Scout Pivo Special, 1989

Gestart door Prutser, juli 07, 2011, 04:24:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

mavi

Citaat van: gaan op juli 12, 2011, 02:30:32 PM
Bij ons zaten er aluminium 'u' profieltjes van ongeveer 5 cm. lang.
Deze hing je over de opstaande rand van de achterwand van de keuken.
Ik zal kijken of dat ergens op een foto te zien is. 

Die vergeet ik inderdaad te vermelden. Die profieltjes hang je over de achterwand van de keuken.

Prutser

Ja, ik heb net gekeken.....simpeler kan eigenlijk niet.  Was achteraf een beetje een domme vraag.... :P

En ja ik weet het, domme vragen bestaan niet, maar de mijne kwam wel aardig in de buurt.......hahaha.....

Prutser

De heer vd Kant,

Hoe is het weer?  Hier is het niet echt campingweer......ehhhhhh....totaal niet dus....

Zou je voor mij nog één ding kunnen opmeten?  De ramen van de voortent, alleen die twee aan de voorkant......ik denk dat ik m'n stiefmoeder es effe aan het werk zet en haar gordijntjes laat maken...die is kei handig met een naaimachine.

En overal op foto's zie je gordijntjes aan het keukentje (kom ik er toch weer op terug  :P) , die zitten er bij mij niet bij. Er zit ook geen rail of zo in om ze op te hangen. Hoe ga ik daarmee aan de slag?

mvdkant

het valt hier in roermond heel erg mee :> af en toe wat regen en daar blijft het bij, geen wind gelukkig.

ik heb geen meetlat bij me, vergeten. de eerdere maten die ik doorgaf heb ik opgerakeld uit mijn geheugen :O

de gordijnmaten moet ik je helaas verschuldigd blijven.

voor de keuken kun je het beste de maat van de plank nemen + iets extra voor de zomen
wij hebben als breedte 1.50 meter genomen want dan hangt het niet zo strak.
gordijnophanging is als een spangordijn. bij de kwantum te koop.

gaan

In de PIVO die wij hebben gehad hadden we geen gordijnen.
Die hadden we in iets te veel enthousiasme allemaal in de kliko gegooid.
Voor de keuken had ik schuifdeurtjes gemaakt en de rest van de ramen heeft buitenflappen.

Op de camping ontdekten we dat het voorraam wel een gordijn nodig had.
We hebben daar een laken 140x200 voor gehangen.
Net breed genoeg en ca. 10 cm. te hoog.
(Wel zonder plooien opgehangen)
Dus ik schat het raam 120 hoog en 185 breed.
De 'rail zit er een paar cm. boven.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

mvdkant

ik heb ze opgemeten.  de breedte is 1 meter en de hoogte is 1 meter en 14 cm. let wel, puur de ruit.

onze gordijnen hebben de maat 1 meter en 10 cm breed en 1 meter 50 hoog.

Prutser

@gaan

Ik neem aan dat jullie één gordijn voor allebei de voorramen hebben gemaakt?
Ik ben bang dat ik niet zo handig ben om schuifdeurtjes in het keukentje te maken......en die kenteken/spatplaat dan, wat heb je daarmee gedaan?

@mvdkant

Zitten er eigenlijk plooien in voortentgordijnen? Ik zal dan dus ongeveer 3 strekkende meter gordijn nodig hebben.

Allebei bedankt voor de input!!

gaan

Wij hadden inderdaar een laken/gordijn ervoor gehangen, de maten van mvandekant gelden voor als je twee gordijnen ophangt, maar ja die hadden wij dus al in de kliko zitten ::)

De houten kenteken/spatplaat zat gewoon op zijn plek tijdens het rijden.
Bij aankomst en opzetten van de keuken ging:
1. de houten plaat eraf
2. een w profiel (kunststof schuifdeurprofiel) legde ik onderin waar normaal de plank stond
3. met klitteband eenzelfde profiel aan de bovenkant (één kant van het klitteband had ik al tegen de bovenkant geplakt de andere kant op het profiel)
4. twee lichtgewicht kunststof schuifdeurtjes erin en schuiven maar.

Hieronder een foto

klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

mvdkant

plooien zijn wel het mooiste. boven de ramen zit een plastic flap om de gordijnen mee op te hangen. de rolletjes komen bij een campingzaak vandaan

gaan

hier zie je ook gelijk de wieltjes die ik aan de pootjes heb gemaakt, scheelt een hoop sjouw werk

De deurtjes en profielen wegen nagenoeg niets en het heeft me ook neits gekost omdat ik de materialen al een jaar of twee in de garage had liggen van een oude plantenkas die op het werk nooit was verkocht.

mvdkant

dat met die keuken heb je mooi gedaan. ik denk dat ik ook zoiets ga maken. nu hebben we een gordijntje er voor hangen.

gaan

tja, ik vond die gordijntjes niet echt handig en toen ben ik maar eens de garage ingegaan om iets te bedenken.

Het handige is dat die garage vol ligt met van alles dus ik weet wat ik heb, het onhandige van diezelfde garage is dat die wel erg vol  ligt met van alles ::)

Wie wat bewaart heeft wat, maar afgelopen weken veel opgeruimd (lees met volle auto's naar de stort en kringloop geweest) :N ik kan nou weer overal bij en zelfs de fietsen kunnen erin :>

Prutser

Hahaha,  bekend probleem, ik ben blij dat ik geen garage heb...... :#

Inderdaad, dat heb je kei mooi en simpel opgelost.  Tenminste zoals je het beschrijft. Dat dacht ik ook met die steunbalkjes, dat was toch meer werk dan ik dacht. Die gaten boren en zeker die grote gaten zijn rottig als je niet de juiste boor hebt.... :P En die balkjes nog plaatsen met die slotbouten......

Misschien ga ik dat keukentje ook wel een keer zo maken, maar eerst maar eens kijken of het kamperen bevalt.......morgen gaan we naar obelink es effe flink inkopen doen, inclusief de binnententjes.

mvdkant

neem wel een zuurstofmasker mee. dit heb je nodig bij de kassa :#

Prutser

Citaat van: mvdkant op juli 13, 2011, 09:24:03 PM
neem wel een zuurstofmasker mee. dit heb je nodig bij de kassa :#

Hahaha, dat heb ik van meer mensen gehoord ja........ :H