Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades  (gelezen 13039 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Gepost op: mei 12, 2012, 06:12:40 pm »

Leuk, die lades van de Livingstone, maar zoek maar eens bestek-inzetjes van 25 x 39 cm.  ::)
Na lang zoeken heb ik ze gevonden. Niet goedkoop, maar het alternatief is 'niks' en da's ook zo wat.

Kijk iets hoger dan halverwege deze pagina naar "Bestekindeling eenvoudig op maat te maken OTC1"

en kies dan voor

"Breedte 201–250 mm diep 380–440 mm art.nr: K9079257 - €14.95"
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2012, 06:40:49 pm »

Goede tip , Frankie!
Wij waren gisteren ook al op zoek naar een inzetbestekbak voor de keukenlaatjes!!
Grr, wij konden ook geen passenden vinden. De laatjes zijn 33,5 cm bij 25 cm!
Wij hebben het opgelost met diverse maten bestekbakjes van Blokker die je aan elkaar kunt koppelen!!
Mooi is anders , maar het functioneert!
Maar in zo'n mooie keuken zoals die van jullie hebben zou ik ook verder hebben gezocht naar iets beters!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2012, 10:04:51 pm »

Maar in zo'n mooie keuken zoals die van jullie hebben zou ik ook verder hebben gezocht naar iets beters!
Die keuken nodigt gewoon uit tot het aanbrengen van over-the-top accessoires. Dus dat hebik vandaag dan ook maar ff gedaan. :#

(hmmm.. Tapatalk zet geen staande opnamen rechtop. Dat wordt nekken knikken)
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2012, 10:07:46 pm door Frankie »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2012, 10:10:26 pm »

Van tevoren op je telefoon ff draaien.
Maar je bent al lekker aan het freubelen geweest zie ik.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2012, 10:48:06 pm »

Of ik draai gewoon mijn Ipad.
Kan ik mijn hoofd gewoon recht houden  :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2012, 07:05:53 am »

Of ik draai gewoon mijn Ipad.
Kan ik mijn hoofd gewoon recht houden  :#
bij mij draait het beeld dan ook weer:o

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2012, 11:24:19 am »

bij mij draait het beeld dan ook weer:o

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Dat kun je vastzetten met het schuifknopje naast de volumeregelaar.
Standaard staat deze ingesteld op 'volume aan-uit' maar kun je alsvolgt aanpassen naar 'rotatie aan-uit'
Ga naar
- instellingen
- algemeen
Vervolgens kun je de keuze maken bij 'functie zijschakelaar'

Probeer daarna maar de schakelaar

Maar nu weer verder on topic.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2012, 11:47:07 am »

Dat kun je vastzetten met het schuifknopje naast de volumeregelaar.
Standaard staat deze ingesteld op 'volume aan-uit' maar kun je alsvolgt aanpassen naar 'rotatie aan-uit'
Ga naar
- instellingen
- algemeen
Vervolgens kun je de keuze maken bij 'functie zijschakelaar'

Probeer daarna maar de schakelaar

Maar nu weer verder on topic.
:off kende het knopje wel hoor had niet verwacht dat je er serieus op in zou gaan ::) :# :# :#
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2012, 11:53:29 am »

:off kende het knopje wel hoor had niet verwacht dat je er serieus op in zou gaan ::) :# :# :#

Sorry  :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

heartware

  • Gast
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2012, 12:37:11 pm »

Hee Frankie! ook druk met de inrichting van de Livingstone  :J ? Wij kochten een goedkope bestekbak bij de Blokker voor een euro of 4. In de breedte past hij, in de lengte wat te kort maar dat vul je gemakkelijk op. Die bakken op maat zijn natuurlijk wel prachtig! We hebben nog niet gekampeerd met de Livingstone want er moet al iets worden gerepareerd ... Wij kochten een showmodel en nu bleek dat de punt van rechterstok van de basistent krom stond en de schuif waarmee je de punt vastzet helemaal was verwrongen. Wordt vrijdag gerepareerd. Waarschijnlijk in de showroom opgezet en daarbij de steunstok niet geplaatst waardoor het hele gewicht op die stok is gekomen (oppassen dus!) We lezen je tips met aandacht en zullen de windpunten van luifel in de gaten houden (wat zijn windpunten????)
Groet,
Anette
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2012, 12:39:13 pm door heartware »
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2012, 12:41:58 pm »

Ik vond nog deze bij de Ikea

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30021096/#/50021095

Wel even inkorten en misschien iets bijschaven, maar moet ook passen

Gelogd

Hanneke

  • Gast
Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2012, 01:14:02 pm »

Xenos verkoopt ook losse inzetbakjes! Ik heb ze nl zelf ook gekocht voor in een krat. Verschillende maten en aan elkaar te koppelen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2012, 04:39:01 pm »

Ik vond nog deze bij de Ikea

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30021096/#/50021095

Wel even inkorten en misschien iets bijschaven, maar moet ook passen
Zodra je die inkort tot 39cm moet één van de twee kopse kanten eraan geloven en dan is het verband weg. En de L-vormige plaatjes waarmee de kopse kanten en de zijkanten van de Livingstone-lades aan elkaar zitten steken iets uit, waardoor je in de breedte op de plekken van die verbindingen zowel links als rechts als voor en achter nog eens elk 2 mm moet wergslijpen. En dan wordt het wel heel erg fröbelen.  Bovendien zijn ze van hout en dat maakt niet echt lekker schoon.  :)

Xenos verkoopt ook losse inzetbakjes! Ik heb ze nl zelf ook gekocht voor in een krat. Verschillende maten en aan elkaar te koppelen.
Die ken ik. Maar zeker bij kleine lades gaat welke combinatie dan ook, vaak ofwel 'zwemmen' of ze passen niet. Die bakjes lijken in veel opzichten op knopen in een knopendoos. Het wemelt van de soorten en maten, maar degene die je nodig hebt zitten er niet in.  :#

Ik heb ze inmiddels binnen en heb besloten er twee te gebruiken en één in reserve te houden. Maar nou staat m'n klapper nog bij Erica, dus kan ik ze nu ff niet precies op maat maken.  :N

en nu bleek dat de punt van rechterstok van de basistent krom stond en de schuif waarmee je de punt vastzet helemaal was verwrongen. Wordt vrijdag gerepareerd. Waarschijnlijk in de showroom opgezet en daarbij de steunstok niet geplaatst waardoor het hele gewicht op die stok is gekomen (oppassen dus!)
Vreemd. Dan zijn ze n.m.m. niet alleen die steunstokken vergeten, maar hebben ze ze allebei horizontaal gezet en is er ook nog eens iemand aan gaan hangen volgens mij. Want die steunstokken dragen vooral gewicht als je één buis van de linker wagententboog horizontaal zet ten behoeve van de ingang.  Als de tentboog aan geen van beide zijden horizontaal staat, heb je eigenlijk de steunstokken (nog) niet echt nodig. Die steunstokken worden ook pas als allerlaatste genoemd in de opzetinstructie.

Maar hier nog eens naar kijkend zie ik dat ik zelf in de opzetinstructie gemist heb dat de steunstokken de naad moeten volgen in plaats van wat ik (in mijn geestelijke De Waard deformatie) gedaan heb, t.w. de steunstokken rechtop zetten.
Ahh.. volgende keer staat-ie dus nog strakker en hebben we nog meer ruimte.   :>

We lezen je tips met aandacht en zullen de windpunten van luifel in de gaten houden (wat zijn windpunten????)
De tentpunten die je aan de luifel kunt vastmaken.

Hier zie je hoe de zaak staat als ze verwisseld zijn (let op het gefrommel van de stof helemaal vooraan bij de rechterpunt:



En hier zie je hoe het eruit ziet als ze goed staan (met inmiddels ook de voorwanden erin geritst):


En het kan uiteraard nog net ff ietsje beter. Die plooitjes wil ik er nog uit hebben.  :P
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2012, 05:31:53 pm »

Wij kochten een showmodel en nu bleek dat de punt van rechterstok van de basistent krom stond en de schuif waarmee je de punt vastzet helemaal was verwrongen. Wordt vrijdag gerepareerd. Waarschijnlijk in de showroom opgezet en daarbij de steunstok niet geplaatst waardoor het hele gewicht op die stok is gekomen (oppassen dus!)

Dat heb ik dus afgelopen weekend ook gemerkt toen ik alleen de wagen wilde inklappen.
Normaal zet ik beide stangen in de horizontale stand omdat we ook een achtertent hebben.
Bij het inklappen had ik als eerste de steunstokken schuin gezet en dan gaat het dus fout. Dan gaat de horizontale stok doorhangen en drukt de bolling van het uiteinde van de stok de gleuf van de huls naar binnen. Die klemt zich dan om de buis en heb je de poppen aan het dansen.
Daarom een uiterst belangrijke toevoeging voor de opzetinstructie
Bij opzetten eerst de steunstokken goed op hoogte zetten en dan de klemmen van de boogbuis los en boogbuis uit scharnier halen en in gewenste stand zetten. Bij afbreken altijd eerst de boogbuis weer terug in het scharnier plaatsen en dan de rest.

Wat ik ook zag is dat bij inklappen de klemmen van de middelste boogbuis gesloten moeten zijn omdat anders de klemmen mogelijk beschadigen.

Is er een goede opzetinstructie of wie houdt die bij?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2012, 09:01:19 pm »

handleiding
staat ook op het forum
 http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=6251.msg65505.msg#65505

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal