Scout Pivo Special, 1989

Gestart door Prutser, juli 07, 2011, 04:24:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Prutser

@CEO:
Ik snap het helemaal.   't Is dat ik weet wat ik doe :#, anders zou ik er ook niet aan beginnen. En ik zou het een ander ook afraden hoor, mits je weet wat je doet.
En het is nooit verkeerd om nog even extra te waarschuwen, met gas moet je inderdaad niet klooien.

@ mvdkant,

Ik heb de schroefjes besteld bij Norfolk Marine, ze deden helemaal niet moeilijk. Ik kon gewoon via de email bestellen, het enige nadeel was dat ik alleen met creditcard kon betalen, maar ja, je kunt niet alles hebben natuurlijk. waarschijnlijk heb ik ze rond het eind van de week in huis.

Prutser

Schroefjes vandaag binnen...natuurlijk gelijk erop gezet en alles werkt weer. Alleen dat ene pitje geeft nog steeds een gele vlam???????

mvdkant

ene pitje even loshalen, goed schoonmaken en ook de branderbuis goed reinigen. geeft hij daarna dan nog steeds een gele vlam dan is de kans groot dat je inspuiter vervuild is.

het schoonmaken van je inspuiter is wel een klus met enig risico. in de inspuiter zit een piepklein gaatje waar gas doorheen wordt gespoten. als je dit reinigt dmv een speld o.i.d. dan is de kans aanwezig dat je het gat teveel verruimt waardoor je teveel gas door de inspuiter krijgt en de vlam gaat afblazen. niet aan beginnen als je niet weet wat je aan het doen bent is mijn advies.

eventueel kun je wel de gasfles afkoppelen en met een slang de inspuiter van bovenaf doorblazen met je eigen ademlucht. dit is niet risicovol en beschadig je de inspuiter ook niet.

Prutser

Oké, ga ik proberen....niet de inspuiter dus, daar doe ik niks aan.

Hoe maak ik de branderbuis schoon, met een droge flessenborstel misschien?

De kookplaat zit met popnagels vast, moet ik 'm er helemaal afhalen of is dat niet nodig?

mvdkant

als je de kap die er bovenop zit eraf schroeft (zit een nieuwe schroef in I: ) dan kijk je zo in de buis die ik bedoel. helemaal onderin zit de inspuiter ( messing) daar vanaf blijven, hooguit door een slangetje eventueel stof / vervuiling wegblazen.

het fornuis hoeft er niet vanaf alleen het rooster waar je de pan op zet  :J

Prutser

Zojuist de boel schoongemaakt en wat denk je.  Je had gelijk, ik heb nu een hele mooie blauwe vlam.
Ik heb die andere twee ook maar gelijk even schoongemaakt voor de zekerheid. Er zat een hoop roest in de pijp :#.

Nu is alles oké, nu kan ik met een gerust hart op vakantie. Alleen nog effe de binnententjes passen en modificeren als nodig, maar dat komt wel goed.

mvdkant

fijn dat het gelukt is.
en...  een goede vakantie toegewenst.

Prutser

Zo, weer terug van een weekje camping "De bergen" in Wanroij. Omze eerste keer camperen is zeer goed bevallen! We hadden super goed weer en hadden zelfs een dagje extra bijgeboekt, omdat we nog geen zin hadden om naar huis te gaan. Hier wat impressies:

ikke opbouwen,

slaapcabine kinders met nieuwe binnententje:

slaapcabine van ons let niet op de rommel:

Het had allemaal nog geen eigen plek zoals je ziet:

Hier moest ik echt effe een fotootje van maken:

De nieuwe gordijntjes passen perfect:

totaal plaatje met wife:

Later wilde de jonste onder de wagen slapen....wat een feest voor haar:

Ach, en hier de hele familie:

Prutser

Maar nu heb ik weer een ander probleempje.

Toen we aan het opruimen waren heb ik per ongeluk een scheurtje in het doek gemaakt boven in het doek van de wagen heeft hier iemand een oplossing voor misschien? aangezien het zo dicht op de naad zit.

muis

Er is opstrijkdoek verkrijgbaar en er is ook Tear-aid, dit plak je ipv strijken. Wel een nare plek om een scheurtje te hebben. Succes :J

Prutser

Ik heb het eens gegoogled en dat tear-aid lijkt me goed daarvoor, aangezien je het niet hoeft te strijken.  En ze pleiten ervoor dat het supersterk is. Nou, ik ben benieuwd in ieder geval.

mvdkant

tair aid schijnt erg goed te zijn. ik heb het zelf niet maar wil dit tzt wel gaan kopen.

toch moet ik 1 ding even kwijt, wat brandt het fornuis mooi  8)

zo te zien is het allemaal gelukt met de tips die we jullie hebben gegeven mbt gordijnen en dergelijke. zijn trouwens leuke gordijnen.
dit jaar was je zoon aan de beurt voor de gordijnen, volgend jaar een setje van hello kitty?  :#

Prutser

Hahaha,   Die foto van het kookplaatje en gordijntjes had ik ook speciaal voor jou gemaakt.........

Die gordijntjes waren kei goedkoop bij de kwantum, het scheelt dat m'n dochterte ook van cars houdt. En schei alsjeblieft uit over Hello Kitty, daar valt de kast al bijna van om......hahaha... :P

Ik denk dat ik er dan voor zekerheid eentje aan de buitenkant en binnenkant plak.......'t echt een rothoek, waar contant spanning op staat......(als de tent staat natuurlijk).

Het slapen ging ook perfect, totaal niet doorgezakt, dat deed ik voordat ik ging slapen...... bier    Het lag alleen wel erg hard, de eerste 3 dagen waren we 's morgens zo stijf als een plank, daarna ging het wel goed.....

mvdkant

heb ik gelijk een vraag aan jou  :X

hoe heb je de ondertentjes bevestigd? heb al even gekeken maar volgens mij is het een soort van doehetzelfprutsen ::)

Prutser

Klopt, er zitten aan de onderkant 4 hele kleine aluminium beugeltjes geschroefd waar ik net een tigh-rip doorheen kan halen. Daar hang ik ze dus ook aan vast, anders zou het niet weten.

Die beugeltjes heb ik ook alleen maar aan de linker kant, aan de rechterkant zit niks.