Hoe vaak gebruik je een leveller?

Gestart door Arent, juni 08, 2024, 09:29:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arent

Wij hebben hiervoor in een tent gekampeerd.
Een camping in Luxemburg was behoorlijk scheef en dan lig je dus ook scheef op je bed.
Dit heb ik als niet prettig ervaren.

Nu met de vouwwagen kunnen wij hem met de poten en het neuswiel stellen.
ons hoofd / voeten gedeelte ligt dan gelukkig recht, maar de andere richting op niet.

Nu zijn er hele mooie oplossingen voor (link) maar voordat we zoveel geld hier aan uitgeven is mijn vraag hoe vaak we dit nodig zullen zijn.
Ons proefkampeerveld in Nederland was recht.
Ons veld (met de tent) in Frankrijk was dit ook.
Dit jaar gaan we naar Italië toe.

Hoe vaak zijn jullie hem nodig geweest en maakt het uit dat je wat scheef ligt?

LarsNL

Meerdere malen gebruikt vooral in het buitenland, maar waarom zn super duur ding?

Wij hebben zoiets, werkt perfect 1 wiel op de grond leveler achter ander wiel en naar achteren de vouwwagen er op duwen. https://www.obelink.nl/obelink-maxi-caravan-levellers.html

Ligt er 1 altijd in de vouwwagen. Lastige is meer de slaaptent van de kinderen, die hebben weleens elke ochtend samen in een hoek gelegen (was nogal scheef in Toscane) lag een beetje aan ons, maar te warm om alles opnieuw op te zetten >:(

Jer81

Vaak is een plankje genoeg als het al nodig is. Voor de echte noodgevallen heb ik zo'n grote driehoek waar je met wat handigheid en de rem op de kar 1 kant omhoog kan krijgen.

Maar sommigen hier maken dankbaar gebruik van een luchtzak die ze oppompen onder het wiel.
Ik zal iig niet zo'n zwaar lomp metalen ding meenemen. Wel gehad bij de caravan overigens en 1 keer gebruikt.

Arent

Zit hem het verschil met duwen er misschien in dat wij een tenttrailer hebben en een volle laadruimte er onder.
Ik zie ons dit nog niet op zo'n schuine plank duwen.

Momenteel hebben wij ook al plankjes mee voor onder de steunen en het neuswiel.

LarsNL

Je zet hem op de rem en duwt hem opzij misschien kan dat bij die van jullie niet, ik weet niet waarom een tenttrailer lastiger te duwen zou zijn? Zitten toch wielen onder die van ons weegt ook tegen de 750kg op laar rijdt soepel kan hem in mijn eentje op vlakke stukken makkelijk duwen. In zand is t lastiger😜

En anders zou ik idd zn kussen meenemen.

poldertoerist

Er zijn meerdere topics hierover.  maar ik gebruik een klein (pot) krikje, ben ik ook niet zo afhankelijk van waar ik op een plek ga staan.  in de lengte gebruik ik het neuswiel in de breedte corrigeer ik met het krikje en dan de poten uit.

en eigenlijk doe ik dat altijd..

natuurlijk is een beetje recht vaak goed genoeg, maar ach... dit is zo weinig moeite dan maar helemaal recht.

Adventure Awaits

CEO

Nooit meer dan 1 (18mm) plankje nodig gehad. Laat het waterpas stellen los, maar weet wel hoe schuin nog comfortabel ligt. In beginsel stellen we met de grond mee, mits binnen streepjes op het waterpas. Maar helemaal waterpas staan we eigenlijk nooit meer.

Toevallig vorige week zo'n gele wig weggegeven na 10 jaar meeslepen en nooit gebruiken.

We hebben dit jaar de luxe van buiten het seizoen kamperen... dus als de plek niet vlak genoeg is, vragen we om een andere (of we rijden een camping door).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Arent

Ik zie idd mensen met 4x een uitdraaibare steun, die hebben wij niet.
Die van ons moet op het neuswiel, de twee banden en de achterste pootjes / palen staan volgens de leverancier.

Vandaar dat ik ook aan de leveller dacht.
De opblaasbare luchtzakken lijken mij meer werk dan de leveller.
Ik heb nl al een boormachine mee voor de peggy pegs.

Tago Herman

Tja, meningen verschillen. Mijn vrouw en ik ( beide rugpatient) hebben jaren lang met veel genoegen een leveler gebruikt. Wagen op de plek, leveler er onder, en zonder duwen en trekken aan de wagen waterpas zetten. Dat het een log ding is namen wij voor lief. Lag altijd achter in de auto, mede omdat je hem als eerste nodig hebt.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Alex

Voor de vouwwagen heb ik geen leverler nodig.
Dit mag met de uitdraai poten.
Maar voor de caravan gebruiken we zoiets als je link.
Erg makkelijk in gebruik.
Even in de breedte waterpas met de leverler en horizontaal met het neuswiel.
Pootjes naar beneden voor de stabiliteit en klaar.
Ongeveer 10 minuten werk.

In Nederland is het vaak wel redelijk vlak.
Maar in het buitenland eigenlijk nooit dus daar zul je er blij van worden.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

cahummel

Kan ik heel kort in zijn: nooit. Ik heb wel van die gele blokken voor onder de wielen, en die ooit één keer gebruikt, maar heb onderhand het idee dat die vooral ballast zijn. Als de camping geen vlak genoege plek heeft rijden we gewoon door (en dat komt ook haast nooit voor). Mijn ervaring is dat de meeste campings vlak genoeg zijn om met de poten waterpas te kunnen zetten.

Arent

En hebben we het hier dan over Nederland of ook over het buitenland?

Alex

Nou in het buitenland kom ik toch echt vaak op oneffen oppervlakken terecht.
Mischien kies ik de verkeerde camping uit dat ook natuurlijk. ;)
Moet er niet aan denken om bij een 8 plus rit weer een andere camping te moeten zoeken omdat de plek te scheef is.

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Kuijfjes

Misschien een gek idee, maar waarom het andere wiel niet gewoon een beetje ingraven?

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013

FriedelP

Er zijn er in ieder geval goedkopere te vinden op marktplaats en tweede hands.

Wij kamperen vaak in de bergen en een effen plaats is eerder een uitzondering dan een regelmaat. Met plankje erronder komen we niet direct toe in 9/10 gevallen. Dus wij hebben ook zo'n set levelers mee en moeten die quasi altijd gebruiken.

Hoe vaak hangt dus zeker af van je bestemmingen. In Nederland ga je dat niet nodig hebben, echter in de bergen is het eerder uitzonderlijk dat je het niet nodig hebt.