Holtkamper Kyte type mover

Gestart door Mini87, juni 02, 2025, 10:12:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Mini87

Citaat van: MooseCamp op juni 15, 2025, 10:46:55 PMDe offroad versie van de Aero en de Kyte heeft een 1000kg registratie. Weinig verkocht vrees ik. Tweedehands nog nooit voorbij zien komen.

Als je echt zou willen zou je een verzoek bij HK in kunnen dienen dat als zij er een binnen krijgen dat ze je bellen. Denk dat ze dat wel doen.
Staat maar weinig 2e hands omdat ze meestal met een paar dagen weer weg zijn gaven ze aan.

Alex

Hopelijk maak je er een mooie foto reportage van.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alpenklapper

Is een HK echt zo zwaar? onze AK Parade heeft vorige week op de weegbrug gestaan en incl de belading zit ik op 630kg terwijl hij 750kg mag wegen.

Kevin2

Citaat van: Alpenklapper op juni 17, 2025, 04:35:51 PMIs een HK echt zo zwaar? onze AK Parade heeft vorige week op de weegbrug gestaan en incl de belading zit ik op 630kg terwijl hij 750kg mag wegen.

Juist niet zo verwonderlijk dan toch? Vaste keuken zal gauw 40kg extra zijn. Wat grotere wagen + tent, dubbel doek voor het dak, windforce systeem, zwaar uitgevoerde poten en wagenframe. Gaat hard hoor.

Alpenklapper

Ok maar hij zal toch ook wel een paar 100kg netto laadvermogen hebben mag ik hopen anders is het ontwerp toch wel wat zorgelijk, dan had er gewoon een 900 of 1000kg as met eigen kenteken op moeten zitten, daar zijn ze kostbaar genoeg voor.

sanderv

Allemaal speculatie. Je zult het ding eerst een keer reisklaar op de weegbrug moeten hebben, voor je daar zekerheid over hebt. Maar aangezien TS dat toch niet gaat doen, is dat een niet relevante gedachte. De caravans, campers en vouwwagens die wel op de weegbrug gaan, zitten doorgaans eerder over, dan onder de ladingslimiet. Maar los van hoe zwaar een aanhanger is, nog veel belangrijker is de ladingverdeling. En zelfs een vouwwagen gaat gewoon met een grote wagen aan de haal als de aanhanger in de beruchte trailerwobble terecht komt.
https://www.youtube.com/watch?v=AIfGKmQCirs&ab_channel=L2SFBC-RobertPepper-autojourno

Hemertje

Ik heb onze Kyte uit 2019 en reisklaar beladen een keer op de weegbrug gehad incl diverse accessoires zoals kindertent voorwand, hordeur etc en zat net op het randje van 750kg

3 fietsen kunnen dus niet mee want dan ging ik richting de 800kg

Een paar 100kg laadgewicht is eerder maximaal 150kg wanneer je diverse HK accessoires erbij hebt

Zo rooskleurig is het dus allemaal niet, naar mijn idee is er dan ook geen ruimte om een mover te plaatsen

FriedelP

580 kg leeggewicht las ik. Als je daar 60 kg bij doet met de accessoires zoals hier eerder werd gesuggereerd zit je al aan 640. Voor de aangegeven mover nog eens 35 kg bij heb je 675 kg. Dan heb je dus nog 75 kg die je aan bagage kan mee nemen, in geval van geen mover 110. Dat is echt niet veel inderdaad.