Holtkamper Kyte type mover

Gestart door Mini87, juni 02, 2025, 10:12:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Mini87

Goedemorgen,

ik wil graag een mover op mijn Kyte 2022 zetten.
Weet iemand welk merk type ik moet bestellen?

Groeten Jacco

Hemertje

Let even op het totaal gewicht waar je op uit gaat komen incl mover...

Mini87

Dank voor het meedenken.
Gewicht zal geen probleem zijn. Ben eigenlijk specifiek op zoek naar welk merk en type er bijvoorbeeld door Holtkamper zelf op gezet worden.
Dacht mss heeft iemand er een opzitten?

Hemertje

Citaat van: Mini87 op juni 03, 2025, 11:32:48 PMDank voor het meedenken.
Gewicht zal geen probleem zijn.

Ik denk dat je er nog versteld van staat, ben dan ook benieuwd hoeveel je geladen wagen nu al weegt...

sanderv

Citaat van: Mini87 op juni 03, 2025, 11:32:48 PMDank voor het meedenken.
Gewicht zal geen probleem zijn.

Check dat wel even. Holtkamper geeft zelf 580 kg rijklaar op en een max van 750 kg. De meeste vouwwagens (en caravans en campers...) gaan dik over dat startgewicht heen, bijvoorbeeld omdat zaken als stokken, gasfles en reservewiel niet meegeteld worden. Een mover voegt ongeveer 50 tot 60 kg toe, dus het kan inderdaad best zijn dat je met alleen al de montage van een mover op die 750 kg gaat uitkomen. Een fietsenrek met twee ebikes is tegenwoordig ook al tegen de 80 kg. Het gaat best hard.

Nick Westra

Wij hebben sinds 2022 een mover, Easydriver Pro 2.0 geinstaleerd door Holtkamper. Super tevreden mee.

Mini87

Eens dat gewicht snel oploopt. Maar beetje mover kan al snel 1500 trekken.

Mini87

@nick.
Heb je daar misschien een foto van? Dan kan ik de montage bekijken en kom ik er wel uit.

sanderv

Citaat van: Mini87 op juni 05, 2025, 04:06:18 PMEens dat gewicht snel oploopt. Maar beetje mover kan al snel 1500 trekken.
Die mover trekt het wel, maar je moet wel onder de 750 kg totaal blijven. Heb je je vouwwagen als eens echt reisklaar op de weegbrug gezet?

Hemertje

Citaat van: Mini87 op juni 05, 2025, 04:06:18 PMEens dat gewicht snel oploopt. Maar beetje mover kan al snel 1500 trekken.

Je mist blijkbaar het punt, zie de reactie van Sanderv

Jerome

Ach, met een mover verdwijnen alle zorgen over het gewicht...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Nick Westra

Ik zie dat er nogal wat over het gewicht wordt gepraat, maar zoals al eerder opgemerkt, voor de mover is dat geen enkel probleem.
Ik denk dat wij met een disselbox met vaste grote gasfles, alle bagage, en de mover dichtbij of over de 750 Kg komen maar daar hebben we in de afgelopen jaren dat we met de Kyte kamperen, sinds 2012, geen problemen mee gehad.
Wij hebben ervoor gekozen om de mover door Holtkamper te laten monteren, dan krijg nooit gedoe bij eventuele problemen, 1 firma.
De montage en afwerking is perfect, zoals je dat bij Holtkamper verwacht met bijvoorbeeld de aan/uit schakelaar van de mover in de rechter achterlicht unit, met controle lampje.
Foto's volgen

Nick Westra

Bijgaand de foto's
De eerste gemaakt bij Holtkamper en de tweede van onze Kyte

Jer81

Citaat van: Jerome op juni 06, 2025, 07:48:51 AMAch, met een mover verdwijnen alle zorgen over het gewicht...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Een mover met accu zal zo'n 60kg wegen schat ik in. Zeker iets om rekening mee te houden lijkt mij.

winnieandbuzz

Citaat van: Jer81 op juni 06, 2025, 04:09:57 PMEen mover met accu zal zo'n 60kg wegen schat ik in. Zeker iets om rekening mee te houden lijkt mij.
Easydriver Pro 2.0 met PPP weegt totaal 35 kg.