Wij willen starten met klappen (applaus niet nodig?)

Gestart door Ronald#83, juli 27, 2025, 12:46:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jerome

Wij hebben in 2011 voor de Livingstone met vaste keuken gekozen en aan-ritsbare kindertent. Op dat moment waren de kinderen 10-8-6. Op doorreis hebben we de mogelijkheid het hele zooitje in de basis tent te herbergen. Op locatie is er de keus voor aan-ritsbare kindertent of bijzet tent of een combinatie. Kortom flexibiliteit! 
Inmiddels gaan de kids wel of niet mee en gebruiken we de vouwwagen ook voor weekendjes weg.  Het fijne van dit type vouwwagen vind ik de flexibiliteit van 2 tot 5 slaapplaatsen. Van kleine tot ruime gesloten leefruimte (met windpunten en voorwand) en een keuken die zonder sjouwen altijd beschikbaar is, ook onderweg.

De komende jaren zullen we steeds vaker met tweeën op pad gaan. Daarvoor past de vouwwagen nog steeds. En de kids kunnen altijd aan komen waaien, met of zonder aanhang. Dan bouwen we gewoon wat uit.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Koos

Er is natuurlijk al veel geschreven overbodig topic. Mijn advies zou zijn
- kies een snelklapper
- laat je niet leiden door hoe mooi de vw uitziet in de showroom. Kijk op YouTube hoe de kar opgezet wordt en bepaal of dit bij je past
- bepaal je budget
- kinderen gaan waarschijnlijk om eigen tentje smeken
- ga proefliggen (nachtrust is belangrijk)

Succes met je beslissing

KeithWM

Citaat van: Ronald#83 op juli 28, 2025, 08:25:42 AM@keith: jullie hebben de Flexi van CC, dit is toch eigenlijk hetzelfde als de AK Kavango?

Volgens mij nagenoeg identiek ja.

Ik zou ook wel wat tegengas willen bieden aan het voor waarheid aangegeven dat kinderen van 9 en 11 wel hun eigen tentje op zullen zetten. Ook dat ligt maar net aan je kampeerwensen, en aan de zelfstandigheid van je kinderen. Ik zie de mijne (oudste ook al 10) niet zomaar zelf een tentje opzetten, en weet al wie het moet oplossen als het opzetten (of afbreken) niet wil leukken. Maar belangrijker nog is voor mijn vrouw het knus met het hele gezin in één tent slapen een toppunt van haar kampeergeluk.

Ik denk ook dat ik zelf 19 was toen ik voor het laatst in een ondertentje sliep. Maar ik ben een slechte maatstaf voor wat normale mensen doen.

Ronald#83

Dank voor het meedenken! En ook goed om te lezen dat kinderen niet altijd een los tentje willen, vermoed dat ze bij ons ook nog wel eens lang bij in de vouwwagen willen blijven..

We gaan de wagens live bekijken en zien hoe ze voelen.

Ronald#83

Afgelopen zaterdag was het al zover.... Op pad om wat vouwwagens in het echt te gaan bekijken.

Smorgens om 10.00 hadden we een we afspraak bij Aart kok en werden we ontvangen. Ze hebben een mooie showroom waar genoeg te zien is. De wagens zelf zien er piekfijn uit en ik geloof ook echt wel dat de kwaliteit dik in orde zal zijn.

We kwamen (serieus geïnteresseerd) binnen om ons te oriënteren en een gevoel te krijgen bij Aart kok. Helaas werd het een salespitch uit het boekje vol met aannames, vragen waarop het antwoord regelmatig werd afgekapt en een a4tje met kruisjes voor de gekozen opties als offertes.
We hadden graag een informeler gesprek gehad, waarbij er meer naar ons had geluisterd mogen worden in plaats van bezig te zijn met een vragenlijstje en verkoop structuur. Jammer, want an sich waren we wel overtuigd van de Kavango als wagen...

Daarna met een krentenbol op de vuist snel door naar Scheemda om te kijken waar Kees Kampeert. Hier troffen we Jelle. Dit gesprek was informeel, maar zeer informatief, waarbij alles gevraagd kon worden en we wel overtuigd raakten van de mogelijkheden en daarnaast ook echt het vertrouwen kregen dat hij ons niet laat bungelen als we tegen problemen aan lopen.

Bovenstaande is mijn eigen bevinding en zegt misschien meer over mij als deze bedrijven, waarbij het niet mijn bedoeling is om AK in een verkeerd daglicht te stellen. Ik heb hun via de mail ook deze feedback gestuurd over mijn persoonlijke ervaring.

Samengevat: we gaan kamperen en klappen en het is een Kees Kampeert geworden in een max+ uitvoering.

Doorslaggevend voor ons:
- Snelheid en klapgemak
- lichte kleine wagen waar 4 fietsen mee kunnen (2 voorop en 2 achterop)
- kinderen in de wagen tent, maar los van elkaar
- de leefluifel met veel flexibiliteit van opzetten
- het gevoel iets te hebben gekocht waar een bedrijf achter zit dat om zijn klanten geeft.

Nu op zoek naar de inventaris om misschien in de nazomer al te gaan proef kamperen....

We hebben er zin in.

Nogmaals dank voor de tips:
- gebruikt aanschaffen: gelukt voor ongeveer de helft :-)
- nieuw geeft comfort: ook gelukt
- kinderen willen een eigen tent: deze hangt nu nog in de wagen, maar ze kunnen er ook snel weer uit als ze er aan toe zijn.
- keuken: sja de tijd zal het leren
- voorkom impulsieve aankopen: mislukt, maar soms helpt het ook om een impuls niet te negeren, want anders was ik ooit mijn vrouw ook voorbij gelopen in een discotheek en daar heb ik ook nog nooit spijt van gehad...

Ebbingnl

Ronald#83

Alex

Goede keus.
Je gevoel heeft je niet in de steek gelaten.
Jelle heeft een passie voor vouwwagens en heeft er wel kijk op.

We kunnen niet wachten op je eerste bevindingen/ foto's.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ebbingnl

Citaat van: Ronald#83 op augustus 04, 2025, 08:37:12 AMJa dus, zie hieronder wat onze keuze is geworden.. :)

Ja iets met goed lezen :O krijgen jullie geen spijt van.

Ronald#83

Zojuist de update gehad dat de wagen al klaar staat. Als verassing een persoonlijke video uitleg in zijn gebruikelijke stijl.....erg leuk en leerzaam en op die manier houdt hij ons ook nog lekker op de hoogte.

Wordt vervolgd....

Math

Ronald#83

Citaat van: Alex op augustus 04, 2025, 03:07:44 PMGoede keus.
Je gevoel heeft je niet in de steek gelaten.
Jelle heeft een passie voor vouwwagens en heeft er wel kijk op.

We kunnen niet wachten op je eerste bevindingen/ foto's.

Gisteravond was het heerlijk weer en hebben we op een veldje in de buurt van de woning de wagen voor de 1e keer uitgeklapt. Dit ging supersnel en erg makkelijk. Doordat we alle stappen al eens gezien hadden op filmpjes was het haast alsof het niet de 1e keer was. De basis (zonder grondzeil) stond echt met 5 Minuten. De luifel was wat meer werk mede doordat we aan het zoeken waren naar de juiste zijde om aan de wagen te maken, maar eenmaal gevonden was dit ook simpel. 

We twijfelen zelf nog even of we het grondzeil er standaard aan gaan maken of dat we deze toch los houden...zal vanzelf wel blijken wat we het prettigst vinden.

Al met al groeit ons enthousiasme en vertrouwen dat we de juiste wagen hebben gekocht. Er staan wat weekendjes geblokt in de agenda in afwachting van een beetje een lekkere nazomer...we kunnen niet wachten.

Wordt vervolgd
(Eens even uitzoeken hoe ik een foto online krijg....)

Ronald#83

danny0604731

Holtkamper Kyte (februari 2025)
big mistake☺(grote plastic doos)
Aart kok Livingstone Gamedrive
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden