Chattopic voorjaarsklapweekend 2020

Gestart door muis, november 10, 2019, 09:51:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

muis

Ja helemaal met je eens.  We houden het weer in de gaten.  We zullen de ncc mailen met de nieuwe informatie.

muis

Net nog even gekeken naar de brief van de ncc, zij maken een keuze om geen verantwoordelijkheid te willen dragen voor mogelijke besmetting.  Ze willen dat risico niet lopen. 

Een groot deel van het ledenbestand van de ncc bestaat uit oudere mensen dus ik snap dat wel

FriedelP

Ik zou het ook niet laten doorgaan. En zeker niet voor mensen uit de risico groepen. Je wilt als organisatie toch niet op het geweten hebben dat je mee werkt aan het overbelasten van het systeem en dat bepaalde leden door hun verlaagde weerstand om het leven komen na een bezoek aan het weekend.

Ik vond het eigenlijk goed dat men direct tot 1 juni aankondigde, blijkbaar zwakt men dat nu weer af. Het voordeel was dat het duidelijkheid gaf. Hier laten alle experts en één politicus weten dat het zeker nog veel langer moet aangehouden worden willen we niet in een probleem situatie komen. Alle anderen zitten nog te zeggen dat ze dat nog niet weten en zullen bekijken en voor hoelang eventueel, maar dat ze niet optimistisch zijn. Persoonlijk denk ik ook niet dat een dergelijk halfslachtige communicatie niet helpt bij het strikt doen naleven van de maatregelen. Ook voor de bedrijven is duidelijkheid denk ik belangrijk omdat ze dan beter kunnen inplannen van hoe ze de situatie kunnen opvangen. Ik denk dat dit voor minder problemen voor hen zal zorgen als ze weten waar ze aan toe zijn en zich daar op kunnen aanpassen, dan dat ze telkens voor kleine periodes moeten vooruitzien.

GJT

Ik denk dat voor veel bedrijven 1 juni duidelijk is, als ze dat al halen. Voor een aantal campings is hemelvaart en Pinksteren dit jaar niet mooi meegenomen maar bittere noodzaak om te blijven overleven.

Nu bekend is dat het virus iig tot wel 17 dagen kan overleven buiten het lichaam vrees ik dat ook 1 juni of 1 sept? weinig uithaalt zolang er geen vaccin is.

Los hiervan snap ik heel goed dat het allemaal erg onzeker is en dat je hiervoor niet de verantwoordelijkheid kan dragen. Van de NCC snap ik het ook.

Alex

Hmmmm ik dacht toch begrepen te hebben dat er geen groepen groter dan 3 toegestaan waren maar goed.
Jammer dat het nu weer eens niet duidelijk is.
Vind de regering toch al een beetje halfbakken en daardoor niet echt overtuigend.
Iets van zachte heelmeesters maken............
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tessabrenninkmeijer

En een verkort klapweekend plannen in juni om het klapseizoen toch te openen? Dan kunnen wij ook mee...

muis

Citaat van: Tessabrenninkmeijer op maart 25, 2020, 08:52:59 AM
En een verkort klapweekend plannen in juni om het klapseizoen toch te openen? Dan kunnen wij ook mee...

Die mogelijkheid houden we heel voorzichtig open maar dan moet er wel meer duidelijk zijn voor die periode.

Alex

Tja en anders toch de wagen in de tuin en alles online doen. :P
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

GJT

Citaat van: Alex op maart 25, 2020, 11:40:45 AM
Tja en anders toch de wagen in de tuin en alles online doen. :P

Na 3 Kanonnetjes en een beslagen bril, gaat dan waarschijnlijk de IPad op de grill.

Ccindy

Citaat van: GJT op maart 25, 2020, 07:48:16 AM

Nu bekend is dat het virus iig tot wel 17 dagen kan overleven buiten het lichaam vrees ik dat ook 1 juni of 1 sept? weinig uithaalt zolang er geen vaccin is.

Voordat je een hoop mensen in paniek helpt is het wel belangrijk het in de juiste context te plaatsen: https://nos.nl/artikel/2328213-corona-materiaal-na-17-dagen-nog-te-vinden-maar-dat-maakt-het-nog-niet-gevaarlijk.html
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

GJT

Die had ik nog niet gezien idd. Hoewel 3 dagen ook lang is. Ik geloof simpelweg niet dat het voornamelijk van hoesten komt.
De verspreiding gaat wel erg snel. Veel handen wassen iig.

Ccindy

Citaat van: GJT op maart 25, 2020, 06:11:23 PM
Die had ik nog niet gezien idd. Hoewel 3 dagen ook lang is. Ik geloof simpelweg niet dat het voornamelijk van hoesten komt.
De verspreiding gaat wel erg snel. Veel handen wassen iig.

De reden dat de verspreiding zo snel gaat is o.a. omdat er nog niemand resistent is (wat bij een normale griep juist wel bij veel mensen het geval is) en omdat er ook een percentage aan mensen is wat wel besmet is (drager), maar totaal geen symptomen vertoont. Die wanen zich dan veilig, ook voor hun omgeving en nemen minder voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat ze anderen besmetten.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

olaf

Citaat van: Ccindy op maart 24, 2020, 09:05:32 PM
Blijkt nu dat nog steeds 6 april wordt aangehouden. 1 Juni geldt voorlopig alleen voor grote evenementen waarvoor een vergunning moet worden aangevraagd.
Ja was/is best verwarrend. Ik verwacht dat dat ook nog wel verlengt gaat worden. Hopen dat we wel op vakantie kunnen.
Na de mislukte vakantie van afgelopen jaar hopen we nu op een goede vakantie maar wil nog niet te vroeg juichen.
The need for the many outweigh the needs of the few

Bonny

En rond deze tijd had onze woonkamervol gestaan met kinderbingo spullen .
Zou ik van winkel naar winkel rennen voor leuke prijzen .
En kinderen tellen op het forum .
Wie gaan er mee en hoe oud .
Maar helaas is het dit jaar niet het geval . cry
Hopelijk gaan we dan volgend jaar er een mega bingo van maken . :K
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

GJT

Gelukkig troost me de gedachte dat het slecht weer wordt  :X ::)