Bbq 2012 hoe gaan we het doen

Gestart door Bonny, maart 13, 2012, 09:35:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

JanW

Als wij thuis een bbq houden krijgen wij alles er gewoon bij. BBQ's, bestek, bordjes helemaal compleet. Alles kan vuil weggezet worden en wordt de volgende dag weer opgehaald.

Zo kan iedereen zijn eigen kostje bakken en hoeft er helemaal niets geregeld te worden, behalve het bestellen dan.

Just my two cents...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

caspar

lekker met de hele groep bij elkaar allemaal een kolen bbq en spek lappen er op kijken of je de camping nog ziet dan
:# :# :#

wezenveld

Wij zijn er hier ook voorstander van om met zijn allen op het grote veld te barbeknutselen.  We mogen toch wel aannemen dat bij deze grote aantallen er meerdere bbq's geleverd worden?  :J Kunnen er een aantal bakpunten op het veld gemaakt worden. Bakvrijwilligers zat, toch? ;)

ff

Citaat van: JanW op maart 13, 2012, 07:57:51 PM
Als wij thuis een bbq houden krijgen wij alles er gewoon bij. BBQ's, bestek, bordjes helemaal compleet. Alles kan vuil weggezet worden en wordt de volgende dag weer opgehaald.

Dit was toch ook de regeling die voor ons gemaakt was?

Alex

de dingen die al duidelijk zijn dat met een grote groep worden er 3 bbq geleverd en alles word per persoon geseald afgeleverd.
Borden en bestek mogen smerig weer terug.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

caspar

Citaat van: Alex op maart 13, 2012, 08:28:38 PM
de dingen die al duidelijk zijn dat met een grote groep worden er 3 bbq geleverd en alles word per persoon geseald afgeleverd.
Borden en bestek mogen smerig weer terug.
nou de paketjes afgeven aan de mensen kunnen ze het zelf beheren en knoeien op eigen bbq of op de geleverde bbq en de mensen die niet mee doen nemen gewoon zelf en knoei mee en gaan hun gang lijkt me het simpelst

jsteijn

Klinkt goed.
De 3 bbq's verdelen over het veld klinkt ok, maar dan toch wel een beetje in het rond, rond het speeltoestel. Dit ivm het saladebuffet, ik neem tenminste aan dat dat allemaal bij elkaar komt te staan?

Bakvrijwilligers zijn denk ik wel aanwezig, helemaal als het 3 bakpunten zijn, dat maakt het denk ik iets overzichtelijker dan vorig jaar.

Ik wil iig wel bakken en helpen klaarzetten  :O

Bonny

Kijk en daar heb je een punt over bbq vrijwilliger .
Vorig jaar is het een beetje uit de hand gelopen en waren er aldoor de zelfde mensen aan het bakken en dus niet aan het eten toe gekomen .
Om dit te voorkomen willen we nu dat iedereen een eigen pakketje krijgt en dit zelf gaat bakken of partner vader/ moeder .
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Frankie

Citaat van: Bonny op maart 14, 2012, 01:55:01 PMOm dit te voorkomen willen we nu dat iedereen een eigen pakketje krijgt en dit zelf gaat bakken of partner vader/ moeder .
Lijkt me ook om vleesbeheerstechnische redenen een heel zinnig en praktisch voorstel.
Kun je een beetje ouwehoeren als je aan het bakken bent (wat langer duurt dan eten) en netjes eten (wat korter duurt dan bakken) zonder te praten. :P

CenC

Of van de vrijwilligers een roostertje maken.....1/2 uur jij, 1/2 jij....
Of wordt het dan een te georganiseerde boel...

Zijn de bbq op gas of op kolen??

Frankie

Citaat van: CenC op maart 14, 2012, 02:26:50 PM

De ietsje minder georganiseerde versie hiervan is die waarbij iedereen een beetje vrijwilliger is en er geen tijdschema is.  :#

Alex

Citaat van: CenC op maart 14, 2012, 02:26:50 PM

Zijn de bbq op gas of op kolen??
Gas.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

N0a

is houtskool toegestaan op deze camping??

Voor ons de eerste keer met zo'n grote groep, dus weet niet hoe het voorgaande jaren is gelopen....
is het een idee:
- om alles op 1 veld te verzamelen (wel zo praktisch qua eten bij elkaar zetten/uitdelen) en wel zo gezellig om elkaar te leren kennen en het niet per veld groepen te creeeren
- al einde middag te beginnen (kinderen eerst voorzien worden)
- na inventarisatie (per mail?) alles bestellen en min. 3 bbq afdwingen en dan een aantal houtskool bbq zelf als groep erbij regelen???
- ervoor waken dat vooral ook de bbq-chefs/regelneefjes aan eten toe komen...
-afsluiten met kampvuur????

Frankie

Ehhh.. we hebben het telkens over bbq-vrijwilligers, maar zijn die er eigenlijk al wel?

En is het, als die er zijn, dan misschien niet het meest efficiënt om het helemaal aan de vrijwilligers over te laten hoe e.e.a. gaat gebeuren, zodat die vrijwilligers er ook voor kunnen zorgen dat ze er zelf zo min mogelijk werk aan hebben?

Het is maar een suggestie...   
Ik voorzie namelijk dat er al snel sprake zal zijn van "Too many Chiefs, and not enough Indians, doesn't make a tribe." I:

Bonny

nou daar hoef je niet bang voor te zijn hoor
Er zijn heel wat mensen die zich graag laten bedienen vlug een worstje van de bbq pikken en weer gaan zitten .
waardoor er aldoor dezelfde "vrijwilligers"aan het bakken zijn .

zo heeft de ervaring geleerd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.