Op meerdere plaatsen stroom

Gestart door Biers, februari 03, 2019, 09:02:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Citaat van: Ron73 op augustus 13, 2019, 08:44:10 AM
Misschien een domme vraag maar waarom een zekeringautomaat inbouwen? De stroompunten op de camping hebben dit toch ook al? Of toch niet? Is het vanwege veiligheid? Thx

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Scheelt je weer naar de receptie lopen als de aardlek eruit vliegt.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ron73

Citaat van: Alex op augustus 13, 2019, 09:11:13 AM
Scheelt je weer naar de receptie lopen als de aardlek eruit vliegt.

Ik heb enkel een klein koelkastje, wat ledlampjes en een 800 w waterkoker.

Geen grote dingen als senseo, magnetron etc.

Heeft het dan zin een zekeringautomaat in te bouwen? Ik zou wel meerdere stopcontacten in de vouwwagen willen en dan maar een kabel naar het stroompunt zodat ik in een keer klaar ben. Nou ben ik toch veel aan het kuntselen met verlangsnoeren etc.

Nog een vraag specifiek voor de holtkamper Cocoon. De tent zit in een rondom afgesloten tentzak, heeft iemand een idee of en hoe je dan een kabel kan doorvoeren in de tentzak?

Alex

Zolang je op een camping gaat staan van 4 amp zul je nergens last van hebben.
Wij doen onze stekker altijd door een ruimte die zit linkerkant van het bed.

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

4 ampere is slechts 920 watt. Sluit dan vooral geen elektrisch kacheltje aan en hou goed in de gaten wat voor waterkoker/koffiezetter je gebruikt.

Alex

Komt mooi uit dat er niet veel meer dan 850 watt word gebruikt
Citaat van: Jer81 op augustus 15, 2019, 05:23:33 PM
4 ampere is slechts 920 watt. Sluit dan vooral geen elektrisch kacheltje aan en hou goed in de gaten wat voor waterkoker/koffiezetter je gebruikt.
Ik heb enkel een klein koelkastje, wat ledlampjes en een 800 w waterkoker.

:I :? :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X

OhPeeCee

Citaat van: Ron73 op augustus 13, 2019, 08:44:10 AM
Misschien een domme vraag maar waarom een zekeringautomaat inbouwen? De stroompunten op de camping hebben dit toch ook al? Of toch niet? Is het vanwege veiligheid? Thx

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Een aardlekschakelaar is geen zekering.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Diep

Citaat van: Ron73 op augustus 15, 2019, 05:02:01 PM
Nog een vraag specifiek voor de holtkamper Cocoon. De tent zit in een rondom afgesloten tentzak, heeft iemand een idee of en hoe je dan een kabel kan doorvoeren in de tentzak?

Je zou er onder een CEE form contactdoos kunnen plaatsen en dan een gat door de bodem.

Jer81

Citaat van: Alex op augustus 15, 2019, 05:40:30 PM
Komt mooi uit dat er niet veel meer dan 850 watt word gebruiktIk heb enkel een klein koelkastje, wat ledlampjes en een 800 w waterkoker.

:I :? :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X
Dan zit je er dus al bijna aan.
Ik heb even gekeken maar thuis op het aanrecht hebben wij een waterkoker van 3000 watt. Voor de camping hebben we een kleintje gekocht. Zal ook wel op 800 watt zitten oid.

Alex

Wat is een aardlekautomaat?

Een aardlekautomaat is een component in de groepenkast die beschermt tegen lekstroom en overstroom door overbelasting of kortsluiting. Waar een installatieautomaat beschermt tegen te hoge elektrische stromen en een aardlekschakelaar de elektrische installatie spanningsloos maakt bij een bepaalde hoeveelheid lekstroom is een aardlekautomaat in feite een combinatie van deze twee componenten.

Even een uitleg van Google gehaald.
Misschien verduidelijkt dit het.

OhPeeCee

Citaat van: Diep op augustus 15, 2019, 05:49:56 PM
Je zou er onder een CEE form contactdoos kunnen plaatsen en dan een gat door de bodem.

Zo krijg ok spanning in de voortent

Ron73

Citaat van: Diep op augustus 15, 2019, 05:49:56 PM

Ziet er mooi uit!

Zit ie met schroeven direct in de bodem plaat? Wat zit ertussen om het waterdicht te maken? Kit oid?

thnx!

Ron73

Citaat van: OhPeeCee op augustus 15, 2019, 06:01:48 PM

Zo krijg ok spanning in de voortent

Inderdaad, zo doe ik het nu ook. Maar ik ben nogal van het gemak dus idealiter wil ik in de toekomst alleen een stekker vanuit het stroompunt moeten inpluggen  :)

Ron73

Citaat van: Jer81 op augustus 15, 2019, 05:53:54 PM
Ik heb even gekeken maar thuis op het aanrecht hebben wij een waterkoker van 3000 watt. Voor de camping hebben we een kleintje gekocht. Zal ook wel op 800 watt zitten oid.

Tot nu toe gaat het allemaal goed maar om "the walk of shame" naar de beheerder te voorkomen wil ik toch wel wat maatregelen nemen :)

Ron73

Citaat van: Jer81 op augustus 15, 2019, 05:53:54 PM

thnx!

Ron73

Citaat van: Alex op augustus 15, 2019, 05:54:25 PM
Wat is een aardlekautomaat?

Een aardlekautomaat is een component in de groepenkast die beschermt tegen lekstroom en overstroom door overbelasting of kortsluiting. Waar een installatieautomaat beschermt tegen te hoge elektrische stromen en een aardlekschakelaar de elektrische installatie spanningsloos maakt bij een bepaalde hoeveelheid lekstroom is een aardlekautomaat in feite een combinatie van deze twee componenten.

Even een uitleg van Google gehaald.
Misschien verduidelijkt dit het.
Thnx!