resultaat/beleving van voorseizoens klapweekend 2009

Gestart door mr4hughz, juni 07, 2009, 08:15:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

mr4hughz

Post hier je ervaring van het klapweekend 2009

Het volledige verslag is met foto's te lezen op het verslag
dit verslag zal alles bevatten vatten van de mensen die geweest zijn en de ervaringen. en foto + film/animatie verslag

Verder zal je hier lezen hoe het ervaren is de reacties (deze zullen ook in het verslag hierboven verwerkt worden)

een (aftrap) verslag van ons weekend was:

intro
Omdat dit ons eerste weekend is via deze site, wisten we nog niet van de hoed en de rand.
het idee was
- Gezelligheid
- Idee-en uitwisselen
- een nuttig uitje (inkopen doen voor de vakantie zoals missende dingen of opgedane idee-en tijdens het weekend)
- vrijheid
- gemeenschappelijk intresse (de vouwwagen)

De (voor)organisatie
Uit de enquete bleek dat midden nederland, maar vooral regio arnhem wel zeer intressant was, en de datum na pinksteren ook wel
zeer geschikt was.
Nu nog de camping

De camping
Hoewel de camping Boomans niet superveel plaatsen had is het een topper onder de campings zeker met kinderen die raad weten met zand,water en trampolines.
We hadden een mooi veld met losse picknick banken en een schuur als uitwijk indien het "nat" mocht worden
En het lag 7 a 8 km vanaf Obelink
Met broodjes service (afgeleverd bij de tent)

Onze kinderen en de aanwezige klappers waren unaniem, dit is zeker een camping om te bezoeken waard. (heb je fietsen bij kan je mooi fietsen in de omgeving)
En er zit over de grens een mooi zeer nieuw (1 jaar oud) duits tropisch zwemparadijs.
De spar zit om de hoek en wifi voor de liefhebber.

de dagen ervoor
Het eerste aanwezige lid (RichardB) had zich genesteld op de camping het weekend ervoor en heeft daar de omgeving goed verkend (wij danken u zeer !)
Donderdag kwam ik ter plaatse met redelijk goed weer.

het klapweekend zelf
De aanwezige vouwwagens waren (niet in volgorde van aankomst:
- 2x trigano Odysee
- Roadmaster Family S
- Holtkamper Flyer Expedition
- Europacamp
- Jamet ...
- La boheme Maxi

De eerste officiele aankomst was helaas wat nat, en werd dus voorzien van koffie totdat het droog was om op te zetten, hierna arriveerde de rest
druppelsgewijs.
na kennismaking en een plek gevonden te hebben werd er heftig geklapt met de vouwwagens. bij sommige moest het zweet nog uitbreken na afloop en bij de ander
was er wat transpiratie zichtbaar. Er werd gepuzzeld en gehamerd en er zaten mensen te kijken/ genieten van hun arbeid en van anderen.
De kinderen hadden snel vrienden gemaakt en hadden direct de speeltuin gevonden. (vreemd genoeg) Zelfs de jongste (bijna 1 jaar) werd meegetrokken de trampoline op

rond etenstijd, was iedereen klaar en werd er apart gekookt maar door de bijelkaar geschoven picknick tafels werd er gezamelijk gegeten.
Wonder boven wonder was er Pannekoekmix, Beslagkom, Poedersuiker en een grote (skotel) plaat waarop pannekoeken gebakken konden worden.
Dit leverde feest op bij kinderen en ouders (die getrakteerd werden, nadat de koters natuurlijk ook eerst zelf voorgeproeft hadden ;)) afwas was zo gedaan.
Als iedereen wijn, bier, koffie en versnapperingen op de tafels zet tja dan kan je dus ook natafelen tot 00:00

De volgende dag waren er niet 1 maar 2 jarig Er werd gezongen, een tent was versierd met balonnen,
Sharon werd 1 jaar en Petra dat was een dame dus daar vroegen we de leeftijd niet van.
een groepje vrouwen ging de AH leegroven voor BBQ spullen en vertrokken in 1 auto.
Om 12:00 was ongeveer de planning naar Obelink te verplaatsen maar er kwam nog een klapper en een forum lid die ook zou blijven BBQ-en
Dus dat werd 1:30 voordat we vertrokken.
Nadat de colone auto's geparkeerd was en bij de ingang was  
was het 1:45 we zouden 2:45 verzamelen voor de koffie die Obelink ons ter beschikking had gesteld.
Ik was alleen niet op de hoogte dat Obelink IETS was uitgebreid. Dus dat werd 3:30
Op de retour weg begon het helaas te miezeren wat overging in regen.
Bij terugkomst had ik helaas een persoonlijk (stom) ongeluk mijn luifel was terug geklapt op de voortent en een gat midden in de tent. een stukje
opstrijk tentdoek + geleende strijkijzer van de camping was hij weer waterdicht.

Maar geen Nood de camping had een schuur waarvan we gebruik mochten maken, 4  gas BBQ's en wat eigen tafels + stoelen verplaatsingen later
hadden we een uitzoek banket van vlees, salades, sauzen iedereen had wat mee en zoals altijd was er ook wat over.
Wederom genot alom.
Na/rond de afwas was er besloten om een groepsfoto te nemen (2x zelfontspanner ! =2x slim !)
En daarna was het tijd voor Sharon der traktatie + koffie die wederom overal vandaan kwam

De enige vrees was dat wegens het natte weer er nat ingeklapt moest worden.
Gelukkig was het zondag mooi weer tot vertrek en zagen we ineens wat karren terug verschijnen.
Na sticker plakken werd er afscheid genomen.

Jongens en meisjes en Heren en Dames,
De organisatie weet dat iedereen op zijn manier genoten heeft en zoalang dat gehandhaafd word zal dit een terug kerend event worden.

Het motto zal altijd zijn:
accepteer elkaar, geniet,deel, en het schema is een lijdraad geen moeten maar alles Mag zolang het maar gezellig voor jou en de rest is!

mens van dit jaar en toekomstig
het was lekker dwangloos maar niet ongeregeld deze sfeer was het hele doel !

Erna

Er zijn al geluiden voor een "afsluitweekend"

en de intresse is groot voor volgend jaar, nu kan jij ook mee !! enige voorwaarde is
voel je niet gedwongen als je anders denkt of wilt doen

Klavertjes

Pffft, tja 'n heel verslag zover ben ik nog niet, maar dat we genoten hebben en dat het gezellig was da's duidelijk!

Hier ook nog ff de link naar onze foto's:

http://s660.photobucket.com/albums/uu324/valeriek2712/Klapweekend%205-6-7%20juni%202009/?albumview=slideshow
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Richard

http://klapweekend.mijnalbums.nl/

Alle foto's vanuit de camping Aalten Tjonge wat een fun zeg....en het weer dan weer weer beregoed weer.

mr4hughz

zeker leuke foto's Klavertjes & Richard .. nu vraag ik me alleen af welke idiooten s'nachts bomen aan het zagen waren ;)  :H :H :H

panevino

De foto's zijn HEEL mooi gelukt bij jullie! Ik ga eerst even de leukste foto's uit jullie albums plukken om ze in mijn eigen archief op te slaan :)

Bij onze foto's zitten ook wel een paar leuke. Ik ben nog aan het verzinnen hoe ik ze toonbaar maak....
// Marcellino Pane e Vino \\

mr4hughz

mijn album (zoals richard)  is goedkoop en zeer makkelijk

Richard

lucienne

Wat een leuke foto's allemaal! ik heb er maar een paar genomen ben helaas niet zo'n fotograaf ???

panevino

Nou lucienne, hier nog iemand die daar neit zoveel kaas van gegeten heeft hoor. Ik heb er wel een paar gemaakt, maar dat zijn meer van die moment-foto's met de telefoon :)

Ondertussen heb ik onze foto's online gezet. Om nog een beetje bij te blijven bij de schitterende foto's hiervoor, heb ik het een en ander opgeleukt met wat commentaar :)

http://suusenmarcel.panix.nl/Suusenmarcel/Onze_albums/Paginas/1e_Vouwwagenclub.info_weekend.html
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

Ik ga brood smeren en dan nog een wasje in de machine gooien en naar bed.
Morgen weer vroeg op om naar mijn werk te gaan .:(
Morgen schrijf in mijn verslag wel.
Annemiek is huilend naar bed gegaan want ze mist haar vriendinnetjes van de camping zo.
Wat een indrukken, wat een gezelligheid, wat een redelijk klapweer, wat een camping, wat een weekend, wat een hartelijke gezellige spontane vriendelijke en vooral maffe mensen hangen hier rond zeg.
En wat ben ik blij dat ik het forum 3 jaar geleden heb opgezet.

Zo en  nu slapen.

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden