Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)

Gestart door Hemertje, augustus 01, 2022, 09:59:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik een zakelijke lease auto mag gaan rijden.  :)

Welke auto zouden jullie EV-rijders op dit moment kiezen als o.a. (trek)auto voor de vouwwagen en waarom zou je voor die auto kiezen?

spikehome

Skoda enyaq coupé of een Kia ev6.
En als mijn budget hoog genoeg zou zijn de E-tron gt of Porsche taycan

Jer81

Als je je vouwwagen mee wil nemen door heel Europa dan zou ik een hybride kiezen ipv EV. De dagelijkse kleinere ritten dan elektrisch rijden en de grote ritten aangevuld met benzine en op vakanties geen laad stress en ruim voldoende vermogen.

Hemertje

Citaat van: spikehome op augustus 01, 2022, 10:39:00 PM
Skoda enyaq coupé of een Kia ev6.
En als mijn budget hoog genoeg zou zijn de E-tron gt of Porsche taycan

Met als reden?

Heb onlangs een proefrit gemaakt in de Megane E-Tech
Die is #2 als auto van het jaar 2022
Reed heerlijk met goed bereik wat ik lees

spikehome

Dacht dat de megane-e maar 750kg mocht trekken ik heb liever wat meer, want je zit wel eens (ik vaak wel) over dat gewicht heen.
Al zou de auto het best wel doen.

Vind de modellen mooier de polestar vind ik ook wel wat overigens.

Ik heb in de betreffende auto's ook allemaal al proef gereden.
De ioniq 5 ook overigens maar vond het interieur minder.
Kia ev6 1600kg trekken (wel grote accupakket nemen), de Skoda mag 900kg vind die net wat minder dan de Kia.

Hemertje


spikehome

Ah dat wist ik nog niet.
maar dan zou het voor jou als Renault man meer zijn :#

getiem

Skoda Enyaq IV 80,  in de configuratie dat ie 1200kg mag trekken.

Kamperen met de wouw-factor

LarsNL

De hyndai of kia ivm snelle laadtijden ipv de skoda...
Maar ik ga mijn octavia voorlopig niet wegdoen rijd zo weinig.

Tegen die tijd zijn er vast wat meer 2ehands young occasions beschikbaar

Hemertje

Citaat van: spikehome op augustus 02, 2022, 08:10:11 AM
Ah dat wist ik nog niet.
maar dan zou het voor jou als Renault man meer zijn :#

900kg geldt voor de 220PK versie zie ik net

Camplet-WTB

Hyundai Ioniq 5 AWD (trekauto van het jaar)
Het is niet hypothetisch; ik wacht er intussen iets meer dan 5 maanden op en hoop hem dit jaar nog te mogen ontvangen. De najaars-klap vakantie gaan we zeker niet halen. Dus sowieso volgend voorjaar voor het eerst ermee op pad.

Redenen om voor de Hyundai te kiezen:
- binnenruimte
- uiterlijk / ontwerp
- laadcapaciteit


EriLin

#11
Belangrijkste bij een ev is het laden. Zeker als ermee ver op vakantie wilt.

Niks overtreft Tesla superchargers ook ionity (nog) niet.

Dan zou ik daarna een ioniq 5 kiezen ivm met zijn super fast charging 800v die wel iets meer verbuikt dan een id4. Daarintegen is de leaseprijs van de id4 voor mij veel goedkoper en zou dat hem hierna worden.

Is ook efficienter maar niet met laden. De skoda doet met laden nog weer een stapje terug en is in de lease zelfs duurder. Zou qua looks vooang hebben ( volgens mijn vrouw ) maar snel afvallen.

Chinese opkomende merken zou nog wel wat kunnen zijn. Ik heb een persoonlijke afkeer tegen de battlestar galactica volvo's, audi's en bmw's.

Het enige product dat in de laatste 5 jaar qua duurdere aanschaf niet is tegengevallen is de tesla ;) zou ik zo weer doen als het budget het toelaat. Wie weet wordt het bij ons in de toekomst met een lage aanhanger met een tent erin ;)



jsj

Absoluut Tesla, er gaat niets boven de efficiency en software en laad infra van Tesla. Uiterst betrouwbaar en ook lekker vlot.  :K Tevens goedkoop om te bezitten en te rijden... Aanschaf prijs is natuurlijk gigantisch maar als je kijkt wat er allemaal opzit . Uiterlijk is persoonlijk en de afwerking kan een tandje beter maar mijn volgende wordt gewoon weer een Tesla.. 

De afwerking is trouwens al behoorlijk verbeterd als ik een 2022 met mijn 2019 vergelijk, er zijn echt stappen gezet. 

Model Y mag 1600 kilo trekken en is erg zuinig, door de hoogte zal een vouwwagen geringe invloed hebben.. 

Klapmoose

Ik zou mijn baas lief aankijken en vragen of de Toyota RAV 4 plugin hybrid een optie is. Voldoende actieradius voor woon werk verkeer en hybride als de accu leeg is. Qua volledig elektrische auto's een Polestar als geld geen rol speelt. Anders de Megane of ID 5. Die vind ik het best gelukt als ev. Helaas heb ik geen leaseauto meer en wacht ik als particulier op de vaste stof batterij.

LarsNL

Hoevaak moeten de huidige eigenaren van een Tesla nog naar de dealer? Ik had een collega met een model S (1e lading in Nederland), die is in 1 jaar vaker naar de dealer/garage geweest dan ik er in mijn leven geweest ben. Zou voor mij een zorg punt zijn...

Ik zou een Hyndai i5 of 6?7? Bestellen denk ik.