Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?

Gestart door bakkerty, mei 09, 2019, 10:22:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

h2o

Daar stelt iemand terecht de vraag hoe je dat gaat laden met een aanhanger, zijn altijd enkele parkeervakken naast elkaar?
Als je elke keer je vouwwagen moet afkoppelen lijkt me dat ook niet alles :)
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

EriLin

Correct, soms kan je er dwars op staan als het rustig is. En even afkoppelen is 2 minuten werk, ook daar zie ik het probleem niet. In scandinavie houden ze er al rekening mee en heb je wel meer opties. Dat zal meer en meer komen evenals meer laadpunten naarmate de electrische vloot groeit en we electrisch ondersteunde trailers en sleurhutten gaan krijgen. Die kant is nu ook vol op in ontwikkeling. Prognose is dat over 5 jaar alles er anders uitziet. Alle leasevloten gaan op groen, dat is al een fix percentage.

De Tesla M3 zal ook steeds goedkoper worden en binnen bereik komen voor iedereen. Niet iedereen vindt dat leuk want de je centjes voor je gebruiksvoorwerp gaan in rook op als je nu instapt. Maar dat is naar mijn idee weer de verkeerde mindset, ik vindt het juist erg positief.

Spiegelbeeld

Vorige week voor het eerst in Tesla gereden, wat een feest!
Heel bijzonder om zonder herrie enorm te versnellen en alleen wat windgeruis. Geweldig dat je dashboard kastje met "knopje" op touchscreen opent. En dan al die andere gimmicks nog....
De eigenaar had ook een trekhaak en met aanhanger al iemand verhuisd, ging allemaal prima.

De range van 400 kilometer is natuurlijk al best behoorlijk, tussenstop van een uurtje en je kan weer verder. dat uur stop je anders ook, om te tanken en hapje te eten.

Wij zijn om! Zou graag zo'n ding willen hebben, alleen het financiële plaatje is nog niet zover.....

Bagheera

Nouja, het is wel een actueel onderwerp in elk geval

KampeerFan


Spokey

Op de terugweg van vakantie een laadpunt van Tesla in Duitsland gezien, hier waren ook 2 laadpalen met lange plekken speciaal voor auto's met aanhanger.
En verder nog een stuk of 10 gewone plekken met laadpalen.

sammyvannorel

Bij ons op Camping La Ferme (Lathuille, meer van Annecy) waren twee snelladers aanwezig. Welgeteld 0 zien opgeladen worden in drie weken  ::)

Wel een Tesla model S met Nederlands kenteken zijn rondjes daar zien toeren om het meer (hij kan hem natuurlijk ook op de trailer achter de camper hebben meegenomen  ::) ) maar daar ga ik effe niet vanuit dus het kan wel
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

xray

Als je er niks achter hangt zal je het meer van Annecy wel halen met 1 keer laden.
Bij ons stonden 2 tesla's op de camping afgelopen vakantie 1 had fabriek af geen trekhaak dus die had de ouders ingeschakeld om de caravan naar de camping te rijden  :# Goed geregeld en als dat te combineren is met een dagje strand met de kleinkinderen ideaal.

De 2e had wel een trekhaak en die had een hogere bagagewagen erachter hangen, met tent, fietsen en waren met 4 personen.
Na aankomst op de camping (een goede 200 km) had die nog een 30% batterij over dus die 400km ga je denk ik net wel of net niet halen met een vouwwagen en 4 personen.
Laden op de paal ging was 10 amp maar de Tesla zag dat die op 13 was afgezekerd maar duurde erg lang en dan moet je wel in de buurt kunnen parkeren of op de plek wat daar niet mag..... Buiten de camping waren wel laadpalen. Zelf zouden ze dan ook niet te ver gaan op deze manier en voor de wintersport moesten ze nog uitzoeken wat handig was met laden ivm abonnementen op de palen. Ze hadden hem nog niet zo lang en thuis konden ze op het werk laden (gratis) of de 1e xxx km bij Tesla punten.
Als ze de range hoger en de laadtijd korter krijgen is er veel mogelijk maar nu nog niet ideaal voor de verre ritten met aanhanger imo.

katjakley

Wij zijn net terug van onze vakantie in Noorwegen. 4750 kilometer gereden met onze tesla met vouwwagen. We hebben 10 campings aangedaan. Ging super goed. Volgend jaar richting Slovenië Griekenland is de planning :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

OhPeeCee

Noorwegen natuurlijk waar elektrisch rijden gigantisch gepromoot wordt. De andere twee landen kan nog wel eens een uitdaging worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Jer81

Citaat van: katjakley op augustus 15, 2019, 06:02:30 PM
Wij zijn net terug van onze vakantie in Noorwegen. 4750 kilometer gereden met onze tesla met vouwwagen. We hebben 10 campings aangedaan. Ging super goed. Volgend jaar richting Slovenië Griekenland is de planning :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat het in Noorwegen goed ging verbaasd me niets. Heel veel (Tesla) laders daar. Slovenië en Griekenland gaat een hele andere uitdaging worden. Succes.

xray

Citaat van: katjakley op augustus 15, 2019, 06:02:30 PM
Wij zijn net terug van onze vakantie in Noorwegen. 4750 kilometer gereden met onze tesla met vouwwagen. We hebben 10 campings aangedaan. Ging super goed. Volgend jaar richting Slovenië Griekenland is de planning :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
En hoe zat het met de range van de Tesla? Viel dat mee of liep die hard terug door de vouwwagen en belading in de auto? Zijn jullie met 2 of met meer en dus wat meer gewicht mee te slepen?


RDDR

Tja, met een hoge tandemasser  van 2040kg erachter. Is wel even iets anders dan een vouwwagen.
Ben benieuwd naar het benzine / diesel verbruik van jouw auto als je dit gevaarte erachter hangt.

Mijn caravan (1200kg max en een hefddak, dus vrij laag) zorgde ervoor dat het verbruik met zo'n 40% toenam. Mijn vouwwagen maar +25%.
Dus een verdubbeling met dit gevaarte lijkt me vrij logisch.

GJT

Citaat van: RDDR op augustus 16, 2019, 10:31:39 AM
Tja, met een hoge tandemasser  van 2040kg erachter. Is wel even iets anders dan een vouwwagen.
Ben benieuwd naar het benzine / diesel verbruik van jouw auto als je dit gevaarte erachter hangt.

Mijn caravan (1200kg max en een hefddak, dus vrij laag) zorgde ervoor dat het verbruik met zo'n 40% toenam. Mijn vouwwagen maar +25%.
Dus een verdubbeling met dit gevaarte lijkt me vrij logisch.

Eens. Dit is een extreem voorbeeld. Wel is een grote caravan met een gewicht van 1500 kilo kwa stroomlijn beroerder dan deze paardentrailer en dus op zich vergelijkbaar. Het verbruik ging 3 tot 4 keer over de kop.
Ze hadden ook een grote pick up mee en die liet ook een veel hoger verbruik zien uiteraard. In procenten vergelijkbaar. Die was wel na 5 min weer vol.

Ze hebben ook nog een klim filmpje. In 8 mijl omhoog met een gemiddeld stroomverbruik van 1800 watt per mijl.
Andere issues waar ze tegenaan liepen was een snellaadplek waar al een stuk of wat teslas stonden te laden. Dit bracht de laadtijd terug tot 2 uur. Ook moest de auto daar achteruit geparkeerd worden naar het laadstation waardoor de trailer elders geparkeerd moet worden. Als ik nu de drukke parkeerplekken al zie onderweg dan ben ik benieuwd hoe de (laad)infrastructuur over een jaar of 10 is op een gemiddelde parkeerplek.

https://youtu.be/DVSHIZihESk