Cafe chat voor voorjaarsweekend plus foto's

Gestart door Richard, oktober 10, 2010, 09:22:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Richard

of we zetten een tipi tent in het midden met een kachel... :J

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

Ach als we komende dagen flink wat houtstoken, verwarming volopendraaien en vaker met de auto gaan, krijgen we wel een gat in de ozonlaag word het weer wat warmer.... :#

Miss BBQ

Mede voorjaarsklappers,
is het misschien een idee om even af te stemmen wie wat meeneemt t.b.v. het grote pannenkoekenbakfestijn op woensdagavond.
dit om te voorkomen dat er vele liters beslag zijn en hier heel veel van overblijft (alhoewel een pannenkoekje bij het ontbijt ook niet ongekend is  :O). Iemand zou bijvoorbeeld ook geraspte kaas, bacon of ontbijtspek, uienringen, appeltjes mee kunnen nemen.
De ervaring leert dat een pannekoekje mét, er wel ingaat.
De kids vinden meestal poedersuiker, stroop of pasta het lekkerst.
Vloeibare boter is ook erg handig bij het bakken.

Ik neem in elk geval een goeie 6 liter beslag mee van thuis uit. Dit zal niet voldoende zijn, dus zie maar.
Uiteraard is het deelnemen aan dit festijn geheel vrijwillig, en wordt elke "culinaire" bijdrage met open mond ontvangen.

Wij hebben er in elk geval veel zin in, Rory checkt elke dag het forum om te checken HOE LANG NOG.....sorry KORT nog :# :# :> :> :zw

bensi

Citaat van: Miss BBQ op mei 25, 2011, 11:20:27 PM
Mede voorjaarsklappers,
is het misschien een idee om even af te stemmen wie wat meeneemt t.b.v. het grote pannenkoekenbakfestijn op woensdagavond.
Ik neem in elk geval een goeie 6 liter beslag mee van thuis uit. Dit zal niet voldoende zijn, dus zie maar.
Uiteraard is het deelnemen aan dit festijn geheel vrijwillig, en wordt elke "culinaire" bijdrage met open mond ontvangen.
Wij nemen wel een stuk of 3 flessen schenkstroop mee en ontbijtspek (ongeveer een kilo aan plakjes) ook dat zal misschien niet voldoende zijn maar alles helpt.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

muis

Miss BBQ, wij nemen ook beslag mee. Ik maak ook rond de 6 liter.
@ bensi, super :J

Hiervan ook maar even een lijstje maken

beslag
Miss BBQ - 6 ltr
muis - 6 ltr

andere zaken rond pannenkoeken
bensi - 3 flessen stroop, ontbijtspek (+/- kilo)

Klavertjes

Ik zorg voor 4 (?) bussen poedersuiker (is dat genoeg?)

En hoeveel mix moet er dan nog komen? Of niet aangemaakte mix met houdbare melk voor aanvulling te maken evt.?
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Klavertjes

Hiervan ook maar even een lijstje maken

beslag
Miss BBQ - 6 ltr
muis - 6 ltr

andere zaken rond pannenkoeken
bensi - 3 flessen stroop, ontbijtspek (+/- kilo)
Klavertjes - 4 bussen poedersuiker, gewone suiker, jam
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Bonny

zal ik dan voor kaas zorgen
4 zakken geraspte kaas genoeg ???
En ik neem nog wel een paar pakken meel mee en melk en eieren

En Miss BBQ als er iets overblijft is niet erg kunnen Tygo en Iselda die een nachtje later komen ook nog pannenkoeken eten .
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Miss BBQ

Citaat van: Bonny op mei 26, 2011, 07:56:22 AM
zal ik dan voor kaas zorgen
4 zakken geraspte kaas genoeg ???
En ik neem nog wel een paar pakken meel mee en melk en eieren

En Miss BBQ als er iets overblijft is niet erg kunnen Tygo en Iselda die een nachtje later komen ook nog pannenkoeken eten .

Zo te zien gaat het helemaaaaal goed komen. Yammie :K

Zoals ik al zei, een pannenkoekje bij het ontbijt, smulluhhh. Houden we er gelijk wat achter voor de nakomertjes. Dus kids, niet te gek ontbijten thuis.

screech

Citaat van: Miss BBQ op mei 26, 2011, 08:10:01 AM
Zo te zien gaat het helemaaaaal goed komen. Yammie :K

Zoals ik al zei, een pannenkoekje bij het ontbijt, smulluhhh. Houden we er gelijk wat achter voor de nakomertjes. Dus kids, niet te gek ontbijten thuis.
even in de magnetron...... en klaar weer.  :zw

Wie neemt er eigenlijk de magnetron mee?

Richard

Citaat van: screech op mei 26, 2011, 01:35:55 PM
even in de magnetron...... en klaar weer.  :zw

Wie neemt er eigenlijk de magnetron mee?
Niemand...gewoon smorgens verse pannekoeken maken non problemo

caspar

zal ik dan aardappel pannekoeken bakken niet erg veel want het is een p...ewerk maar voor de liefhebbers moet lukken
en dan ga ik iets geks doen een keuken machine mee op vakantie

Richard

Citaat van: caspar op mei 26, 2011, 02:24:49 PM
zal ik dan aardappel pannekoeken bakken niet erg veel want het is een p...ewerk maar voor de liefhebbers moet lukken
en dan ga ik iets geks doen een keuken machine mee op vakantie
Dat noemen ze toch in reifkuchen in Duitsland  yammie ik hou me aanbevolen....