Klapweekend in België????

Gestart door faba, juli 16, 2012, 10:20:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

walter

Amai, dat klinkt geweldig, wakker worden met de radio op urbanus uhhh mnm  :+ :#

en dan dat lekkerste onderdeel dat belgische  bier jammie jammie jammie

ik geniet nu ook vele dagen van dat belgische taaltje en ben er zeer content over  :J

Het mooiste vind ik nog dat ze me daar te mannelijk vinden  WW :> :H

Bonny

klinkt allemaal leuk .
Ik zie een groot voorjaar klapweekend in 2014 in België aan komen . :)
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Stori

Ik vind het voorstel van Mieke ok: een bijeenkomst ergens in oktober om één en ander te bespreken. Zullen we een datum prikken? En waar?
En inderdaad niet te groots en echt Vlaams/Belgisch.  ;)
Alleen een geschikte camping zoeken, zou ik wat vroeger doen, vanaf oktober zijn er al heel wat gesloten. Of toch al een lijstje maken met campings die in aanmerking komen.

faba

Okee, ik voel me wel geroepen om een steentje bij te dragen.

Datum: Heb in oktober nog niets op de agenda staan, dus voor mij kan alle weekenddagen.

Waar: misschien ergens centraal punt (hoewel iedereen bij ons thuis ook welkom is, het huis is groot genoeg)? Wij wonen in Willebroek

Mijn vragen:
In welke provincies zoeken we?
Welke dagprijs maximaal?
Welke voorzieningen minimaal (café/resto op camping, winkeltje, vers brood)
Welke ontspanningsaccomodatie voor kids en volwassenen.

Wat ik zelf bedacht:
Denk voor de Nederlanders datde afstand tot provincies Limburg en Antwerpen het makkelijkste zullen zijn en bovendien denk ik dat we bijna allemaal in Antwerpen (provincie) wonen.

Café/resto: voor mij niet nodig, denk dat we zelf beter café/resto kunnen spelen  bier W: :#

Brood/winkeltje op de camping: ja noodzakelijk als we ergens in de middle of nowhere zitten. Met bakker en winkel vlakbij niet

Ontspanning: Ik kijk natuurlijk voooral naar mijn jonge spruitjes (2 en 4 jaar nu, voorjaar 2013 allebei één jaar ouder, dus zandbak, speeltuin en -tuig, zwemgelegenheid is niet noodzakelijk maar het mag zeker want die van mij zijn waterratjes, (maar dan liefst iets met binnenzwembad en verwarmd. Hoeft geen subtropische toestand te zijn)

Grasveldje waar ruimte is voor extra is ook niet weg, dus geen camping waar alles bijna bovenop mekaar gestapeld staat

walter

Citaat van: faba op juli 17, 2012, 09:04:48 AM
Denk voor de Nederlanders datde afstand tot provincies Limburg en Antwerpen het makkelijkste zullen zijn en bovendien denk ik dat we bijna allemaal in Antwerpen (provincie) wonen.

is voor de arme nederlander ook wel het makkelijkst, aangezien wij niet 2 talig niet opgegroeid  :H scheelt weer een hoop handen en voeten werk om me verstaanbaar te maken  :+

Stori

Citaat van: Walter op juli 17, 2012, 09:19:54 AM

is voor de arme nederlander ook wel het makkelijkst, aangezien wij niet 2 talig niet opgegroeid  :H scheelt weer een hoop handen en voeten werk om me verstaanbaar te maken  :+

Ben je zeker dat je de (Belgisch)Limburger of Antwerpenaar gaat begrijpen ?? :>

ILOnA_013

walter

Citaat van: Stori op juli 17, 2012, 09:37:23 AM
Ben je zeker dat je de (Belgisch)Limburger of Antwerpenaar gaat begrijpen ?? :>

ik ben al bezig met inburgeren, mijn purperen plastron ligt al gereed  I:

Kleeven

Hallo Klappers.

Dat lees ik graag. Samen klapperen. We zijn dit jaar voor het eerst meegegaan naar Hengelo en vonden het hartstikke gezellig. Daarom ben ik zo vrij om dit in te brengen.

Wij zijn dit jaar deze camping geweest in de Ardennen.
Camping Floreal 2. Er zijn 2 camping van deze club. Floreal 2 is kleinschaliger en ligt dichter bij La Roche.
Mooie sta plaatsen en een net sanitair. Sanitair is geen 10 waard maar wel een 7,5 tot 8. Een slootje waar de kinderen aan kunnen spelen. Sleeptoestellen liggen net achter het poortje richting La Roche. Floreal 1 heeft een speeltuin en heeft wel iets meer te bieden voor gezinnen met kinderen.
Maar ligt een stuk verder van La Roche af.
Het sanitair vonden wij op 1 minder dan op 2.

La Roche een gezellig klein toeristen dorpje op loop afstand van de camping (2).
Plus minus 10 minuten lopen.
Veel eetgelegenheden en leuke kroegjes.
Als het weekend, waar dan ook in België, gehouden wordt (en ik krijg vrij) zijn wij erbij.

Zie deze site en dan met name dus Floreal 2.
http://www.florealclub.be/BEDU/vakantie/camping_la_roche/La_Roche_tarief_brochure.aspx

Groetjes Annemarie en Norbert

Stori

Er is er ook één in de Kempen:
http://www.florealclub.be/BEDU/vakantie/camping_kempen/Kempen_hoofdpagina.aspx
Of ze iets met elkaar te maken hebben, weet ik niet en in mijn achtertuin gelegen.  :)

ishirra

Citaat van: Stori op juli 17, 2012, 10:31:45 AM
Er is er ook één in de Kempen:
http://www.florealclub.be/BEDU/vakantie/camping_kempen/Kempen_hoofdpagina.aspx
Of ze iets met elkaar te maken hebben, weet ik niet en in mijn achtertuin gelegen.  :)

Dan wonen wij idd allemaal in mekaars buurt.  Ik ben zelf van Heist-op-den-Molshoop  ::)

Stori

@Ishirra
Miscchien een idee om bij jou (of bij jou in de buurt) af te spreken omdat jij momenteel het minst mobiel bent?
Ik woon in Geel.

ishirra

Ja hoor, is geen probleem. Zou inderdaad het makkelijkste zijn, aangezien ik m'n dagen doorbreng op een ziekenhuisbed met m'n been omhoog.  Autorijden gaat ook niet zo vlot gaan denk ik  :P  M'n vrouw heeft geen rijbewijs en dat missen we nu echt wel.

Stori

Dan nog een datum. Mijn agenda is nog maagdelijk blank in oktober.

ishirra

De mijne ook dus ik kan in principe altijd