Holtkamper Kyte type mover

Gestart door Mini87, juni 02, 2025, 10:12:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Mini87

Citaat van: MooseCamp op juni 15, 2025, 10:46:55 PMDe offroad versie van de Aero en de Kyte heeft een 1000kg registratie. Weinig verkocht vrees ik. Tweedehands nog nooit voorbij zien komen.

Als je echt zou willen zou je een verzoek bij HK in kunnen dienen dat als zij er een binnen krijgen dat ze je bellen. Denk dat ze dat wel doen.
Staat maar weinig 2e hands omdat ze meestal met een paar dagen weer weg zijn gaven ze aan.

Alex

Hopelijk maak je er een mooie foto reportage van.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alpenklapper

Is een HK echt zo zwaar? onze AK Parade heeft vorige week op de weegbrug gestaan en incl de belading zit ik op 630kg terwijl hij 750kg mag wegen.

Kevin2

Citaat van: Alpenklapper op juni 17, 2025, 04:35:51 PMIs een HK echt zo zwaar? onze AK Parade heeft vorige week op de weegbrug gestaan en incl de belading zit ik op 630kg terwijl hij 750kg mag wegen.

Juist niet zo verwonderlijk dan toch? Vaste keuken zal gauw 40kg extra zijn. Wat grotere wagen + tent, dubbel doek voor het dak, windforce systeem, zwaar uitgevoerde poten en wagenframe. Gaat hard hoor.

Alpenklapper

Ok maar hij zal toch ook wel een paar 100kg netto laadvermogen hebben mag ik hopen anders is het ontwerp toch wel wat zorgelijk, dan had er gewoon een 900 of 1000kg as met eigen kenteken op moeten zitten, daar zijn ze kostbaar genoeg voor.

sanderv

Allemaal speculatie. Je zult het ding eerst een keer reisklaar op de weegbrug moeten hebben, voor je daar zekerheid over hebt. Maar aangezien TS dat toch niet gaat doen, is dat een niet relevante gedachte. De caravans, campers en vouwwagens die wel op de weegbrug gaan, zitten doorgaans eerder over, dan onder de ladingslimiet. Maar los van hoe zwaar een aanhanger is, nog veel belangrijker is de ladingverdeling. En zelfs een vouwwagen gaat gewoon met een grote wagen aan de haal als de aanhanger in de beruchte trailerwobble terecht komt.
https://www.youtube.com/watch?v=AIfGKmQCirs&ab_channel=L2SFBC-RobertPepper-autojourno

Hemertje

Ik heb onze Kyte uit 2019 en reisklaar beladen een keer op de weegbrug gehad incl diverse accessoires zoals kindertent voorwand, hordeur etc en zat net op het randje van 750kg

3 fietsen kunnen dus niet mee want dan ging ik richting de 800kg

Een paar 100kg laadgewicht is eerder maximaal 150kg wanneer je diverse HK accessoires erbij hebt

Zo rooskleurig is het dus allemaal niet, naar mijn idee is er dan ook geen ruimte om een mover te plaatsen

FriedelP

580 kg leeggewicht las ik. Als je daar 60 kg bij doet met de accessoires zoals hier eerder werd gesuggereerd zit je al aan 640. Voor de aangegeven mover nog eens 35 kg bij heb je 675 kg. Dan heb je dus nog 75 kg die je aan bagage kan mee nemen, in geval van geen mover 110. Dat is echt niet veel inderdaad.

Mini87

Ben ik weer...
Mover er opgezet en de accu en regelkast allemaal onder de wagen geplaatst. Dus geen ruimte in de bak kwijt en niet met kabels door de bak heen.
Victron 12V 20AH Peak Power Lithium Accupakket
Lichte accu speciaal voor movers met lader e.d. er allemaal bij in. Werkt super.
Mover is mss beetje over de top maar wel echt ideaal. Reich heeft trouwens ook een super support. Was een klemmetje afgevallen en dachten goed mee waarom die niet deed en wilde ze als service gewoon extra opsturen.
Ook een accu en dusselbak erop gemaakt. Werkt echt super. Avond voor vertrek alles al opruimen en met neerzetten niet ergens stroom vandaan hoeven te halen.

Maar dan de vraag... Hoeveel weegt die nu met alle spullen in de bak vakantie klaar.
Heb m gewogen met een camper weegschaal.
Weegt totaal wel ruim boven de 900 kg.
Tuurlijk is het te veel. Maar met rijden echt geen last van gehad, af en toe 120 om in te halen geeft die niks om. Chassis, as e.d. maak ik me ook niet echt zorgen om eerlijk gezegd. Maar dat is ieder voor zich.

Mini87

Fotos volgen nog een keer... Moet even kijken hoe ik de bestanden makkelijk klein krijg om ze toe te voegen...

Ber

Citaat van: Mini87 op augustus 04, 2025, 03:58:11 PMBen ik weer...
Mover er opgezet en de accu en regelkast allemaal onder de wagen geplaatst. Dus geen ruimte in de bak kwijt en niet met kabels door de bak heen.
Victron 12V 20AH Peak Power Lithium Accupakket
Lichte accu speciaal voor movers met lader e.d. er allemaal bij in. Werkt super.
Mover is mss beetje over de top maar wel echt ideaal. Reich heeft trouwens ook een super support. Was een klemmetje afgevallen en dachten goed mee waarom die niet deed en wilde ze als service gewoon extra opsturen.
Ook een accu en dusselbak erop gemaakt. Werkt echt super. Avond voor vertrek alles al opruimen en met neerzetten niet ergens stroom vandaan hoeven te halen.

Maar dan de vraag... Hoeveel weegt die nu met alle spullen in de bak vakantie klaar.
Tuurlijk is het te veel. Maar met rijden echt geen last van gehad, af en toe 120 om in te halen geeft die niks om. Chassis, as e.d. maak ik me ook niet echt zorgen om eerlijk gezegd. Maar dat is ieder voor zich.

900kg gaat prima.
Ik denk dat 80% boven de 750kg uitkomt. Zonder die van ons te te wegen, durf ik te wedden dat ik ruim boven de 750kg zit....

Ben benieuwd naar de foto's.

CEO

Citaat van: Mini87 op augustus 04, 2025, 03:58:11 PMMaar dan de vraag... Hoeveel weegt die nu met alle spullen in de bak vakantie klaar.

Meten is weten.

Ik weet niet wat je kar mag wegen, maar de maxima zijn er niet voor niets. Ik geloof direct dat het rijden met 120 of harder geen probleem is. Over het algemeen begint de ellende bij het remmen...

Stay safe!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sanderv

Zwaar overbeladen dus. Hier in Spanje komt 20% overbelading bij controle op ongeveer 4000 euro boete, als ik het goed zie. In Nederland zijn ze tamelijk tolerant wat dat betreft, maar dat is lang niet overal zo. Gaat hier toch om 20%.

https://www.truma.com/nl/campinggids/laadcaravans-juist/#:~:text=Overbelading%20boven%20de%2030%25%20kost,met%20boetes%20tot%20%E2%82%AC4.600.

En ik zou even goed naar je verzekeringspolis kijken. Best kans dat er ergens een clausule staat over overbelasting.

sanderv

CiteerIk denk dat 80% boven de 750kg uitkomt. Zonder die van ons te te wegen, durf ik te wedden dat ik ruim boven de 750kg zit....

Zou kunnen. Maar is geen argument natuurlijk. Er is niets aan de hand, tot het fout gaat

Drikusniet

Zoveel overbelading is niet alleen gevaarlijk voor jezelf, maar vooral ook voor een ander. Jij maakt een keuze die een ander schade of erger kan geven. Helaas heb ik dat meegemaakt en kan dus de  nonchalante houding waarmee je daarmee omgaat alleen maar zeer sterk afkeuren.

Wil je dit zo graag, schaf dan een vouwwagen aan die dit wel kan hebben (en die zijn er)

(Mijn vouwwagen weegt volledig beladen ong, 950 kg, maar mag wel 1300 kg hebben)