Base Kitchen (limited edition)

Gestart door DrogeR, mei 17, 2014, 08:54:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

DrogeR

Inmiddels is de tekening per mail verstrekt aan Hemertje. Mochten anderen deze voorkeursbehandeling ook willen verneem ik dat wel.

Hemertje

Hoi DrogerR,

nogmaals dank!

Kan je aangeven welke Poly Max je van Bison gebruikt hebt?

Citaat van: DrogeR op mei 17, 2014, 08:54:10 PM
Om het blad in de aluminium bak te bevestigen heb ik gekozen om alleen te lijmen, in plaats van popnagelen of bouten ivm waterdichtheid. Ik ben benieuwd of de lijm (polymax van bizon) het houdt. Iemand hier ervaring mee?

Op de Bison website staan namelijk 10 types

http://www.bison.nl/nl/zoekresultaten/zoekresultaten-producten?search-term=Poly+Max

Een paar praktische vraagjes...

Hoe heb je deze gelijmd?
Een RVS koker gebruikt als oplegrand?, afmeting?
Deze en de binnenkant vetvrij gemaakt met?
Vervolgens de binnenkant gekit en de koker met de box met lijmtangen vastgezet? Voor hoelang?

Heb je het keukenblad rondom afgekit of ligt deze los in de aluminium box?

DrogeR

Hmm KK, er heten er maar vijf poly-max gelukkig, maar ik zou niet meer weten welke ik gebruikt heb. Ik denk de eerste of derde.

Ik heb de aluminium kist zo goed mogelijk vetvrij gemaakt en daar ook aluminium hoeklijntjes op vastgezet met lijmklemmen. Het blad ligt er los in. Kan aan de onderzijde nog vastgeschroefd, maar het zit nu ook mooi klem tussen de bovenrand van de kist en het hoeklijn.

Het lijmen viel mij niet heel erg mee (maar ik had geen popnageltang en vroeg mij af of dat waterdicht zou blijven), en volgens mij heb ik een van de korte stukjes (van het rechter bladdeel) later nog een keer opnieuw gelijmd.

Aanvulling: het hoeklijn was 25x25x2 (staat ook in een van de doorsneden getekend 8))