Franse Tolwegen

Gestart door klapkoare, februari 08, 2014, 12:40:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

abbes008

Bij ons werkt de badge van de ANWB. Lekker makkelijk doorrijden.
Groeten,

Erik

jari

Citaat van: eriktiel op juli 07, 2014, 05:43:45 AM
weet je wat spanning is!? Bij de 'Carte Bank' poortjes dus voor de credit cards houders ga ik altijd. Maar ik heb een dakkoffer op de auto zitten...en laat er voor diƩ poortjes een hoogte limiet zijn van 2 meter! Meestal zijn er dan kettinkjes bevestigd maar ook wel eens een balk..en ik weet dat ik onder de 2 meter ben met de combinatie auto/koffer maar elke keer is het toch weer eng..
Herkenning!!!
Jevipro

GJT

Goed te horen Abbes. Ik heb de badge al naast de spiegel. De Kyte staat vertekklaar op de oprit. Morgen de badge testen en omdat we er toch zijn plakken we er ook maar 4 weken vakantie achteraan.

alkyone

Anwb badge gaat als de brandweer bij de tolpoortjes.
Bij de eertse was het even kijken wat er gebeuren gaat.
Het kaartje kwam al uit de automaat maar ging snel weer terug naar binnen en de boom ging open.
:> :>

Frankie

Citaat van: alkyone op juli 19, 2014, 09:20:20 PMHet kaartje kwam al uit de automaat maar ging snel weer terug naar binnen en de boom ging open.
Huh? Heb geen kaartjes gezien. Poortje binnenrijden, *bliep* uit de badge en hoppa! slagboom gaat open. :)

Angel

Citaat van: alkyone op juli 19, 2014, 09:20:20 PM
Anwb badge gaat als de brandweer bij de tolpoortjes.
Bij de eertse was het even kijken wat er gebeuren gaat.
Het kaartje kwam al uit de automaat maar ging snel weer terug naar binnen en de boom ging open.
:> :>

Dus mocht de badge niet werken kun je altijd nog een kaartje krijgen en op de "ouderwetse" manier dat is ook wel fijn. Dat zal niet overal zijn, maar ik ga er vanuit dat wanneer je de route soleil volgt dat dat wel zo is. Het zal niet overal werken denk ik wanneer je bijvoorbeeld even de snelweg afgaat en er vervolgens weer op gaat.

Paulvh

De badge ? Ideaal gewoon. Vandaag veelvuldig in zuid Frankrijk gebruik van gemaakt.

eptver

Moet je die badge nog activeren op internet?

Frankie

Citaat van: eptver op juli 20, 2014, 08:20:58 AM
Moet je die badge nog activeren op internet?
Nee. De medewerkster van de ANWB activeert 'm. Een paar (werk-)dagen daarna heb je een account waar je dan een overzicht van je kosten hebt.
Eerste keer inloggen is dan de code van de badge als gebruikersnaam de eerste vier letters van je achternaam als passwd.

Yella

2de tolpoort badge sessie ook positief verlopen. Op een paar minkukels na die het een ander niet gunden en de auto met vouwwagen dwars voor de badge poortjes parkeerden om in de rij te komen van wachtenden. Kon er nog net omheen en lekker doorrijden. Bliep en Go.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

solex

Hoi

Juist op de radio.
Let op aan de automatische tolpoortjes dat je niet te veel betaald.
Als je een dak koffer (hoger) of fietsenrek (langer) hebt kan het zijn dat hij je aanziet als een groter voertuig en dat is duurder.
Je kan dan best op de hulpknop drukken of bonnetje bijhouden en nadien via mail contact opnemen.
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Blackraven

Handige tip, bedankt!
:J

EdwinMerks

Citaat van: solex op juli 23, 2014, 08:53:44 AM
Hoi

Juist op de radio.
Let op aan de automatische tolpoortjes dat je niet te veel betaald.
Als je een dak koffer (hoger) of fietsenrek (langer) hebt kan het zijn dat hij je aanziet als een groter voertuig en dat is duurder.
Je kan dan best op de hulpknop drukken of bonnetje bijhouden en nadien via mail contact opnemen.

Hoe ziet men ons klappers dan?

thasala

Klapper wordt gezien als auto. Alleen eventueel probleem als er fietsen op de vouwwagen staan.

EdwinMerks

Citaat van: thasala op juli 23, 2014, 11:39:59 AM
Klapper wordt gezien als auto. Alleen eventueel probleem als er fietsen op de vouwwagen staan.

Die staan op de dissel (2 kinderfiesten) dus dat is laag genoeg lijkt me dan. Vraag me zelfs af of ze wel boven de auto uitkomen (peugeot 5008).