Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Scout Pivo Special, 1989  (gelezen 37572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Prutser

  • Gast
Scout Pivo Special, 1989
« Gepost op: juli 07, 2011, 04:24:00 pm »

Hoi,

Sinds maandag ben ik de trotse eigenaar van een Scout Pivo uit 1989. Er moet wat dingetjes aan gedaan worden uiteraard, maar we hebben hem opgezet en de tuinslang eroverheen en we kregen geen water binnen......of ie echt waterdicht is??? Er zitten wat plekjes die misschien beter even gerepareerd kunnen worden. In ieder geval liep het water mooi als druppels van het doek af.
Tijdens het googelen kwam ik deze site tegen en heb ik mezelf maar gelijk es geregistreerd, ik heb het gevoel dat hier de kenners zitten.... :P

12 Augustus ga ik voor het eerst een weekje kamperen met mijn gezin helemaal op ons zelf. Ik moet zeggen dat ik het best spannend vind, maar ik heb er kei veel zin in en heb er ook alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen.

We hebben al wat spulletjes gekregen her en der, maar we moeten nog heel veel aanschaffen zoals servies en bestek en dergelijke.....Dus binnenkort gaan we in plaats naar de ikea eens een leuk dagje naar Obelink. Dan gaan we ons daar eens uitleven.
Tips en suggesties zijn uiteraard altijd welkom!!!!!!!! I:

Okee, hier wat vraagjes:

Is het normaal dat de multiplex-platen die als slaapplaats fungeert zover doorzakt als je erop gaat zitten, laat staan met z'n tweeën? Ik vermoed dat ik die wat aan moet ondersteunen, ik zat te denken aan 2 aluminium balkjes (per plaat, 125x2x2cm) in de breedte van de plaat aan de onderkant met een stuk of 5 slotbouten bevestigen.

En er zaten geen slaapvertrekken bij en er schijnt ook nog maar moeilijk aan te komen te zijn, maar ik zou ze er toch graag in willen hebben. Dus als iemand wat weet, of een ander goed alternatief heeft????......graag zelfs......

Verder heet ik mezelf hier welkom, en hoop nog veel plezier te gaan beleven hier.....!!




« Laatst bewerkt op: juli 12, 2011, 09:08:37 am door Alex »
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2011, 05:36:44 pm »

Ah... sentiment  :J
Tot 3 jaar geleden hadden wij precies dezelfde. Ik kan me niet herinneren dat de slaapplank erg doorboog, wel dat het hard lag en we al snel een dekmatras hebben gekocht. Verder: topwagen!
Wat de slaapcabines betreft: ik heb de mijne aan iemand verkocht die er volgens mij maar een of twee keer mee is weggeweest. Ik kan natuurlijk even vragen of ze de wagen nog heeft en gebruikt of niet. Zo niet.... misschien wil ze de cabines aan je verkopen?
Gelogd

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2011, 06:21:13 pm »

Ah... sentiment  :J
Tot 3 jaar geleden hadden wij precies dezelfde. Ik kan me niet herinneren dat de slaapplank erg doorboog, wel dat het hard lag en we al snel een dekmatras hebben gekocht. Verder: topwagen!
Wat de slaapcabines betreft: ik heb de mijne aan iemand verkocht die er volgens mij maar een of twee keer mee is weggeweest. Ik kan natuurlijk even vragen of ze de wagen nog heeft en gebruikt of niet. Zo niet.... misschien wil ze de cabines aan je verkopen?

Dat zou natuurlijk helmaal top zijn!!  Zolang ze natuurlijk niet de hoofdprijs vragen.

Er ligt een schuimrubber "matras" (foto) van +/- 7cm, dat is volgens mij niet de originele. Ik ben benieuwd, we zullen het toch moeten uitproberen, maar die tip van dat matras hebben we inderdaad ook gekregen.
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2011, 06:23:32 pm door Prutser »
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2011, 06:39:13 pm »

Ik heb er een mailtje aan gewaagd, je weet nooit hoe een koe een haas vangt :-)
Gelogd

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2011, 07:24:09 pm »

Ik heb er een mailtje aan gewaagd, je weet nooit hoe een koe een haas vangt :-)

Ik wacht vol spanning...... :P
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2011, 07:28:10 pm »

gefeliciteerd met je mooie vouwwagen :>  goede keus, kwaliteit zoals het niet meer gemaakt wordt :K

ik heb precies dezelfde, alleen met een disselbak erop. ook dezelfde kleuren tentdoek, zelfde zeil in de wagenbak, kleur van het dekzeil en de kussenbekleding zijn hetzelfde. zelfs het bouwjaar is hetzelfde :# :K
kussenbekleding heb ik inmiddels vervangen door een ander stofje.


de slaapplankjes zijn inderdaad een verhaal apart, buigen door en ook als je hem inklapt met het matras ertussen dan staan ze bol ::)
maar, ze zijn sterk genoeg om er met zijn 2en op te slapen. de ene kant van de pank rust geheel op de wagenbak en op 2 derde van de plank heb je een buis met 3 stokken waar de plank op steunt.
bovendien zijn ze aan de boven en onderkant verstevigd met een vierkante buis.
ik zou het zelf niet gaan verstevigen omdat enerzijds het matras ligt en anderzijds je tent. de kans dat e.e.a. beschadigd door de door jouw aangebrachte plank met schroeven is best reeel, niet doen!

slaaptentjes kun je 2dehands of imitatie kopen bij bijvoorbeeld obelink in de maten 1.40*2.00 origineel zijn ze 1.30*1.90

vragen??? stel ze gerust.

Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2011, 08:22:35 pm »

Volgens mij moet zoiets ook passen:

http://www.kampeerdump.nl/binnentent-uitbouw-universeel-1.html

Moet je wel een paar extra lusjes maken aan de voorkant zodat je hem op ongeveer 5 punten aan de buis kunt vastmaken met elastieken. Een erbij middenachter is ook handig. Maar een paar lusjes zitten er zo aan en het slaapt wel een stuk fijner!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2011, 08:29:12 pm »

Welkom en gefeli met jullie klapper, tja Scout. Daar blijf ik toch een zwak voor houden :J
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2011, 08:30:12 pm »

Van harte welkom hier, en veel plezier met jullie eerste klapervaring straks, gaat vast helemaal goed komen met zoveel enthousiasme! :>
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2011, 08:36:51 pm »

Die binnententjes had ik gezien ja, maar die zal ik waarschijnlijk een beetje moeten modificeren, of niet?
Wat betreft tweedehands: ik google me helemaal suf, maar is echt moeilijk zoeken, zeker omdat ie zo oud is, denk ik.

Die steunbalkjes (hetzelfde als die vierkante buizen) komen aan de onderkant, dus het matras heeft er geen last van en er komen ook geen scherpe delen van moeren en draadeinde, want die gaan aan de binnenkant van het balkje en de kop van de moer is glad......Zoals ik het in gedachten heb zou het geen schade aan kunnen richten aan doek of matras, zelfs niet aan de ondertent.
Ik durf er echt niet met z'n tweeën op te slapen , dus ga het toch doen..... ::) Misschien wordt er ook wel op gehobbied, moeten we toch rekening mee houden :#.
Maar die stang met 3 poten onder de plaat zit bij mij aan de uiteinden van de plaat en niet op tweederde.




Gelogd

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #10 Gepost op: juli 07, 2011, 08:40:01 pm »

Bedankt voor de leuke reacties!!! :P

Dat binnententje had ik ook gezien, alleen zit de hoogte van die tent me een beetje dwars.....weet iemand eigenlijk wat de hoogte van slaapplaats tot dak is?

edit:

bij obelink is ie 29,90  8)
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2011, 08:45:25 pm door Prutser »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #11 Gepost op: juli 07, 2011, 08:55:36 pm »

Misschien wordt er ook wel op gehobbied, moeten we toch rekening mee houden :#.

hobbyen op een bedplank ::) met een workmate in de voortent gaat het makkelijker >:( hoewel klussen op de camping niet echt is toegestaan :O

Die steunbalkjes (hetzelfde als die vierkante buizen) komen aan de onderkant, dus het matras heeft er geen last van en er komen ook geen scherpe delen van moeren en draadeinde, want die gaan aan de binnenkant van het balkje en de kop van de moer is glad......Zoals ik het in gedachten heb zou het geen schade aan kunnen richten aan doek of matras, zelfs niet aan de ondertent.

als je op beide planken een matras hebt eventueel inclusief beddengoed dan heb je toch wel erg weinig ruimte als je dit in klapt. ik hoop voor je dat na montage alles goed gaat passen. wij hebben 1 matras en op de andere plank niets. als ik dit inklap dan staat 1 plank wat bol. ik wil wel graag een foto er van zien als je dit hebt gefixt

hoogte van slaapplaats naar dak heb ik niet opgemeten maar ik schat dat het onennabij de 1 meter 50 is.
zaterdagmiddag klappen wij hem open op de camping als je tot dan kunt wachten dan zal ik de maten op meten en het hier vermelden. (mits we bereik hebben op de camping)
Gelogd

Prutser

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2011, 09:00:41 pm »

Dus je gaat al lekker op vakantie ...... en ik mot nog de hele maand wachten...hahaha.

Ik ga er misschien maandag mee beginnen, dan heb ik genoeg tijd. Ik heb namelijk nog geen vakantie ;(. En zal er zeker een foto van plaatsen. Ik denk dat we de dekbedden toch los in de auto gooien, zodat we alleen de matrassen tussen de planken hebben liggen.......

Als de hoogte 1,50m is, zal dat tentje moeten passen........ O0
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2011, 09:02:26 pm door Prutser »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #13 Gepost op: juli 07, 2011, 09:18:18 pm »

ruwe schatting hoor 1.50, plank --> hoogste punt
1 meter, plank --> laagste punt.

Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Scout Pivo Special, 1989
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2011, 11:29:35 pm »

Dat lijkt me een redelijke schatting.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal