Chattopic voorjaarsklapweekend 2019

Gestart door GJT, november 13, 2018, 01:53:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Gelderland is van hier uit wel centraler gelegen  :J

Camping lijkt me wel leuk maar inderdaad veel kleiner dan hier vereist werd.

Wij zullen er dat weekend wegens andere activiteiten toch niet bij kunnen zijn, dus naar ons moet je zeker ook niet kijken.

Kan me zeker goed voorstellen dat altijd naar dezelfde locatie mensen gaat doen afhaken. Zou bij mij ook wel zo zijn. Maar telkens een andere locatie vinden zal zeker niet eenvoudig zijn. Je hebt zowel het probleem van grote en voorzieningen als eigenaars vinden dien aan zoiets wensen mee te werken.

Locatie zou ik minder naar kijken. Eender welke locatie die je neemt zal wel voor sommigen ver en voor andere dicht zijn. Af en toe eens van locatie wisselen kan er juist toe leiden dat je ander en nieuwer volk aan trekt en als dis het heel leuk hebben gevonden, mogelijk het jaar daarop ook eens een iets langere verplaatsing willen maken.

jari

Citaat van: Alex op november 18, 2018, 05:32:15 PM
En centraal gelegen zou ook pre zijn.

Een paar jaar terug was het steeds in een ander stukje van Nederland, zodat je soms verder moet rijden en soms de camping in de buurt hebt.
Jevipro

Jon

Citaat van: pwg-van-ej op november 18, 2018, 05:19:26 PM
Passen daar +/- 60 vw op incl de elektra voorzieningen?
Ik denk het wel, ik heb het over het evenementenveld, niet de camping die daar net voor ligt. Moet ik navragen, maar dat doe ik pas als er belangstelling is.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

muis

En past de prijs binnen het tarief dat we zoeken zodat zoveel mogelijk leden de mogelijkheid hebben om mee te doen.

Wat wij ook merken is dat voor zo'n meeting weekend de meeste mensen meer op de camping blijven dan je misschien gebruikelijk zou doen op een camping.
Citaat van: Jootje1710 op november 18, 2018, 12:52:26 PM
Wij ook, de gezelligheid maak je samen en maakt voor ons niet uit waar het is  :J WW
dat dus :J

sannie75

Zelf ga ik ook niet voor de omgeving naar de Distel, maar wij gaan voor de gezelligheid  het samen kamperen met andere klap gekken.  Wij komen alleen van de camping af om boodschappen te doen of om te zwemmen  ::)

Voordat we jaarlijks bij de Distel terecht konden was het steeds moeilijker om een geschikte locatie te vinden. Met voldoende plek, voldoende stroomvoorziening,  net sanitair en ook nog betaalbaar...

FriedelP

Ik heb een keer de prijzen van beide campings vergeleken en voor een gezin met twee volwassene en kinderen van onder de 13 (bij klein America wordt wel alles boven 3 jaar als volwassenen gerekend) redelijk hetzelfde. Als jou oudere kinderen hebt dan 13 wordt het vermoedelijk goedkoper.

jari

Citaat van: Jootje1710 op november 18, 2018, 12:52:26 PM
Wij ook, de gezelligheid maak je samen en maakt voor ons niet uit waar het is  :J WW
Sfeer en omgeving werken mee aan de gezelligheid.
Jevipro

muis

Met de prijzen die ik zie kom ik op een vergelijkingstarief van de Distel  (prijzen van dit jaar zonder CCI kaart) 20.70 per nacht voor 2 volwassenen,  2 kinderen,  auto, vouwwagen, stroom, water, huisdier en toeristenbelasting.  (Met CCI kaart scheelt het nog eens 2 euro per nacht) Dit is een equipe prijs.
Bij Klein Amerika kom ik dan op 31.50 per nacht. Dat is dus een behoorlijk verschil.

olaf

Citaat van: muis op november 18, 2018, 08:01:36 PM
Met de prijzen die ik zie kom ik op een vergelijkingstarief van de Distel  (prijzen van dit jaar zonder CCI kaart) 20.70 per nacht voor 2 volwassenen,  2 kinderen,  auto, vouwwagen, stroom, water, huisdier en toeristenbelasting.  (Met CCI kaart scheelt het nog eens 2 euro per nacht) Dit is een equipe prijs.
Bij Klein Amerika kom ik dan op 31.50 per nacht. Dat is dus een behoorlijk verschil.
Misschien kan Jon wel op het evenementenveld een goedkoper tarief bedingen.
The need for the many outweigh the needs of the few

jari

Citaat van: sannie75 op november 18, 2018, 07:20:49 PM
Zelf ga ik ook niet voor de omgeving naar de Distel, maar wij gaan voor de gezelligheid  het samen kamperen met andere klap gekken.  Wij komen alleen van de camping af om boodschappen te doen of om te zwemmen  ::)
Als wij gaan kamperen is voor ons de omgeving een deel van de gezelligheid. Lekker wandelen En fietsen maar na 3x hebben we de omgeving gezien En dat is en blijft een deel van de gezelligheid. En eerlijk wij hebben van meer leden afgelopen voorjaarsklapweekend gehoord dat 3x genoeg is. Dit is echt een aanval op de camping en zeker niet op Piet!
Jevipro

FriedelP

Op de site van de camping distel vond ik niet direct prijzen en had via een andere site laten bereken en dan kwam ik op 29 euro uit. En dat vond ik vergelijkbaar.

Die 20 euro is inderdaad een behoorlijk verschil.

Alex

Waar het mij in mijn eerdere opmerking om ging is dat het niet de bedoeling is om zomaar weer een camping over de schutting heen te gooien.
Zo van ik heb een goed idee voor een camping en de organisatie red zich er maar mee.
Dan zal je toch ook een deel van een organisatie willen zijn en meehelpen met het regelen ,want er komt meer bij kijken dan even iemand mailen en dan is het geregeld.
Bonny en ik hebben 10 tallen campings bezocht en kwamen er achter dat elke provincie niet werkt want Drenthe is te duur en willen hun plekken niet kwijt voor alleen hemelvaart.
Dus toen zijn we ook afgestapt van elke keer een andere provincie.

We proberen zoveel mogelijk ons lijstje af te werken die we ooit hebben opgesteld.
Die is gegroeid na jaren ervaring met input van de leden zelf.
1:Betaalbaar (Ook voor niet gezinnen)
2:Honden welkom.
3:Voldoende en nette sanitair.
4:Speel gelegenheden kinderen.
5:Ruime velden.
6:Relaxte eigenaar/beheerder.
7:Geen open water ivm kleine kinderen.
8.Voldoende plekken minimaal tussen de 40 en 50 plekken meer is leuk maar niet noodzakelijk.
9.Goede stroom voorzieningen
10.Niet verdeeld over de hele camping staan.

Het zou ook een optie zijn om juist uitstapjes te organiseren in de buurt.
Hier was vorige kaar al een begin mee gemaakt met de hulp van Piet.
Ook heb ik al meer hulp vanuit onze mountainbike groepje.
Maar ook hiervoor geld dit kunnen/willen we niet alleen doen.

Vind afvallers altijd erg jammer(zeker als iemand die het goed wil doen voor iedereen) maar kan hier weinig aan doen.
Het zou namelijk betekenen dat we voor een ondoenlijke zaak gesteld worden en er gaat al genoeg tijd en inzitten voor de betrokken organisatie.
Voor volgend jaar hebben we het alweer vast moeten leggen anders vissen we achter het net.
Nog een nadeel je moet heeeeeeel vroeg zijn als je nog iets voor elkaar wilt krijgen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

pwg-van-ej

Citaat van: Jon op november 18, 2018, 06:01:39 PM
Ik denk het wel, ik heb het over het evenementenveld, niet de camping die daar net voor ligt. Moet ik navragen, maar dat doe ik pas als er belangstelling is.
Ik weet welke camping 't is... maar die hebben maar 25 normale plekken en daarvoor zijn 5 wc's en 6 douches genoeg... en zetten ze voor de 4-daagse geen portacabins neer voor 't evenementen terrein?... die staan er normaal nl niet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pwg-van-ej

Citaat van: pwg-van-ej op november 18, 2018, 09:16:44 PM
Ik weet welke camping 't is... maar die hebben maar 25 normale plekken en daarvoor zijn 5 wc's en 6 douches genoeg... en zetten ze voor de 4-daagse geen portacabins neer voor 't evenementen terrein?... die staan er normaal nl niet

Ik heb in 't verleden ook wel eens wat voor grotere groepen moeten regelen en dat valt nog niet mee... 't lastige nu is ook dat Hemelvaart vrij laat valt en dan worden er nogal wat activiteiten georganiseerd op de grotere terreinen in ons land... waar ik toen wel eens wat  geregeld heb... valt tegenwoordig onder de terreinen van groepsnatuurkampeerterreinen...ik weet dat de sanitaire voorzieningen altijd goed waren... maar dat over de prijs altijd wel goed onderhandeld moest worden... ik wens de organisatie weer veel succes toe...

Jon

@olaf
Ik ken de eigenaar goed, ik organiseer daar regelmatig starparty's voor grote groepen, dus een ander tarief is, denk ik, zeer wel mogelijk.
@pwg-van-ej
Tijdens grotere evenementen staan er inderdaad portacabins.
@Alex
Je vraagt om mensen die bereid zijn mee te organiseren, ik biedt me daar vrijwillig voor aan. Om dan als volgt te reageren: 'Waar het mij in mijn eerdere opmerking om ging is dat het niet de bedoeling is om zomaar weer een camping over de schutting heen te gooien.
Zo van ik heb een goed idee voor een camping en de organisatie red zich er maar mee' vind ik wel erg kort door de bocht en een ongepaste reactie op mijn bereidwilligheid. Ik geef het stokje terug. Succes ermee.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.