Flexi Comfort 2015, stilstand is...

Gestart door PenH, december 02, 2015, 01:57:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wammes67

Zo de vouwwagen staat nog bij VWS voor onderhoud. Super geholpen ivm problemen met de as (ik heb daar zelf niets van gemerkt)
Hierboven beloofd om foto's te delen van de boogluifel! Een super aankoop. Tijdens de vakantie wel de keuken een andere plek gegeven zodat we fijner onder de luifel kunnen zitten.
De foto van de spanband voor onze oplossing om het losse stuk vast te zetten: een haarspeld (die we ook gebruiken voor de verlichting om de boog.

Plannen voor het nieuwe jaar zijn al gemaakt: Zweden met tussenstop in Kopenhagen.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

Hemertje

PenH

Citaat van: Wammes67 op februari 09, 2018, 03:52:07 PM
Zo de vouwwagen staat nog bij VWS voor onderhoud. Super geholpen ivm problemen met de as (ik heb daar zelf niets van gemerkt)
Hierboven beloofd om foto's te delen van de boogluifel!
....
Door de boogluifel lijkt het wel een heel andere model. Het staat 'm in ieder geval goed!
En zo'n mooie klapper verdient eigenlijk wel een eigen topic :)6]

Wammes67

Citaat van: PenH op februari 10, 2018, 08:54:05 PM
Door de boogluifel lijkt het wel een heel andere model. Het staat 'm in ieder geval goed!
En zo'n mooie klapper verdient eigenlijk wel een eigen topic :)6]
Ja vinden wij ook. Zonder luifel voelt het een beetje bloot.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

WPT

Die boogluifel is fantastisch, wat een ruimte! Ook een heel leuk topic dit blijf vooral doorgaan met updaten.

Die garantie verlengen weet ik nog niet helemaal of ik het waard vind. 170 euro per jaar voor een beurt vind ik ook hoop geld voor wat extra garantie.

Wij hebben van de week een nieuwe Flexi gekocht, mogen hem binnenkort ophalen. Ik zie veel "kinderziektes" en andere probleempjes bij de Flexi zoals bijvoorbeeld de remmen. Zouden die ook nog in ons 2018 model kunnen zitten?

PenH

Uch uch, eerst even het stof van mijn topic blazen! Er was ook niet zoveel te melden over ons klappertje. Hij bevalt gewoon prima, maar nu toch een klein probleempje gevonden. De kar is eindelijk weer uit de stalling en bij het ophalen had ik moeite om de verlichting werkend te krijgen. Met wat prutsen aan de stekkers lukte het uiteindelijk wel en kon ik met de klapper op pad. Thuis de stekker van de keuken eens van binnen bekeken. Oeps... :)33]

Het verbaasde me dat de lampjes het nog deden met al die roest. Daar heeft flink wat vocht in gezeten... Even snel de stekker van de fietsendrager gehaald. Konden we in ieder geval op pad. :)6] Ook de kabel is aangetast. Ik heb er al een stuk afgehaald maar het blijft geoxideerd. Daar moet ook maar een nieuwe voor komen.

We zijn dus toch niet van die mooiweer kampeerders als ik zelf dacht, haha!

Theu

Na montage van de nieuwe de binnenkant even inspuiten met blanke tectyl. Kruipt er lekker tussen en het gaat minder snel corroderen.

Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....

PenH

Bedankt voor de tip!
De 'keukenstekker' zit precies achter het wiel en krijgt dus ook 'de volle laag' als het nat is. Misschien zou ik er nog een extra spatlap voor kunnen zetten. Maar de belangrijkste oorzaak was de kabel zelf. Deze bestaat uit twee kabels waar nog een extra mantel ter bescherming overheen is gedaan. Hierdoor ontstaat een gootje en kon het water zo de stekker in lopen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) Plus met Tapatalk

KeithWM

Citaat van: PenH op januari 06, 2016, 07:37:47 PM
De vierkante buis van de keuken valt precies in de vierkante buis die ik heb gekocht. Deze maak ik denk ik zo'n 25cm lang, dan zullen ze er niet snel onderuit vallen en is verder vastzetten/borgen niet nodig.

Combi-Camp heeft jouw ontwerp duidelijk afgekeken, maar die zijn uitverkocht, dus overweeg ik het ook zelf te doen, maar weet jij toevallig wat de buitenmaat was van de poten? Ik denk dat er niet zomaar vanuit kan gaan dat elke vierkant buis van 25x25mm ook de juiste binnenmaakt heeft.

PenH

Citaat van: KeithWM op juni 29, 2022, 10:32:18 PM
Combi-Camp heeft jouw ontwerp duidelijk afgekeken, maar die zijn uitverkocht, dus overweeg ik het ook zelf te doen, maar weet jij toevallig wat de buitenmaat was van de poten? Ik denk dat er niet zomaar vanuit kan gaan dat elke vierkant buis van 25x25mm ook de juiste binnenmaakt heeft.
Haha, ja of andersom ;-)
Volgens mij heb ik de wieltjes ook weer nagemaakt van een voorbeeld hier op het forum.
Ik weet de buitenmaat zo niet en de kar staat in de stalling dus kan het niet even voor je opmeten. Maar zo heel veel maten zijn er ook weer niet in aluminium vierkante buis. Ik heb een stuk bij de plaatselijke bouwmarkt gehaald. Misschien is er een andere Flexi Comfort eigenaar die de wagen voor de deur heeft staan (of al op de camping) en even kan meten?

PenH

Zo, maar weer eens een beetje stof afblazen van mijn CC-Flexi Topic. Er is helaas ook niet zoveel te melden. Sterker nog, onze vouwwagen heeft dit jaar helemaal geen daglicht gezien!  :cry:
Dit voorjaar kwam het allemaal niet zo uit, andere verplichtingen of het weer was te slecht. Dat soort smoezen kan ik aandragen. In de zomer gaan we altijd op pad met de vouwwagen, maar dit jaar dus niet. Gelukkig was er een redelijk alternatief verzonnen voor het kamperen, namelijk een rondreis door America. Waarschijnlijk was dit de laatste reis met ons hele gezin. De kinderen worden ouder en de oudste gaat volgend jaar zeker niet meer mee.
Mede hierdoor zijn we gaan nadenken over een ander kampeermiddel. Met zijn drieën (en straks maar met 2) is de Flexi best een grote wagen. Zeker als er dan ook nog een tentje naast moet staan voor onze zoon. Een kleinere 2-p vouwwagen dus? Vrienden van ons hebben een bus-campertje gekocht en staan nu regelmatig een nachtje hier of daar om te fietsen en te wandelen. Een campertje trekt ons niet zo, maar het zou ook wel lekker zijn om in het voor- en najaar op pad te kunnen, zonder zorgen over een natte tent. En dan kijk je 'opeens' je ogen uit in een showroom vol met luxe Eriba's, T@b's en ander moois. Ik lees hier op het forum regelmatig dat vouwwagens duur geworden zijn, nou dan moet je eens bij een nieuwe Eriba gaan kijken....
We zijn er nog niet uit hoor. Onze auto mag niet zoveel trekken (maar heeft ook niet het eeuwig leven meer) en de keuze in lichtgewicht (hefdak)caravans is niet zo heel groot. Dat is wel een eis overigens, net dat beetje meer comfort, maar geen 'enorme doos' achter de auto. We moeten nog wel op de kleine (Noorse) weggetjes passen.
En dat zou ook beteken dat onze Flexi in de verkoop moet! Dat is ook wel een dingetje, we hebben er zulke leuke reizen mee gemaakt. Maar als het niet meer past bij onze kampeer wens en een ander gezin kan gaan genieten van deze wagen, is het vast wel goed.
Uit nostalgie een plaatje van onze kampeerplek vorig jaar:

Theu

Is er een Flexi vloek dit jaar?
Wij zijn alleen met Hemelvaart een weekend weggeweest. Verder is hij de stalling uit geweest omdat we de keuken nodig hadden tijdens de verbouwing thuis.
Bij ons mag hij overigens nog wel even blijven. Onze wens voor een AK Livingstone blijft bestaan, maar de prioriteiten liggen ergens anders.

C5CCV

Citaat van: PenH op november 02, 2024, 03:08:52 PM
En dan kijk je 'opeens' je ogen uit in een showroom vol met luxe Eriba's, T@b's en ander moois. Ik lees hier op het forum regelmatig dat vouwwagens duur geworden zijn, nou dan moet je eens bij een nieuwe Eriba gaan kijken....

Vanwege de flexibiliteit zijn wij na ca. 35 jaar met een vouwwagen gekampeerd te hebben dit jaar overgestapt naar een Eriba. Nadat wij 2 jaar geleden de CCCX in de garage hebben laten staan voor een rondreis Noorwegen met gehuurde kampeerhutten en B&B's hebben wij vorig jaar met de CCCX een poging gedaan om een rondreis Noorwegen te doen, echter door het weer niet wat we er van verwacht hadden (we zaten midden in storm 'Hans'). Daarom besloten de CCCX te verkopen en een Eriba aangeschaft. Ikzelf had dat nooit verwacht maar we zijn er reuze blij mee. Dit jaar 5 weken in Noorwegen rondgetoerd en 17 verschillende overnachtingsplekken gehad. Dat was toch wel een gemak met zo'n ding en zouden we met de CCCX nooit gedaan hebben.

Alle vouwwagens (4 stuks in totaal) hebben wij steeds nieuw aangeschaft, echter de Eriba om 2 redenen niet. De belangrijkste reden dat wij dat niet gedaan hebben is de enorme hoeveelheid klachten die er over de nieuwe Eriba's zijn. Daarnaast vinden wij zelf het interieur veel minder mooi dan het lichte interieur van de 60-years editions.
Gebruikt zijn ze ook zeker nog een de prijs, maar ze behouden ook hun waarde (ook wij hebben begin dit jaar de nieuwprijs betaald van destijds voor een model uit 2020; maar wij kregen zelf ook de nieuwprijs van onze CCX, dus dat doen dan iets minder zeer).

Succes met alle afwegingen en zoektochten

PenH

Citaat van: Theu op november 02, 2024, 06:48:49 PM
Is er een Flexi vloek dit jaar?
Wij zijn alleen met Hemelvaart een weekend weggeweest. Verder is hij de stalling uit geweest omdat we de keuken nodig hadden tijdens de verbouwing thuis.
Bij ons mag hij overigens nog wel even blijven. Onze wens voor een AK Livingstone blijft bestaan, maar de prioriteiten liggen ergens anders.
Geen vloek hoor, maar een bewuste keuze om dit jaar onze vakantie op een andere manier in te vullen.

PenH

Citaat van: C5CCV op november 03, 2024, 09:47:56 AM
Vanwege de flexibiliteit zijn wij na ca. 35 jaar met een vouwwagen gekampeerd te hebben dit jaar overgestapt naar een Eriba. Nadat wij 2 jaar geleden de CCCX in de garage hebben laten staan voor een rondreis Noorwegen met gehuurde kampeerhutten en B&B's hebben wij vorig jaar met de CCCX een poging gedaan om een rondreis Noorwegen te doen, echter door het weer niet wat we er van verwacht hadden (we zaten midden in storm 'Hans'). Daarom besloten de CCCX te verkopen en een Eriba aangeschaft. Ikzelf had dat nooit verwacht maar we zijn er reuze blij mee. Dit jaar 5 weken in Noorwegen rondgetoerd en 17 verschillende overnachtingsplekken gehad. Dat was toch wel een gemak met zo'n ding en zouden we met de CCCX nooit gedaan hebben.

Alle vouwwagens (4 stuks in totaal) hebben wij steeds nieuw aangeschaft, echter de Eriba om 2 redenen niet. De belangrijkste reden dat wij dat niet gedaan hebben is de enorme hoeveelheid klachten die er over de nieuwe Eriba's zijn. Daarnaast vinden wij zelf het interieur veel minder mooi dan het lichte interieur van de 60-years editions.
Gebruikt zijn ze ook zeker nog een de prijs, maar ze behouden ook hun waarde (ook wij hebben begin dit jaar de nieuwprijs betaald van destijds voor een model uit 2020; maar wij kregen zelf ook de nieuwprijs van onze CCX, dus dat doen dan iets minder zeer).

Succes met alle afwegingen en zoektochten
Prachtige foto! Welk type Eriba is dit?
We zijn 8 jaar met heel veel plezier op vakantie geweest met de Flexi, maar ik merk nu (vooral omdat de kinderen niet meer mee gaan straks) dat onze kampeerbehoefte begint te veranderen. We gaan het zien! Het kan ook zomaar dat we komend jaar nog met de Flexi weg gaan. Maar als er eenmaal zo'n zaadje in je hoofd geplant is...