De Holtkamper en de inrichting

Gestart door coinoperator, april 19, 2010, 05:05:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

coinoperator

Op verzoek van enkele leden hier even wat foto's en over hoe een techneut nou met elektra omgaat in de bagger.
Tenslotte ga je met een HK niet alleen met mooi weer op reis.
Plus wat andere foto's die ik in 1 keer meeplak uit een ander forum...sst

Het Cocoontje met de kwaakhond

Binnen gewoon een dubbel lattenbed....ideaal.

Nogmaals de waakhond...zeer gevaarlijk
Een Schapennet (zonder de spanning) zorgt ervoor dat ie niet aan de lijn hoeft en toch bij ons blijft zodat ie niet alle lage stropdaslevensvormen bemoddert :twisted:

De elektrische installatie die ik heb gemaakt is ook perfect bevonden, geen gevaar bij zeiknat weer ook.
Een eigen extra snelle aardlekschakelaar en een 2,5Amp zekering zorgen ervoor dat mijn kast eerder afschakelt dan die van de camping.

100meter neopreenkabel met IP67 connectoren (gelijk aan die gewone CEE dingen maar dan ECHT waterdicht. Door de lange kabel kunnen we prima op een tentenveldje staan (mag meestal wel met een tenttrailer) en toch ergens een stopcontact bereiken.
Verder heb ik verloopjes naar alle buitenlandse stopcontacten die er in theorie te bereiken.

meeder

Bsb2010

Wow, I'm impressed!!!! Kan je zoiets moois ook eens voor mij knutselen :J :J :J :J :J

meeder

Het is door een techneut zelf gemaakt zal qua materiaal dus niet al te goedkoop zijn aangezien hij alleen goed spul heeft gebruikt.

coinoperator

Het is niet zo spectaculair om te maken hoor.

Een gigalange kabel
(Besselink Arnhem ongeveer 100 euro)

Een zwerfkastje van Brennenstuhl. (dito)

2 metertjes
1 zekeringhouder
2 exact dezelfde stopcontacten (merk is gewoon Mennekes)
2 houten plankjes om nieuwe afdekkingen te maken
2 3 Fase (rode) stopcontacten worden verwijderd
1 inputconnector

totaal ben je zo rond de 300 euro kwijt maar dan heb je een installatie die absoluut hufter- water- honden- kinderenproof is.

coinoperator

bij de weg

ik heb ook nog wat kleine grappen verstopt in de catacomben van de HK

Deze bijvoorbeeld is errug handig als voor de zoveelste keer ergens alle stopcontacten volzitten $%^$&^

Bsb2010

DRIEHONDERD EURO??????? Truus heeft zojuist bedacht het bij een simpel verlengsnoerhaspeltje van meneer Praxis, Gamma, Action oid te gaan houden, prikt truusje daar wel wat stekkers in mochten er meer dan 4 stekkers geprikt worden, dan knopen we er nog wel een extra verlengsnoertje aanvast....

Bennik niet zo netjes of veilig bezig, maar wel veel meer binnen budget. Voor dat geld kocht ik bijna (bijna...) mijn complete vouwwagen inclusief klaptafel, tenttapijt en nog wat van dat spul :N

Schrik me hier zo ongeveer een hartverzakking....

coinoperator

Totdat je een keer een zeiknatte vakantie hebt, even een stekker in het stopcontact steekt en hartstikke doodslaat...
Die Gamma rotzooi is zonder campingblubber al reden voor de brandweer om regelmatig uit te rukken...

Nouja
'tis een keuze.
ik denk eerder dattie tegen de 500 kostte trouwens :X

Op het totaal van een HK met inventaris en de hele heutemeteut valt het wel mee, je moet 't wel in verhouding zien.
Als dit in mijn eerste VW had gelegen had dit spul meer gekost dan de hele wagen ::)

muis

Het ziet er netjes uit  :J Maar ben het ook wel met Bsb2010 eens, wij doen het al 15 jaar met een haspel en hebben nog nooit problemen gehad. We kamperen in Nederland dus nattigheid hebben we ook meegemaakt.

Bsb2010

Citaat van: coinoperator op april 19, 2010, 11:55:53 PM
Totdat je een keer een zeiknatte vakantie hebt, even een stekker in het stopcontact steekt en hartstikke doodslaat...
Die Gamma rotzooi is zonder campingblubber al reden voor de brandweer om regelmatig uit te rukken...Nouja
'tis een keuze.size=6pt]ik denk eerder dattie tegen de 500 kostte trouwens[/size] :X Op het totaal van een HK met inventaris en de hele heutemeteut valt het wel mee, je moet 't wel in verhouding zien.
Als dit in mijn eerste VW had gelegen had dit spul meer gekost dan de hele wagen ::)
Nou ja, "keuze".... meer een chronisch gebrek aan liquide middelen, hahahaha :H Had overigens wel al zitten brainstormen over de mogelijkheid zo'n "tuin" stekkeraansluiting ergens aan de zijkant van de vw te proberen te monteren ooit, die zijn tenslotte supergeschikt voor buitengebruik en zeker weten veilig met regen e.d. , zo'n kastje aan de vw zetten zou me waarschijnlijk nog wel lukken, de truc is dan vervolgens te zorgen dat er een redelijke lengte snoer met stekker veilig onder de wagen door naar achteren "gemonteerd" wordt en zo lang opgerold (aan de andere zijkant?) op een houder met tiewrap transportveilig vervoerd wordt, om nog maar niet te spreken van het dan VEILIG monteren van de stroomdraden IN dat kastje.... (gaatje knippen in het schort, zodat stekkerdoosje er keurig geintegreerd uitsteekt en klaar is klara...

coinoperator

Als je nou eens een busje plasticspray haalt bij een elektronicaboer en de boel na montage binnenin lekker volkliedert dan ben ik weer ietsje geruster.
Nog beter zou het zijn als je een stekkerblok met aardlekschakelaar zou gebruiken maar die zijn weer redelijk aan de prijs.

panevino

Zeer fraai!

100m snoer vind ik wel wat overdreven, maar dat kastje mag er zijn.

Gebruiken jullie dan zoveel watt dat deze materialen nodig zijn? Ik heb alleen een koelkastje en een oplader in het stroom zitten namelijk. (Ik bedenk me nu dat ik ook de kachel er wel eens op heb en die is max 1200watt.)

Is de warmte-omwikkeling in inferieur elektra-materiaal ook bij lage wattages (max 6-8A) al een issue?
// Marcellino Pane e Vino \\

coinoperator

We gebruiken 1 spaarlamp van 5watt in de slaapcabine
1 spaarlamp van 9 watt in het leefgedeelte en 1 spaarlamp van 11watt onder de luifel.
Dan nog de dometic koelkast, ik heb nooit gekeken wat die gebruikt eerlijk gezegd.

en verder de nodige opladers voor gsm, ledlooplamp, tandenborstels enz.

Nogal minimaal dus
De ampermeter slaat amper iets uit.

100 meter lijkt erg veel maar je bent dan wss nog nooit echt op trektocht geweest.
Veel campings hebben bovendien hele leuke tentplekjes zonder stroom, de kabel lost dat in de regel prima op.
Over België zal ik 't maar niet hebben, 50 meter is op veel campings wel het minimum
ze verhuren die kabels daar tegen woekerprijzen  :(

Verder staat er in de HK-catacomben een piepkleine Kipor generator waar alles ook prima op kan draaien, uiteraard lusten we geen uitlaatgas dus ook dan is de 100meter kabel erg prettig.

panevino

Ik, met mijn charmes, leen altijd een langer snoer als dat nodig mocht zijn  ;)

Maar, nogmaals, een heel mooie stroomvoorziening. Ik zou er graag ook zo eentje hebben. Bocamp heeft iets wat er enigszins op lijkt, maar ik kan me niet voorstellen dat de gebruikte materialen van dezelfde kwaliteit zijn :

http://www.kampeertotaal.nl/compact-box-kbs-404.html

Vooral de gemonteerde snelle aardlek van je  en de hoog kwaliteit snoeren+stopcontacten spreken mij aan. Niets is erger om zonder stroom te zitten en te moeten wachten op die camping-chief die met zijn sleutelbos komt rammelen... Dat punt voorkom je zo toch maar even : :J
// Marcellino Pane e Vino \\

coinoperator

BTW, het enorme voordeel van spaarlampen is trouwens helemaal niet de kostenbesparing aan stroom.
Dat maakt op de meeste campings immers geen fluit uit.
Maar ze worden niet heet, zo hangt in de slaapcabine de lamp gewoon aan een knijper zonder dat ik ook maar ergens bang voor hoef te zijn.

oja
voor degenen die denken dat ik overdrijf...
ik rij rally's, ik las, ik ben heel veel met elektronica bezig (ik restaureer elektronica) en ik wéét wat het is om de boel in de henst te hebben staan, ik weet hoe een opdonder voelt en ik heb helaas al eens iemand moeten begraven die het niet zo nauw nam.
ik heb ook al meerdere keren mede rallyrijders uit hun brandende auto weten te halen maar gelukkig zijn er nooit serieuze ongelukken gebeurd omdat die mensen zelf ook verrekt goed weten hoe ze met veiligheid moeten omgaan (en dus ook vaak brandwerende onderkleding dragen net als ik)
Daarnaast is mijn vrouw BHVér en ik ga gezellig mee op die brandbluscursussen.
Wie van jullie heeft het ook geprobeerd om in dichte rook de uitgang te vinden?
Zie ik vingers? ik hoop het.

Je krijgt vanzelf respect voor de dingen die fout kunnen gaan.

Ik weet met zekerheid dat er diverse mensen naar hun voorhoofd wijzen bij het zien van mijn installatie (wij noemen het trouwens de kerncentrale) prima, mag, maar ik doe het "my way"

Zojuist een FIA goedgekeurde schuimblusser gekocht, straks ga ik die netjes op de dissel monteren.
Netjes onder handbereik in de buurt van de keuken.
En 't staat ook errug strak trouwens.

FIA = Organisatie van rallyrijders/veiligheidsvoorschriften enz.

FF allemaal een vinger opsteken als je ook ergens een brandblusser hebt.
Oke, nou degenen die een Gammageval hebben de vinger laten zakken.
Nou degene die een goede blusser hebben en die in geen jaren hebben laten keurgen de vinger laten zakken.
En nou degenen die er nog nooit mee geoefend hebben de vinger omlaag.
En tenslotte degenen die hun brandblusser ergens onderin de auto hebben liggen of onderin de VW de vinger omlaag...

Ik ben benieuwd of er ik nu ook nog meer dan één vinger zie.
(ja die ene is van mij)

De meeste mensen kopen pas een brandblusser na de brand.
zucht.