te dichten is met geen mogelijkheid normaal dicht te doen, het klittenband loopt enorm scheef.
En het bed kraakt. Ik ga morgen naar de dealer en deze zaken aankaarten.

Verder, een heerlijke tent, staat als een huis, zeer veel ruimte, rijdt makkelijk, wij zijn er superblij mee.
Gelogd

Penhoorn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0 (model 2018)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2018, 01:22:14 pm »

Heerlijk om te lezen. 
Binnenkort mogen wij “eindelijk” echt op vakantie met de 2.0
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2018, 07:49:44 pm »

Het probleem met het achtertentje is waarschijnlijk de ritsen, de stukjes rits die overblijven in de tent trekken en dan zorgen dat de flap er aan de buitenkant goed overheen zit, desnoods met haringen vast zetten.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2018, 11:19:03 pm »

Het probleem met het achtertentje is waarschijnlijk de ritsen, de stukjes rits die overblijven in de tent trekken en dan zorgen dat de flap er aan de buitenkant goed overheen zit, desnoods met haringen vast zetten.

Goeie tip, dank.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2018, 08:37:06 am »

Citaat
Nog een klein dingetje, de flap die je gebruikt om het raam van het slaapgedeelte af te dichten is met geen mogelijkheid normaal dicht te doen, het klittenband loopt enorm scheef.
Hiervoor heb ik aan beide zijkanten van de flap nu een rits genaaid. Werkt perfect.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2018, 09:04:29 am »

Das een goeie oplossing, maar ik bedoel het raam van het slaap gedeelte, onder het luifeltje zeg maar.
Met opzetten maken we die dicht, zonder spanning.
Als de tent dan is opgezet en ik maak hem los, dan verspringt het klittenband.
Als je hem dan weer vast wil zetten dan lukt dat dus amper.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2018, 09:57:00 am »

Staat dan niet je tent gewoon scheef? Helemaal recht is het bij ons ook niet, maar ja de tent staat ook niet helemaal recht (scheve plek). Het voordeel van daar klittenband is dat je het nog half in slaap open kan doen 😎
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2018, 01:10:40 pm »

Uiteraard ditmaal wel, echter ik heb het alle keren gehad dat ik de tent opgezet had.
Eerste keer dacht ik nog, ik zal wel vergeten zijn hem af te sluiten en toen de tent hebben opgezet, dan snap ik het nog. Echter alle keren er na, zelfde resultaat.
Plus, dat gedeelte staat niet achterlijk scheef omdat het vast zit een de bak lijkt me.
Maar ik ga zo terug voor dat kraken van het bed dan zal ik gelijk even vragen, of ik iets fout doe.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2018, 01:34:24 pm »

Das een goeie oplossing, maar ik bedoel het raam van het slaap gedeelte, onder het luifeltje zeg maar.
Met opzetten maken we die dicht, zonder spanning.
Als de tent dan is opgezet en ik maak hem los, dan verspringt het klittenband.
Als je hem dan weer vast wil zetten dan lukt dat dus amper.
Precies hetzelfde als wij jaren lang ook hadden. Het muggengaas rekt meer als tentdoek en er staat enige spanning op. Met ritsen aan de zijkanten ipv klittenband kun je dit prima oplossen. Bovenkant zit nog de originele klittenband.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2018, 01:35:08 pm »

Hier ook de eerste vakantie met de Malawi (1.0).

Positief:
- Met een uur heb je de VW inclusief luifel opgezet. Wij komen van een de Waard tent en dit was wat we zochten. Redelijk snel opzetten. Ik heb eens een stelletje met een Holtkamer Kyte geobserveerd en ik kreeg niet de indruk dat het daar allemaal veel sneller ging.
- De bagage blijft lekker op zijn plaats. Super handig, zeker als je vertrekt.
- Als je de kindertent en de luifel alvast opbergt kan je heel snel vertrekken 's morgens (45 minuten en dan heb ik nog thee gedronken en gedoucht ook). Heel prettig als je nog ver moet rijden (staat de vouwwagen 'op scherp' vroeg een collega kampeerder . . .  :) )
- Als je alleen de luifel (bij voorkeur met één van de zijkanten opgerold) aan de basistent ritst, houden we nog een prettig 'tentgevoel'. Ik zie soms bouwwerken staan, waarvan ik denk: huur dan een chaletje!
- De keuken is geweldig. Voorheen moesten wij eerst alles uitpakken en aansluiten. Nu gewoon direct aan de slag. Alles staat op zijn plaats.

Negatief:
- de kwaliteit van Cabanon laat te wensen over. We hebben al een verkeerd aangebrachte klitteband geconstateert (is reeds opgelost door de wit), een scheur in de kindertent, de kar liet zich al twee keer niet losmaken van de trekhaak, het afdekblad van de kookplaat hangt er al half-los aan (wat is dat met die miezerige schroefjes?). Als je het neuswiel opdraait, sla je telkens tegen de disselbak aan.
- Bij heftige regen hebben we water in de tent. Hoe dat precies komt zijn we nog niet achter, maar het is al twee keer gebeurt. We vermoeden dat het veroorzaakt wordt door de gaten die je met klittenband moet afdichten tussen de aanhanger, het grondzeil en de tent. Die kunnen niet altijd goed dicht, bijvoorbeeld als je op een scheve ondergrond staat. Het zou veel beter zijn geweest als het grondzeil aan de tent vast had gezeten.
- De spanbanden kennen van die ijzeren driehoekjes om ze te bevestigen aan een haring. Deze trek je er zo overheen. Niet echt storm-proof.
- De deksels van de opruimbakken in de bak blijven niet goed openstaan als je aan het opruimen bent.  Wat heb je er dan aan?
- Het matras was erg hard. We hebben een topper van Ikea gekocht om dit op te lossen.

Al met al kamperen we erg prettig in de Malawi. Fijn apparaat om mee op vakantie te gaan, maar Cabanon moet wat ons betreft echt investeren in een betere kwaliteit en hier en daar even wat langer nadenken over het ontwerp. Daar laten ze steken vallen.


« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2018, 01:41:26 pm door Marcel »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2018, 05:20:23 pm »

Water binnen is vaak bij de achtertent, ritsen naar binnen en goed afspannen doet wonderen. Het probleem met de haringen herken ik niet, werkt prima bij ons.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2018, 05:35:41 pm »

Wat zal ik zeggen. Wij hebben ook voor Cabanon gekeken. En wij vonden de kwaliteit in de showroom al slecht. Dus maar niet gedaan. Ik zou terug gaan met de hele handel en dan alles goed laten oplossen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2018, 06:20:24 pm »

Ja, dat valt een beetje tegen. In ons straatje even met een collega-cabanon-kampeerder gesproken en deze had ook allerlei grotere en kleinere dingetjes met zijn vouwwagen. Het is allemaal niet zo heel erg, maar Cabanon moet gewoon zorgen dat het goed is. Ik heb het gevoel dat ze zoveel verkopen dat de kwaliteit daar onder leidt. Vorig jaar zag ik twee cabanons op de camping waar we stonden en dit jaar 10.
Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 90
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #13 Gepost op: augustus 13, 2018, 09:47:32 am »

Wij zijn deze zomer voor de 6de keer alweer op pad geweest met onze Malawi 2.0. Veel punten die worden aangegeven herkennen wij ook. Al blijft het gemak waarmee we de vouwwagen neerzetten voorop staan. Lekkage in de tent hebben we nog niet ervaren, ook niet in het voorjaar met veel regen. Een terugkerend probleem is wel dat de deksels van de bankjes steeds beschadigen door het bed. Deze zijn al een keer vervangen door De Wit. Maar met 2 keer kamperen zijn ze helaas weer beschadigd. Maar bij ons overheerst een positief gevoel. Op de camping trekt de vouwwagen veel bekijks...
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Eerste echte vakantie met de Malawi 2.0
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2018, 10:15:41 am »

Water binnen is vaak bij de achtertent, ritsen naar binnen en goed afspannen doet wonderen. Het probleem met de haringen herken ik niet, werkt prima bij ons.

We hadden water in het leefgedeelte.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal