Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Omlaag

Auteur Topic: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks  (gelezen 59985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Gepost op: april 13, 2013, 10:17:10 pm »

Omdat binnenkort meerdere Flexi's enthousiast trappelend de stalling verlaten om te genieten van de lentezon lijkt het mij een goed idee alle ervaringen te bundelen in het Grote Flexi Klap Topic.

Bij deze de aftrap:

Vandaag was het dan zover, de eerste keer klappen met de Flexi!
Een mooi plekje gevonden langs de Rotte aan de rand van Bleiswijk. De brandweer was aan het oefenen met duiken en er waren speeltoestellen dus onze kleine van 3,5 had de tijd van z'n leven en dus konden paps en mams rustig klappen.
En dat ging helemaal niet slecht voor de allereerste keer. We hebben alles opgezet tot en met de varioluifel toe.
Ongeveer 1 uur en 3 kwartier later stond alles, en daar zit nog een boel rek in. Viel dus alleszins mee! Eigenlijk geen problemen tegengekomen al komen er tijdens het klappen meerdere ideeën boven borrelen over de manier hoe we volgende keer klappen.

Al met al dus een positieve ervaring! Hieronder een paar fotootjes ter illustratie. Tent stond best straks zo voor de eerste keer.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2013, 11:24:03 am »

Ziet er mooi uit, en de snelheid komt er vanzelf wel in denk ik zo. Veel plezier er mee!
Gelogd

Jessica Stephan

  • Gast
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2013, 01:24:13 pm »

Hoi,

Ook wij hebben afgelopen zondag de Flexi uitgeklapt. Echter niet zo uitgebreid. Wij hebben de voorwanden van de voortent er in geritst en de varioluifel er aangezet. We hebben het kuipzeil er nog niet ingehad.

Heb ik meteen een vraag.... Hebben jullie het kuipzeil er voor of na het uitklappen van de voortent neergelegd?

Wij hebben trouwens de voorwanden er nu aan laten zitten zodat deze bij de eerstvolgende klapbeurt gewoon meeklappen. Scheelt weer een beetje tijd.

Gelogd

villeke

  • Gast
Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2013, 07:10:06 pm »

Heb ik meteen een vraag.... Hebben jullie het kuipzeil er voor of na het uitklappen van de voortent neergelegd?

Wij hebben trouwens de voorwanden er nu aan laten zitten zodat deze bij de eerstvolgende klapbeurt gewoon meeklappen. Scheelt weer een beetje tijd.

Wij hebben eerst de voortent uitgeklapt (wel alvast een zeil neergelegd waarop het kuipzeil kwam te liggen) en daarna het kuipzeil neergelegd. Gaat prima. Wij zaten er ook aan te denken om de voorwand er in te laten maar hebben dat niet gedaan omdat ik twijfelde of dat makkelijk meeklapt. Wat zijn jouw ervaringen daar nu mee??
Gelogd

Jessica Stephan

  • Gast
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2013, 08:58:26 pm »

Het inklappen met de voorwanden gaat prima, alleen de middelste rits moet los ivm verwijderen van het "T"stuk.

Uitklappen zullen we binnenkort ervaren bij het inpakken van de vouwwagen.
Gelogd

villeke

  • Gast
Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2013, 09:21:41 pm »

Mooi dat ga ik ook eens proberen binnenkort. Met de meivakantie een week naar Zeeland dus dan hoop ik weer nieuwe ervaringen op te doen. Wij hebben trouwens 2 standenstoelen onder het dekzeil en dat gaat prima.
Gelogd

Bmaarrtl

  • Gast
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2013, 10:53:54 pm »

Ook wij hebben afgelopen zaterdag onze flexi (tent&trailer met IQ doek) voor het eerst uitgeklapt.
Het opzetten duurde bij ons ongeveer 1,5 uur inclusief luifel maar zonder het kuipzeil.

Het aanritsen van de luifel duurde bij ons behoorlijk lang omdat de rits op een of andere manier niet verder wilde. Bij nader onderzoek bleek dat er een draadje door de rits was gestikt!! na deze verwijderd te hebben was het zo gepiept.

De ondergrond waar we op stonden was niet helemaal recht bleek achteraf en daardoor stond de tent niet helemaal recht.
Volgende keer zullen we de wagen eerst waterpas zetten.
Bij het inklappen hebben wij de voorwand laten zitten en moesten iid de middelste rits openen om het T-stuk te kunnen verwijderen.
Wij zijn tot nu toe helemaal tevreden en hebben zin in het pinksterweekend om de wagen echt te testen!

Villeke nog een vraag: ik zie op jullie foto dat jullie aan de voorzijde van de wagen(disselkant) ook uitdraaisteunen hebben.
hebben jullie hier bewust voor gekozen? Ik wilde deze namellijk ook bestellen maar bij Erica vonden ze dat zonde van het geld omdat volgens hun zeggen de wagen al 5 steunpunten had(2 achterpootjes, de wielen, en neuswiel) ik had hier m'n twijfels bij maar heb me uiteindelijk laten overtuigen.

HIer nog een paar foto's van onze eerste stappen in vouwwagenland
Gelogd

villeke

  • Gast
Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2013, 06:38:38 am »

Ook wij hebben afgelopen zaterdag onze flexi (tent&trailer met IQ doek) voor het eerst uitgeklapt.
Het opzetten duurde bij ons ongeveer 1,5 uur inclusief luifel maar zonder het kuipzeil.

Het aanritsen van de luifel duurde bij ons behoorlijk lang omdat de rits op een of andere manier niet verder wilde. Bij nader onderzoek bleek dat er een draadje door de rits was gestikt!! na deze verwijderd te hebben was het zo gepiept.

De ondergrond waar we op stonden was niet helemaal recht bleek achteraf en daardoor stond de tent niet helemaal recht.
Volgende keer zullen we de wagen eerst waterpas zetten.
Bij het inklappen hebben wij de voorwand laten zitten en moesten iid de middelste rits openen om het T-stuk te kunnen verwijderen.
Wij zijn tot nu toe helemaal tevreden en hebben zin in het pinksterweekend om de wagen echt te testen!

Villeke nog een vraag: ik zie op jullie foto dat jullie aan de voorzijde van de wagen(disselkant) ook uitdraaisteunen hebben.
hebben jullie hier bewust voor gekozen? Ik wilde deze namellijk ook bestellen maar bij Erica vonden ze dat zonde van het geld omdat volgens hun zeggen de wagen al 5 steunpunten had(2 achterpootjes, de wielen, en neuswiel) ik had hier m'n twijfels bij maar heb me uiteindelijk laten overtuigen.

HIer nog een paar foto's van onze eerste stappen in vouwwagenland

Ziet er goed uit!
Wat betreft de uitdraaipoten aan de disselzijde, het viel mij al op dat deze niet worden genoemd in de uiterst summiere handleiding. Die handleiding is gebaseerd op de eerste flexi en dat is de tent&trailer. De comfort variant is qua wagen dezelfde als de kavango, wellicht dat standaard de kavango ook met 4 uitdraaisteunen worden geleverd (wellicht dat meelezende kavangobezitters dit kunnen bevestigen). In ieder geval hebben wij niet gevraagd om twee extra uitdraaisteunen.

Over aanritsen gesproken: wij hadden met name bij het kuipzeil op sommige plaatsen wat moeite. Nu blijkt dat op die plaatsen het zeil te zicht op de tanden van de ritssluiting zit. Hierdoor loopt de runner vast en is het noodzakelijk om dat zeil iets om hoog te wippen zodat de runner kan passeren. Ik ga nog proberen om met een scherp mesje/schaartje die overtollige randjes er af te halen zodat de runner vrij loopt. Ik zal daar nog wel proberen een fotootje van te maken in de week voor hemelvaart.

Groet Vincent
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2013, 10:05:06 pm »

Zo de eerste klapweek met onze Flexi zit er op. Positieve ervaring met een nare bijsmaak: stormschade :( Maar daar kom ik zo op.

We stonden op Camping Zonnedorp in Renesse. Best ok camping.

Wat waren onze ervaringen
-uitgeklapt in 1:45 uur inclusief inventaris
-tent stond redelijk in die zin, dat 1 kant iets hoger stond dan de andere kant, terwijl het vlak terrein was, dus daar zit nog verbetering in.
-we hebben de keuken aan de wagen laten zitten, beviel prima
-prima geslapen
-wat gespeeld met de luifel en de voorwand(en)
-geen zandharingen bij dus op deze camping daardoor moeite om de luifel goed te zetten want zanderige grond op die plaats
-flinke bak regen gehad, maar waterdicht op het ventilatieraam, achterzijde slaapplaats linkerzijde (boven buidel) na. was niet veel maar weet nog niet hoe het binnenkwam.
-stormvast behalve de luifel.
-ventilatie en lichtinval goed te regelen
-binnenruimte goed te benutten met 3 personen
-voorwand eruit en de middenstok en je kunt prima met 6 man dineren onder de voortent+luifel wanneer het wat frisser is zoals afgelopen week

En toen besloten we vrijdagmiddag al in te klappen i.v.m. de slechte weersvoorspelling voor zaterdagochtend omdat we die dag sowieso de camping gingen verlaten.
Opruimen vergt toch nog aardig wat tijd, maar dat is grotendeels het inpakken en bepalen waar welke spullen komen te liggen.
En toen klappen......
Er stond een puist wind (6 a 7 Bft) vol de tent in dus klappen moest behoedzaam gebeuren. En toch ging het mis. Bij het klappen ontglipte het doek ons en klapte hij met een rotgang naar achteren.
Gevolg:
-bevestigingslint van het vakkenschort gescheurd
-maar erger: een scheur in de voortent vlakbij de slaapcabine (zie foto) :( :( :( :(

Dus heel erg balen!! En daarnaast weet ik niet zeker of dit het is, want de wind maakte het niet mogelijk om even uit te klappen om alle schade goed te kunnen beoordelen, dus dat moet maar op een later moment.
Maar goed, maandag maar eens de verzekering bellen.

Er stond trouwens ook nog een Combi-Camp Country waarvan de luifel stuk was, de stok was  gebroken. Het woei echt hard.

Ik denk dat ik sowieso de dealer wil laten beoordelen wat de schade is en daar dus zelf geen sluitend oordeel over vel. Hebben jullie nog tips hoe dit af te handelen of ervaringen hiermee?

Ondanks de nasmaak toch een positieve klapervaring! :nl
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.482
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2013, 10:13:10 pm »

Oei jammer.

Wij moesten ook met die wind inklappen. :(
Had de voorste palen met een scheerlijn vast gezet.
Toen alle haringen rondom er uit gehaald.
Eerst de luwte kant en toen de wind kant.
Bonny stond al klaar bij een paal.
Ik snel naar de andere en paal en opletten dat er geen tentdoek ergens tussen blijft zitten.
Snel de palen er af en laten gaan het doek.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.404
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2013, 10:47:14 pm »

balen zeg!

Gelogd
Adventure Awaits

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2013, 10:54:26 pm »

Zonde! Hopelijk wordt het allemaal netjes gerepareerd!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.361
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2013, 11:24:40 pm »

Oei, dat is erg zonde; wij kwamen op dat moment met de boot vanuit Newcastle na een kort weekje Schotland. De boot heeft er ruim 2 uur langer over gedaan vanwege die enorme wind (windkracht 8 )
Ik hoop dat het met de verzekering allemaal netjes te regelen valt en dat er niets iets in de kleine lettertjes staat zodat ze er weer onderuit kunnen komen.........
Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2013, 11:34:35 pm »

Balen zeg, ik hoop dat verzekering de schade vergoed.
Gelogd

Cdr

  • Gast
Re: Klappen met de CC Flexi - ervaringen, tips & tricks
« Reactie #14 Gepost op: mei 11, 2013, 11:49:07 pm »

Oh Villeke wat balen voor jullie! Er waren af en toe stevige windstoten, lastig om in te klappen. Nu maar hopen dat de verzekering de schade vergoed! En dat alles weer netjes gerepareerd kan worden. Ik duim voor jullie.

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal