Zambezi RL electrische aanpassingen

Gestart door Stefan206, mei 19, 2024, 03:18:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan206

Citaat van: FriedelP op juni 20, 2024, 08:29:57 AM
Dat sommige comments hier nogal direct en grof overkomen, kan ik me in volgen. Ik hoop dat je daar niet op deze van mij mee doelde, want dat was althans niet de bedoeling, wou eerder gewoon bedenkingen en argumenten geven waarom ik het wel zou aanpassen.

De kans dat ik dezelfde fout zou maken is zelf behoorlijk groot als ik niet eerst bij mijn broer en vader zou ten rade gaan. Gewoon uit onwetendheid en te weinig met die materie bezig zijn. Maar als men mij dan informeert over hoe de regels daar ontremd zijn en vooral waarom, zou vooral dat waarom mij wel aanzetten om het zo snel mogelijk aan te passen. En daarom ook dat ik in die richting argumenteerde. Ben IT'er en dus opgegroeid met Murphy. Bij IT kunnen de gevolgen daarvan veel kosten, maar zijn veel beperkter dan levens die op het spel staan bij elektriciteit en Murphy geld niet alleen bij IT. Daarom ook dat ik het ook zo snel mogelijk terug zou aanpassen en eveneens in die zin argumenteerde. Dat je die fout maakte, begrijp ik maar al te goed, maar juist dat zou me er ook van bewust maken dat ik op de camping ook een foutje kan maken waardoor het in deze erg verkeerd kan gaan.
Er was maar 1 bericht die ik negatief opvatte. Alle andere berichten zatten naar mijn mening niets negatiefs in. Het was in mijn ogen enkel het delen van gedachtens en het verschil daar in. Gewoon op een normale manier. Er is niets gebeurt,  ik heb niemand iets gedaan of lelijk geweest in woord. Ik probeer altijd netjes te blijven en een ander met respect te behandelen.
En nogmaals ik acht de kans heel klein in dat het verkeerd gaat. Ja je kan de pinnen aanraken maar daar moet je moeite voor doen. De kans dat de stekker er uit valt, is er niet. 1 hij wordt tegen gehouden door de deksel en 2, ik zorg altijd, en dat deed ik voorheen ook al. Dat ik de kabel ergens om heen knoop om een trek beveiliging te creĆ«eren. Dat als er onverhoop iets met de kabel gebeurt dat noet meteen mijn stekker/wcd van de kar wordt getrokken. En 3 ik weet dat ik eerst de wagen moet aankoppel met het aanleggen en met afbreken eerst de  stekker in de campingpaal moet ontkoppelen. Daar ben ik met bewust van. En alle andere mogelijke doom scenario's daar ben ik niet van. En kan ik ook niets mee. Er kan altijd van alles mis gaan Thats live!

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Stefan206

Oke oke oke. Voor het geval dat als ik weg ben. En eventueel mijn geweten zich tegen mij zou kunnen keren. Heb ik toch besloten, ach weetje, laat ook maar! De foto zegt genoeg denk ik.
Iedereen bedankt voor alle reacties, ik heb op een enkle na ze allemaal als positief ervaren.

Kevin2

WW

Top, ik denk een heel goede beslissing! En geniet van je modificaties, erg handig denk ik!

Stefan206

Citaat van: Kevin2 op juni 20, 2024, 11:24:36 AM
WW

Top, ik denk een heel goede beslissing! En geniet van je modificaties, erg handig denk ik!
Tnx, voelt ook wel beter zo, denk ik!  En de modificatie, ja daar ga ik zeker van genieten. Geen losse draaden meer en stekker dozen en verlengsnoertjes.
Nu alleen nog even een dopje verzinnen om de opbouwstekker af te schermen tijdens de reis. Als iemand een suggestie heeft, dan lees ik hem graag.

GuustFlater89

Je zou er misschien een zacht rubber dop (die ook wel aan uiteinden van buizen zitten) kunnen gebruiken? Bij de betere ijzerwaren handel misschien te vinden. Overigens meen ik me te herinneren dat ik een mannetjes plug met klepje op onze vouwwagen heb zitten.... (???)

Edit: deze dus https://www.dewitschijndel.nl/haba-cee-invoerdoos-opbouw-blauw
Cabanon Malawi 2.0

Joergarms

Excuses als mijn reactie negatief overkwam. Ik was vooral verbouwereerd.
Maar, dan wil ik bij deze ook zeggen dat ik het top vind dat je het aanpast!
Overigens verder niks op de installatie aan te merken.
Veel kampeerplezier!

Odnami

Ik heb deze gebruikt, standaard met klepje.

poldertoerist

Adventure Awaits

Stefan206

Citaat van: Joergarms op juni 20, 2024, 11:58:43 AM
Excuses als mijn reactie negatief overkwam. Ik was vooral verbouwereerd.
Maar, dan wil ik bij deze ook zeggen dat ik het top vind dat je het aanpast!
Overigens verder niks op de installatie aan te merken.
Veel kampeerplezier!
Excuses geaccepteerd.
Ik ben service monteur dat wil ook overgins niet zeggen dat ik verstand heb van alle elektriciteit.
Wel van loodgieterswerk daar integen. En bedankt voor je compliment voor de rest van mijn werk.

Theu

In het geval een loodgieter heb je vast een pvc einddop liggen. Onder onze safari had ik ook zo'n uitvoering zitten en daar had ik een pvc dop overheen gedaan met een kettinkje zodat hij ernaast blijft hangen.

Stefan206

Citaat van: Theu op juni 20, 2024, 05:54:24 PM
In het geval een loodgieter heb je vast een pvc einddop liggen. Onder onze safari had ik ook zo'n uitvoering zitten en daar had ik een pvc dop overheen gedaan met een kettinkje zodat hij ernaast blijft hangen.
Ik werk voornamelijk met stadswarmte. Dat is doorgaans koper of staal. Maar die hebben ook doppen. Ik zal eens even kijken of er iets pasend te vinden is.

Theu

Het is iig een standaard maat in pvc. Ik denk 50mm maar kan ook 40mm zijn.

Stefan206

En alleen het kopen van een andere stekker is natuurlijk niet voldoende, je moet ze ook monteren. Dat heb ik dan ook maar even gedaan