Aluminium keuken-dissel-kist

Gestart door DiscoveryTD5, juni 29, 2011, 01:02:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Erg mooi gedaan.
Maar heb de base-kitchen mogen proberen van Holtkamper en wij vinden alles van boven er in doen niet echt top.
We misten laden zodat we ook bij de spullen onder het gasfornuis konden tijdens het koeken.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

DiscoveryTD5

JA, Alex, het is inderdaad niet echt handig. Maar ik wilde wel de aluminium kist hiervoor gebruiken. Andere oplossingen vind ik niet echt fraai om te zien. Het moet wel een beetje bij de "offroad gedachte" passen. Overigens gaat het alleen maar om de "pannen en borden bak" onder het fornuis staan mijn gasflessen en een plastic bak met mijn stroomkabels en wat plankjes e.d, zaken die je alleen als laatste of eerste nodig hebt als je je trailer neerzet of opbreekt.

Mieke

Waar heb je deze kist op de kop kunnen tikken?

DiscoveryTD5

@Mieke: Deze kisten kunnen wij zelf leveren. En komt bij een van mijn leveranciers vandaan.

maartenmuller

Citaat van: DiscoveryTD5 op augustus 29, 2011, 09:44:17 AM
Hartelijk dank voor alle complimenten. Ik hoop dat het najaar nog wat mooie dagen gaat brengen zodat we de keuken in huidige versie kunnen testen.

@maartenmuller: nee, er zit geen spoelbakje onder. Onder de klep past een grote plastic bak, waar onze borden, bekers en pannen in passen. Ik heb wel over een spoelbakje  gedacht, maar vond het niet echt handig en zonde van de ruimte. In de tent tent hadden we ook nooit zoiets, dus ik mis het niet. Zit wel te denken aan een watertank met kraan, maar dan de tank ergens boven de as plaatsen, onder de wagenbak, en dan een kraantje onder de keukenkist oid.
Grappig wat de een (ik dus) niet wil missen, kan de ander niet zo veel schelen. Ik zou echt niet zonder spoelbakje en elec. waterkraan willen...

maartenmuller

Citaat van: Alex op augustus 29, 2011, 10:03:54 AM
Erg mooi gedaan.
Maar heb de base-kitchen mogen proberen van Holtkamper en wij vinden alles van boven er in doen niet echt top.
We misten laden zodat we ook bij de spullen onder het gasfornuis konden tijdens het "koeken".
Nu moet ik gelijk aan een Cooker denken, helemaal lux op de camping... :H

Sjaak

Mooie keuken geworden. Een vraagje
Ik ben zelf bezig een accu in te bouwen en wil ook de verlichting (led) op 12 v laten draaien.
Ik heb bij IKEA led verlichting gezien op 12 volt adapter. Kan ik deze rechtstreeks op de accu aansluiten?
Hebben deze led een plus en min of maakt dat niet uit?

Groeten Sjaak

nikkel1964

Als je een adapter bedoelt die je moet voeden met 12V dan kun je die inderdaad rechtstreeks op de accu aansluiten. Een LED kent inderdaad een 'plus' en een 'min' (een LED is een diode en kent dus een anode en een kathode, de stroom loopt er maar in één richting doorheen).

DiscoveryTD5

En sluit het wel in 1 keer goed aan....je hebt geen tweede kans. Dan is je lamp kapot.

Ik heb ook zon Ikea led strip en ga er een 12v stekker tussen zetten, dan kan ik hem icm een accu of met 230 gebruiken.

C5CCV

@DiscoveryTD5: Hele mooie kist geworden!! Ik vroeg me alleen af waarom je het stopcontact precies op de verdikte regel had geplaatst i.p.v. er tussen met en vulplaatje of zo.

DiscoveryTD5

Citaat van: nunogconway op november 03, 2011, 10:46:37 PM

@DiscoveryTD5: Hele mooie kist geworden!! Ik vroeg me alleen af waarom je het stopcontact precies op de verdikte regel had geplaatst i.p.v. er tussen met en vulplaatje of zo.

Ik weet het niet meer. Ik denk dat het zo het makkelijkste uit kwam.

jacobs66

Ben sinds gisteren bezig met ongeveer dezelfde keuken, het kooktoestel ga ik links plaatsen, want de kist laat ik waarschijnlijk vast zitten. E.e.a. i.v.m. met de positie van de dissel en de disseltafel. Wel ben ik van plan om hem eventueel mobiel te maken, maar eerst gaan we hem testen in het voorjaar.

Verder komen er nog gasdrukveren in de deksel, in de kleppen etc. Nog een aflegplank in de deksel van de kist met extra verlichting.

Daarna komt er een trekhaak achterop i.v.m. de fietsdrager, mochten we deze mee gaan nemen.

Tom

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jacobs66

Volgende week ga ik weer verder met kooktoestel etc.

Mieke

KNAP!
We kijken uit naar de verdere ontwikkelingen