Wat is een reële prijs voor een Country uit 2008?

Gestart door L4a, april 21, 2014, 07:33:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

nikkel1964

Tijdens het Pinksterweekeinde staat er een groot aantal Combicamp-wagens in verschillende uitvoeringen leeftijden in Dronten tijdens het voorjaarsweekeinde van de Combicamp-club. Misschien leuk om daar je licht eens op te gaan steken over alle ins en outs?

chrishoek

Ik denk dat een 2e hands alpha  wel onder de 7000 euro te koop moet zijn ( nieuwprijs is ongeveer € 8500)  en de kinderziektes heb ik weinig over gelezen eerlijk gezegd, los daarvan zullen die zijn opgelost door een goede dealer.

Ik heb zelf 6 jaar een combi camp country gehad  en ik moet zeggen dat wij toen dachten een topsegment wagen te kopen, maar we hebben best veel problemen gehad, kapotte disselbak, roestende keuken, roest aan het chassis en een lekke wagen- en voortent en een dealer/importeur (aart kok) die deed of zijn neus bloedde.

C5CCV

WW

........ ik zou never nooit meer iets anders willen ...........

chrishoek

Maar gelukkig was ik waarschijnlijk de enige met zoveel problemen... :#

wijnand

Citaat van: Drikusniet op april 24, 2014, 11:58:54 AM
Hou met de Alpha wel rekening ermee, dat in 2011 verschillende dealers hem nog niet wilde leveren, vanwege de vele kinderzieketes. Dus ik zou pas vanaf 2012 kijken voor een Alpha, en/of heel goed kijken wat die kinderzieketes waren.
Dat geldt, voor zover het al van toepassing is, alleen voor de modellen van 2010, herkenbaar aan een wit bagagerek. Modeljaar 2011 en later hebben geen kinderziektes meer of zijn verholpen door de dealers. En in 2011 is de verkoop pas goed begonnen, dus als je tegen een tweedehands Alpha aan loopt is het vaak een van 2011 of daarna. Gewoon Marktplaats goed in de gaten houden.

C5CCV

Citaat van: chrishoek op april 24, 2014, 04:30:40 PM
Maar gelukkig was ik waarschijnlijk de enige met zoveel problemen... :#

Ik denk het ..........

chrishoek

Er is hier iemand die op zoek is naar een gebruikte CC.  Er wordt in dit topic vervolgens gewezen op eventuele onduidelijke kinderziektes bij de trigano alpha dan lijkt het me dan ook redelijk  om iemand te informeren over daadwerkelijk bestaande grote probleem series bij Combi camp.  Dat iedereen een nieuwe tent heeft gekregen is misschien zo bij de laatste series, maar in de periode 2003/2004 en daarna  zijn er ook lekkage problemen geweest bij combi camp en daarvan zijn de tenten niet vervangen.

L4a

Huh? sfeertje op mijn topic slaat ineens een beetje om, jammer! Keep it  :**  ;)

Ik vind het top om tips te krijgen met betrekking in onze zoektocht naar een CC die klapt zoals de Venezia, Valley, Country etc. Dat er daarop een tip wordt gegeven over de Trigano Alpha is ook super, want we zitten niet zo zeer aan een merk vast, maar denken vooral plezier te kunnen hebben op de manier waarop deze wagens klappen (o.a. Slaapgedeelte binnen een minuut zonder haringen en op de wagenbak slapen).
Dat er vervolgens ook op kinderziektes gewezen wordt vind ik zelf eigenlijk wel fijn, omdat we w.b. CC en de Alpha nog leken zijn. Tussen de laatste reacties door lees ik wat extra details over de 'kinderziektes' van de Alpha die toch ook weer handig zij ook al zijn deze reacties op een verdedigende manier geschreven.
Hopelijk kunnen jullie mij gewoon gezellig verder helpen zodat we hopelijk nog voor aankomende zomervakantie een gave vouwwagen hebben en anders in het naseizoen onze slag kunnen slaan.

bensi

Inderdaad    :** 

De tip van Niels om tijdens het Pinkster weekend even in Dronten langs te gaan lijkt me een goed idee. Daar kun je verschillende types CC bekijken en alle voors en tegens horen, zien en zelf je oordeel vormen.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Alex

Heb je de Alpha wel goed bekeken in het echt??
Ik vond hem namelijk wel wat minder dan de cc.
Kan ook aan de beleving gelegen hebben want vind de zwarte kleur niet helemaal zozo.

Trouwens toen ik op zoektocht was werd mij zeker door een dealer er wel op gewezen dat er een slecht bouwjaar tussen zat met lekkende tenten.
Volgens mij was dit de 2004 serie.
Uiteindelijk is het heel iets anders geworden maar dit is een ander verhaal. ;)
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

L4a

We hebben net van de week een lang weekend weg met de Pinksteren geboekt, dus we kunnen helaas niet even langskomen in Dronten. Anders was dat idd zeker een goed idee geweest!

bensi

Citaat van: Alex op april 24, 2014, 09:55:50 PM
Heb je de Alpha wel goed bekeken in het echt??
Ik vond hem namelijk wel wat minder dan de cc.
Kan ook aan de beleving gelegen hebben want vind de zwarte kleur niet helemaal zozo.

Trouwens toen ik op zoektocht was werd mij zeker door een dealer er wel op gewezen dat er een slecht bouwjaar tussen zat met lekkende tenten.
Volgens mij was dit de 2004 serie.
Uiteindelijk is het heel iets anders geworden maar dit is een ander verhaal. ;)
Klopt Alex, dat was een serie uit 2004. Onze CC is van 2004, en ik heb daarover dus voor dat ik naar deze CC ging kijken met Aart Kok contact gehad.
Die hebben mij kunnen overtuigen dat onze CC daar niet bij hoort.
Die serie tenten was in de productie totaal NIET geïmpregneerd en daar was dus echt niet mee te kamperen omdat het binnen bijna net zo hard regende als buiten. Van die serie hebben ze dus de tenten vervangen.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country

C5CCV

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m802904655-combi-camp-venezia-comfort.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ziet er op de foto's netjes uit, je weet alleen nooit wanneer de foto's gemaakt zijn.

......... is wel al een bod op uitgebracht, gevoelsmatig vind ik de vraagprijs ook een beetje een maximum voor een wagen van toch al weer 8 jaar oud; maar goed, schaarste in aanbod bepaalt meer de prijs dan de werkelijk waarde.

bensi

Citaat van: C5CCV op april 25, 2014, 09:06:16 AM
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m802904655-combi-camp-venezia-comfort.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ziet er op de foto's netjes uit, je weet alleen nooit wanneer de foto's gemaakt zijn.
......... is wel al een bod op uitgebracht
Ziet er op de foto's idd netjes uit, ook een mooie prijs voor een CC van 2006.

L4a

Ook ik heb hem al gezien en vond de prijs ook fijn  :J  Natuurlijk gelijk gereageerd, maar helaas is het geen dwarsslaper en heeft hij geen gastencabine. Dus wordt het zoals hij nu is lastig om met z'n 3en te kunnen slapen volgens mij. Ja, of de kleine moet op haar eigen matrasje op de vloer slapen of we zouden er alsnog zelf een gastencabine (nieuw geloof ik ruim 600 euro) bij moeten kopen.
Maar we hebben nog even de tijd om er één te vinden die wel óf een dwarsslaper is óf een gastencabine heeft.