Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?

Gestart door bakkerty, mei 09, 2019, 10:22:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bakkerty

Vandaag gebeld met Tesla voor een proefrit...
Vanwege hoge interesse was het niet mogelijk om langer proef te rijden dan max een halfuur.
Dus er was ook geen tijd en mogelujkheid om de vouwwagen even erachter te hangen  :Z
En kon ook pas 4 juni... Of anders in Groningen  ::)
Dan knoppen doorhakken.

RDDR

Kan toch niet voor die prijsklasse..... Ik krijg binnenkort een Lexus Is300h mee voor een proefrit van 2 dagen (!)

Bagheera

Wij hebben onze Leaf besteld zonder er zelfs maar in gereden te hebben. Er was 1 auto die een tour langs de nederlandse garages maakte. Bekijken en even zitten kon, rijden niet. Het is helemaal goed gekomen, electrisch rijdt zo lekker!

katjakley

Citaat van: bakkerty op mei 17, 2019, 07:20:02 PM
Vandaag gebeld met Tesla voor een proefrit...
Vanwege hoge interesse was het niet mogelijk om langer proef te rijden dan max een halfuur.
Dus er was ook geen tijd en mogelujkheid om de vouwwagen even erachter te hangen  :Z
En kon ook pas 4 juni... Of anders in Groningen  ::)
Dan knoppen doorhakken.
Zou me geen zorgen maken, zie later dit forum. De vraag is eerder trek je het onderstel niet van de tent af ;-)

Nee hoor, als je hem aanplugt de kar dan wordt het vermogen beperkt anders trek je veel te hard aan de kar


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

katjakley

Citaat van: RDDR op mei 17, 2019, 07:46:36 PM
Kan toch niet voor die prijsklasse..... Ik krijg binnenkort een Lexus Is300h mee voor een proefrit van 2 dagen (!)

Binnen 5 minuten ben je verkocht... :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

RDDR

We zullen zien.... Ik rij nu een BMW 430D gran coupe.... Dus de Lexus een een stapje goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk


katjakley

Citaat van: sammyvannorel op mei 17, 2019, 10:54:14 AM
Hierbij het stuk uit de KCK

Zou leuk zijn als er een keer een stuk over vouwwagens zou komen. Meestal gaat het over caravans. Terwijl ik denk dat door de komst van electrische rijden er massaal overgestapt gaat worden naar vouwwagens of lichtere caravans.

ik reed dacht dat ik met 80 km per uur 180 watt per kilometer (model x is niet zuinig omdat hij zo hoog is en we waren met 4 personen helemaal afgeladen, de tesla 3 zal veel zuiniger rijden). Als je accu capaciteit deelt door 180 dan weet je hoeveel km je ongeveer kan.

Als je 130 rijdt verdubbelt het verdubbelt het verbruik ongeveer


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

GJT

Verdubbeling van verbruik tussen 80 en 130 vind ik wel fors. Ik dacht dat dat verschil bij een elektrische auto juist minder zou zijn. Zonder vouwwagen rijd ik bij 80 ca. 3,5 tot 4 liter /100km. Bij 130 ca 5,5l. Met vouwwagen is dat resp. Ca 5 tot 7. (2.2 diesel).
Het is enerzijds logisch dat met de toename van de weerstand het energieverbuik toeneemt maar ik had verwacht dat een elektromotor dit met een hogere efficiency kan doen.
Met een model x geeft de klapkar vooral nog rolweerstand denk ik. De wind zal erachter niet veel meer doen. Met 4 personen, bagage en 750 kilo vouwwagen ga je met een model x trouwens naar de 3500 kilo.. dat help ook. Ben benieuwd hoe een auto van het formaat model 3 dit zou doen vwb verbruik.

Yella

Citaat van: GJT op mei 18, 2019, 09:57:55 PM
Verdubbeling van verbruik tussen 80 en 130 vind ik wel fors. Ik dacht dat dat verschil bij een elektrische auto juist minder zou zijn. Zonder vouwwagen rijd ik bij 80 ca. 3,5 tot 4 liter /100km. Bij 130 ca 5,5l. Met vouwwagen is dat resp. Ca 5 tot 7. (2.2 diesel).
Het is enerzijds logisch dat met de toename van de weerstand het energieverbuik toeneemt maar ik had verwacht dat een elektromotor dit met een hogere efficiency kan doen.
Met een model x geeft de klapkar vooral nog rolweerstand denk ik. De wind zal erachter niet veel meer doen. Met 4 personen, bagage en 750 kilo vouwwagen ga je met een model x trouwens naar de 3500 kilo.. dat help ook. Ben benieuwd hoe een auto van het formaat model 3 dit zou doen vwb verbruik.
De wind kan juist best parten spelen. Moderne auto's zijn ontworpen voor een lage luchtweerstand. als de lucht achter de auto meteen weer naar beneden gaat vangt de vouwwagen evengoed wind.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

katjakley

Citaat van: Yella op mei 19, 2019, 10:59:03 AM
De wind kan juist best parten spelen. Moderne auto's zijn ontworpen voor een lage luchtweerstand. als de lucht achter de auto meteen weer naar beneden gaat vangt de vouwwagen evengoed wind.

Ter vergelijk hoeveel het scheelt, als ik met de X 130 rijdt (niet zuinig ofzo maar normaal) dan verbruik ik zeg 240 watt per km , terwijl een S maar 190 doet. Ik verwacht dat de 3 dan netzoals de s 20% zuiniger is puur alleen vanwege de ergonomische model.

Wat wel relatief erg veel energie kost is inhalen, remmen. Ook (vele) kleine beetjes. Verwacht dat dit met brandstof auto's ook zo is maar had het toen niet zo door. De kunst is om een snelheid te rijden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Hemertje

Een artikel

https://www.parool.nl/amsterdam/op-vakantie-met-de-elektrische-auto-het-kan-met-de-juiste-voorbereiding~b1767def/


Goed om te zien dat de publieke opinie langzaam aan het veranderen is. Veel EVrijders gaan sinds 2012 al met de EV op vakantie maar met name de @anwb blijft hier maar met negatieve context over berichten.  Met de Hyundai Ioniq naar Tenerife? Geen probleem.

https://goedkoperrijden.blogspot.com/2019/05/hagenaar-rijdt-met-zijn-hyundai-ioniq.html


Iemand hier ervaring mee?
https://www.dewitschijndel.nl/camparo-watt-controller/


Marcel


RDDR


Lars

Citaat van: GJT op mei 18, 2019, 09:57:55 PM
Verdubbeling van verbruik tussen 80 en 130 vind ik wel fors. Ik dacht dat dat verschil bij een elektrische auto juist minder zou zijn. Zonder vouwwagen rijd ik bij 80 ca. 3,5 tot 4 liter /100km. Bij 130 ca 5,5l. Met vouwwagen is dat resp. Ca 5 tot 7. (2.2 diesel).
Het is enerzijds logisch dat met de toename van de weerstand het energieverbuik toeneemt maar ik had verwacht dat een elektromotor dit met een hogere efficiency kan doen.
Met een model x geeft de klapkar vooral nog rolweerstand denk ik. De wind zal erachter niet veel meer doen. Met 4 personen, bagage en 750 kilo vouwwagen ga je met een model x trouwens naar de 3500 kilo.. dat help ook. Ben benieuwd hoe een auto van het formaat model 3 dit zou doen vwb verbruik.

Het is juist vanwege de efficiƫntie van de elektromotor dat het ongeveer verdubbeld.

De verbrandingsmotor is namelijk relatief zeer inefficiƫnt bij lage snelheden ( in tegenstelling tot de elektromotor) dat het verbruik bij hogere snelheden dus (wederom relatief) meevalt. We zijn daar nu echter eenmaal aan gewend...

Hemertje

Gaaf om te zien hoe de Model 3 in de VS in een paar maanden tijd de EV-markt overhoop geeft gegooid.

https://public.flourish.studio/visualisation/374245/