Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Scout Pivo Special, 1989  (gelezen 37673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #45 Gepost op: juli 14, 2011, 05:23:33 pm »

Zo, en weer 600 euries lichter ;(,  maar nou kunnen we dan wel op vakantie..........hoewel ik niet echt echt in de camping-stemming kom als ik zo naar buiten kijk.

Binnententjes zijn aangeschaft, maar ook een luifel, gewoon een hele simpele, maar ik had toch mooi vergist in de prijs. Die was twee keer zo duur als ik dacht..... ::)

Gelogd

screech

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #46 Gepost op: juli 15, 2011, 09:22:33 am »

Dat is een flink bedrag!  ::)  veel plezier ermee
Gelogd

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #47 Gepost op: juli 15, 2011, 10:49:25 am »

Dat is een flink bedrag!  ::)  veel plezier ermee

Tja, wij hadden echt helemaal niks qua campingspullen. En dan komen er de aanvullingen voor de tent nog bij........Maar ja, nou zijn we wel helemaal klaar....

Maar veel geld is het zeker ja!!
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #48 Gepost op: juli 15, 2011, 10:59:32 am »

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Je hebt gauw veel nodig voor de basisuitrusting en dan mag je denk ik blij zijn dat je dat bij Obelink hebt gekocht.
En het leuke is je kunt altijd door blijven gaan met kopen, is goed voor de economie....

Ik heb dit jaar ook toch weer heel wat uitgegeven aan de uitrusting terwijl die eigenlijk al meer dan basis was.

Afgelopen weken ook een blusdeken, brandblusser en een vernieuwing en aanvulling van de verbandtrommel.
Binnenkort nog nieuwe elastieken kopen voor de voortent en ..... Ach ja zo blijven we bezig.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #49 Gepost op: juli 16, 2011, 04:59:58 am »

't Is een beetje je 2e huisje he?

En inderdaad wat je allemaal bij Obelink ziet, je kijkt er je ogen uit.......Een kind in een snoepwinkel.

Een blusdeken is ook niet verkeerd, en eleastieken heb je gewoon nodig als de oude poreus worden.......ik denk dat onder zulke dingen niet uit komt. Moet je ook maar weer effe naar Obelink....balen!!  hahaha......
Gelogd

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #50 Gepost op: juli 17, 2011, 06:45:18 pm »

Weet iemand toevallig ook een internetadresje waar ik losse gaspitjes voor het keukentje kan bestellen? Ik wilde er een losdraaien en toen brak hij af wegens iets te veel kracht in combinatie met roestvorming zullen we maar zeggen ::).......of alleen de schroeven ervoor??.......

Verder werken de pitjes, alleen de linkse geeft een vlam met rode vlampunten........

Volgens mij zit er een Smev in:

http://www.de-wit.nl/nl/pi913-kookplaat
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2011, 06:54:05 pm door Prutser »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #51 Gepost op: juli 17, 2011, 08:56:07 pm »

die "gaspitbladen" zijn volgens mij best wel universeel. ik heb ze in ieder geval meer gezien dan alleen bij een scout.

ik denk dat je bij de betere vakhandel hier wel kan slagen, anders via internet proberen.
Gelogd

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #52 Gepost op: juli 20, 2011, 04:24:33 pm »

Ik heb de brandertjes nu uit elkaar en het enige wat ik nodig heb zijn de bevestigingen van de branderdeksels. Een bout met busje met binnendraad erin en de schroef waarmee de branderdeksel vast zit. 3 stuks van elk.

iemand????


Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #53 Gepost op: juli 20, 2011, 08:08:44 pm »

je kan ook proberen om een nieuwe bout met afgeronde kop in de oude bus te draaien. schroefdraad van het busje is nog heel.  eventueel kun je met een tapje een nieuwe draad in het busje draaien en dan een nieuw boutje erin. model is bij een bouwmarkt wel verkrijgbaar in rvs.

cola werkt overigens prima om het een en ander te ontroesten.

ik zou eerst dit eens proberen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #54 Gepost op: juli 20, 2011, 08:23:30 pm »

Of misschien kun je het zaakje naamaken door een koppelmoer te gebruiken, dat is gewoon een lange moer om twee draadeinden/bouten te verbinden

de lengte van de draad en moer op de juiste maat afzagen goed vijlen en hatsjikkidee (dat woord had ik nog nooit ingetikt hihi)

Dus eerst stukje draadeind-koppelmoer-bout (om het kapje vast te zetten)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #55 Gepost op: juli 21, 2011, 03:42:32 pm »

Zou misschien kunnen, maar over dat busje gaat een plaatje die daar precies overheen past, en door dat moertje wat er aan vast zit kun je dat plaatje aan draaien.......(ik kan het niet anders uitleggen). Als het niet goed zit kan het gas onsnappen op plaatsen waar ik het niet wil vermoed ik.

Ik heb een website gevonden die de onderdeeltjes kunnen leveren.  Ze zitten alleen in Engeland.......En willen gelukkig ook leveren.

http://www.norfolkmarine.co.uk/shop-online/spares-smev-spares-c-1345_1358.html
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2011, 03:47:50 pm door Prutser »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #56 Gepost op: juli 21, 2011, 03:46:51 pm »

Ik ben een beetje verbaasd over de richting van dit topic: er wordt anderen aangeraden om zelf aan het gastoestel te gaan rommelen... Volgens mij kan een ondeugdelijk kooktoestel je vakantie lelijk verpesten...

Mijn advies zou zijn: geef een paar knaken meer uit en vervang het kooktoestel. Safety first!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #57 Gepost op: juli 21, 2011, 03:53:40 pm »

Ik ben een beetje verbaasd over de richting van dit topic: er wordt anderen aangeraden om zelf aan het gastoestel te gaan rommelen... Volgens mij kan een ondeugdelijk kooktoestel je vakantie lelijk verpesten...

Mijn advies zou zijn: geef een paar knaken meer uit en vervang het kooktoestel. Safety first!

En daar heb jij weer gelijk in. Maar ik ben niet aan de leidingen of zo aan het "klooien", daar begin ik niet aan.

Het hele verhaal lijkt heel ingewikkeld, maar ik wil alleen de pitjes vastzetten (zoals ze zaten) door middel van de schroef die is afgebroken.......dat lijkt me niet echt riskant.....De originele onderdelen komen er weer op en het bespaart me enorm veel euries. Nieuwe kost 160 euro, en maken kosten misschien 10 euro.

Snap ie.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #58 Gepost op: juli 24, 2011, 12:34:46 pm »

is het nog gelukt?

hoi ceo, dit deel van het gasfornuis kan niet veel kwaad. het is te vergelijken met een gewoon gasfornuis/gascomfoor waar je het deksel vanaf kunt pakken en ook de branderbuis die eronder zit om schoon te maken.
verschil is alleen dat het bij de vouwwagen vastgeschroefd zit, vermoedelijk om het wegrammelen van de kapjes te voorkomen als je ermee rijdt.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2011, 12:47:12 pm door mvdkant »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #59 Gepost op: juli 24, 2011, 08:56:55 pm »

Dat had ik al begrepen, maar ik hoop dat de posters, maar ook de vrager beseffen dat niet iedereen weet waar de grenzen van veilig rommelen begint (of ophoudt, daar wil ik vanaf wezen...)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal