Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Mobiele wasmachine  (gelezen 1536 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janvriend1

  • Gast
Mobiele wasmachine
« Gepost op: september 10, 2019, 02:51:35 pm »

Goedemiddag,
Wij overwegen om een mobiele wasmachine te kopen, aangezien we veel op kleinere / natuur campings staan. Nu ben ik gaan zoeken op Google en kom bv. op deze website: https://knibble.nl/wasmachine#vulgewicht/6-2 daar is voldoende keuze. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met een kleine wasmachine. Alvast hartelijk dank voor jullie reactie. groeten Jan
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2019, 03:21:40 pm »

Nog nooit gebruikt.


Meestal gaan wij ook naar kleinere campings en liefst zoveel mogelijk in de natuur. Echter in Frankrijk in 9/10 gevallen was er minimaal 1 wasmachine waar je met jetons aankopen gebruik van kon maken. Wij hebben ook altijd handwasmiddel mee voor het geval dat dit niet aanwezig is. In geval er geen wasmachine is, hebben we steeds met handwas ons plan getrokken. Echter dat was eerder uitzonderlijk.

Gelogd

janvriend1

  • Gast
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2019, 04:15:26 pm »

Dank voor je antwoord. We wilden het wat "makkelijker" maken voor ons zelf, maar inderdaad met de handwas kom je ook nog heel ver :-)
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2019, 04:41:42 pm »

De vraag is of het effectief makkelijker en comfortabel is voor de keren dat het nodig is, al dat extra gesleur en gewicht. Indien de wagen nu reeds redelijk vol zit, wat moet je opofferen om dit mee te kunnen nemen?
Ik zou het vooral om die redenen niet doen. Veel gesleur voor in uitzonderlijke gevallen een beetje benefit naar mijn gevoel.



Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk: kampeermiddel : Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2019, 05:47:08 pm »

Wij hebben er zelf geen ervaring mee, maar we hebben wel eens naast iemand gestaan die er één had en dagelijks gebruikte...... daar werden wij niet blij van.  :I
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2019, 05:59:00 pm »

Als het jullie rust geeft, lekker doen. Lijkt me een prima apparaat ivm handwasjes  O0
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2019, 06:06:46 pm »

Ik heb er een keertje bij familie op de camping zo'n klein wasmachientje mogen proberen. Het is op zich best handig voor het kleinere textiel.
Maar rekening houdend met afmetingen en gewicht, en het wasresultaat, vond ik het wel uiteindelijk qua resultaat wel behoorlijk tegenvallen.

Ik zou eerder m'n tupperware wasemmer meenemen, dan zo'n wasmachientje.
En anders zoiets als een was-scrubzak met van die bobbeltjes aan de binnenkant, daar heb ik ook wel verhalen over gehoord.

Let wel op, niet met alle modellen van dit soort wasmachines kun je uiteindelijk ook centrifugeren.
Dus die zul je bij sommige modellen er ook nog bij moeten hebben, of het geluk hebben dat er op de camping een centrifuge staat.
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk: kampeermiddel : holtkamper cocoon
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2019, 10:18:02 pm »

Wij kamperen 25 jaar en heb op de camping nog nooit wasmachine gebruikt. Ik neem altijd mijn Tupperware emmer met Biotex inweek mee.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2019, 10:34:56 pm »

Daar gaat de vraag van de topicstarter niet over, die wil graag weten of een dergelijk wasmachine wat is. KK
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2019, 11:12:17 pm »

Toen ik als student op kamers zat heb ik een tijdje zo'n kleine wasmachine gebruikt. Is wel ruim 20 jaar geleden, maar mijn ervaring van toen is dat je kleine wasjes prima in zo'n ding kan doen. Maakte wel een behoorlijke herrie, en centrifugeerde niet. Hoe ze nu zijn durf ik niet te zeggen.

Ik zou me wel zorgen maken over de robuustheid van zo'n apparaat. Zijn ze wel ontworpen om in een hobbelende vouwwagen vervoerd te worden of kan de elektronica/aandrijving daar niet goed tegen? 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #10 Gepost op: september 11, 2019, 08:12:52 am »

Mijn moeder gebruikte vroeger een miniwash (speciaal voor op de camping) daarbij was altijd een centrifuge nodig. Omdat ze een stacaravan hadden was dat geen probleem,  ze stonden beide in het schuurtje. 

Degene in de link heb je ook een extra centrifuge nodig als ik het zo zie,  300 toeren per minuut is niet veel.  Vraag is ook hoeveel watt deze is en hoeveel ampere je hebt op de camping.

Als je zoekt op "miniwash camping" kom je verschillende soorten tegen.

Zelf gebruik ik meestal 1x per week de wasmachine op de camping als die er is en verder op de hand.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 507
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panema up 2022
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #11 Gepost op: september 11, 2019, 11:04:28 am »

Wij gebruiken een met centrifuge.
Moet je maar de helft van de kleren mee pakken.
En als je kleren mee pakt die je niet moet strijken.
Is 2 ker geen werk en wij komen thuis met bijna geen was.
Zijn er supper tevreden over.
Daarvoor hadden we een zonder centrifuge.
Nadeel is dat je alles met de hand moet uitwringen en trager droogt.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk: kampeermiddel : Jametic Blue Style-CP
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #12 Gepost op: september 11, 2019, 03:21:41 pm »

Ik heb er een te koop staan: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/kamperen-toebehoren/m1454762849-mini-wasmachine.html
Waarom te koop? Wij gebruiken hem niet.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 852
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #13 Gepost op: september 11, 2019, 04:48:50 pm »

Het is wel een leuk idee, maar ik denk dat je in plaats van het formaat en het gewicht van zo’n wasmachientje net zo goed een grote weekendtas met extra kleren/handdoeken kunt meenemen. Wij kamperen ook het liefst op kleinere campings, die hebben bijna altijd wel een wasmachine staan (of je vraagt het de campingbeheerder vriendelijk...).
Bij de grotere supermarkten in Frankrijk (maar ook op andere plekken) zijn vaak ook wasserettes. Halverwege de vakantie alle vuile was erin en na de boodschappen met het schone goed weer terug naar de camping.
Zijn er mensen hier die het programma “we zijn er bijna” kijken? In het laatste seizoen (je moet toch iets als je zelf niet kunt kamperen :)6]) deed iemand de was in een emmer, dan met je voeten erin en soppen maar! Het zag er heel onhandig uit...
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.761
Re: Mobiele wasmachine
« Reactie #14 Gepost op: september 11, 2019, 05:58:38 pm »

Dat moment heb ik gezien. :)23]:)23]
Fantastisch!


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal